2013-08-23, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Färska bilder ifrån "platsen"

https://anonfiles.com/file/9ffa8f2af574dba10701a966de7a07b6
https://anonfiles.com/file/712aaeb6b722e35f4bad13267764dadd

Att livet tar slut är oundvikligt, men att få ruttna bort i ett par buskar får det att snurra både i mage och huvud...
RIP Ida
Citera
2013-08-23, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Tror inte dom hjälpt honom med att gömma eller dumpa kroppen. Kroppen låg nära körbanan ca 10 meter.
Där har han nog arbetat helt själv. Däremot är det väl lån av bilen kanske och att han får falskt alibi.

Hjälpte DB/FH AJ med att lägga Ida i bilen ?
Isf. spelar det mindre roll hur hon kom ur den.
Citera
2013-08-23, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzi
Stämmer med vad jag hört också...

Citat:
Ursprungligen postat av FTXn666
Detta har jag också fått bekräftat

Om fler än jag har hört detta från personer inifrån rörelsen, kan ni fråga era källor om de vet vilka som ligger bakom attackerna på SB?

Det är ju intressant om AJ vill lägga skulden på andra, och använder sig av ryktet att vissa partier skulle stå bakom honom och skydda honom...
Citera
2013-08-23, 18:18
Medlem
Ninaxls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Du blandar inte ihop det med PH?

Nu blev jag osäker. Vem är PH?
Citera
2013-08-23, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av desammlas
ingen säger att dom inte har gjort de ja är till 99.99 procent säker på att dom har gjort de men de är då konstigt att hon får vara nämdeman tycker hon borde skaffa sig ett liv och inte umgås me en två barns mördare
nu ä de ju så att han mördat en 2 barnsmamma antagligen å inga barn.
sen va den nån som sa i tråden att de knappt kände varandra utan har TB som gemensam vän. men är de nån som vet nåt annnat. annars tycker ja vi kan sluta nämna de miffot..
Citera
2013-08-23, 18:25
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninaxl
Nu blev jag osäker. Vem är PH?
Ännu ett ex till Ida som figurerade i tråden i början. Det är en bekant till AJ.
Sammanfattningen 2013-07-01
https://www.flashback.org/sp44135442
Citera
2013-08-23, 18:31
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soisju
nu ä de ju så att han mördat en 2 barnsmamma antagligen å inga barn.
sen va den nån som sa i tråden att de knappt kände varandra utan har TB som gemensam vän. men är de nån som vet nåt annnat. annars tycker ja vi kan sluta nämna de miffot..
Hade hon inte varit på vapenbilden hade ingen bekymrat sig över haggan.
Så man ska nog inte spela henne i händerna och ge henne den uppmärksamhet hon verkar tråna efter
Jag tycker det är långsökt med TB också, då AJ verkar ha använt henne som en informationsbricka för sina fabler och inte sagt något om sin skuld till henne.
Citera
2013-08-23, 18:37
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Hjälpte DB/FH AJ med att lägga Ida i bilen ?
Isf. spelar det mindre roll hur hon kom ur den.

Nja. Om man håller sig till definitionen. BrB 17 kap.

11 § Om någon döljer den som förövat brott, hjälper honom eller henne att undkomma, undanröjer bevis om brottet eller på annat dylikt sätt motverkar att det uppdagas eller beivras, döms för skyddande av brottsling till böter eller fängelse i högst ett år.
/.../
Är brottet grovt, döms till fängelse, lägst sex månader och högst fyra år.
/.../

Det är två saker som kan vara relevanta (min fetning)
Den första kan handla om bilbranden, den andra om hanteringen av kroppen.

Bilbranden tror jag inte kan graderas som grovt brott, däremot hanteringen av kroppen.
Att lägga kroppen i bilen är att motverka att brottet uppdagas, men att gömma den (dumpa) borde rimligen vara ett grövre brott. Jag får intrycket att hävande av häktningen och den ändrade misstankegraden (ej grovt brott) för DB/FH är att de inte deltog i själva dumpningen. Det har framförts förut eftersom de uppenbart inte berättat om någon dumpningsplats, kanske av det enkla skälet att AJ gjorde dumpningen själv.

Eidt: Det kan möjligen vara intressant att veta att brott mot griftefriden har större strafflatitud (böter eller fängelse i högst två år) är skyddande av brottsling (om det inte är grovt).
Senast redigerad av Orsa 2013-08-23 kl. 18:58.
Citera
2013-08-23, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Hade hon inte varit på vapenbilden hade ingen bekymrat sig över haggan.
Så man ska nog inte spela henne i händerna och ge henne den uppmärksamhet hon verkar tråna efter
Jag tycker det är långsökt med TB också, då AJ verkar ha använt henne som en informationsbricka för sina fabler och inte sagt något om sin skuld till henne.
nej plus hon ä SD å nämndeman. å de me TB har du nog väldigt rätt i.
henne verkar han kunna lura i vad som helst?
räknar alla de 15 som gillat AJ status som mindre begåvade.
de 32-33 kanske mer nu som lämnat hans FB.
får man ju antagligen tro att deras IQ är lite högre än de som är kvar..
Citera
2013-08-23, 18:53
Medlem
Många H*rmansson finns det i denna sorgliga historia

Offret har det efternamnet,en av de fd-häktade samt en av x:en som är kompis med mordmisstänkte AJ.......... banjo varning ????
Senast redigerad av ale 2013-08-23 kl. 18:57.
Citera
2013-08-23, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Nja. Om man håller sig till definitionen. BrB 17 kap.

11 § Om någon döljer den som förövat brott, hjälper honom eller henne att undkomma, undanröjer bevis om brottet eller på annat dylikt sätt motverkar att det uppdagas eller beivras, döms för skyddande av brottsling till böter eller fängelse i högst ett år.
/.../
Är brottet grovt, döms till fängelse, lägst sex månader och högst fyra år.
/.../

Det är två saker som kan vara relevanta (min fetning)
Den första kan handla om bilbranden, den andra om hanteringen av kroppen.

Bilbranden tror jag inte kan graderas som grovt brott, däremot hanteringen av kroppen.
Att lägga kroppen i bilen är att motverka att brottet uppdagas, men att gömma den (dumpa) borde rimligen vara ett grövre brott. Jag får intrycket att hävande av häktningen och den ändrade misstankegraden (ej grovt brott) för DB/FH är att de inte deltog i själva dumpningen. Det har framförts förut eftersom de uppenbart inte berättat om någon dumpningsplats, kanske av det enkla skälet att AJ gjorde dumpningen själv.

Jag är helt övertygad om att ÅK inte tror något annat än att DB/FH var med när Ida lastades in i bilen.
Eller ur.
Han kanske däremot ha svårt att bevisa den delen just nu ?
Det som talar ytterligare mot detta är att DB/FH säger själva att di hämtade AJ, och har åkt kabelvägen dit &/eller hem.

Brotsrubricering och grader kommer ändras fler gånger innan åtal. Eller under åtal. Det är helt säkert...nästan.
Citera
2013-08-23, 19:10
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Jag är helt övertygad om att ÅK inte tror något annat än att DB/FH var med när Ida lastades in i bilen.
Eller ur.
Han kanske däremot ha svårt att bevisa den delen just nu ?
Det som talar ytterligare mot detta är att DB/FH säger själva att di hämtade AJ, och har åkt kabelvägen dit &/eller hem.

Brotsrubricering och grader kommer ändras fler gånger innan åtal. Eller under åtal. Det är helt säkert...nästan.

Ilastning, ja, där håller jag med och tror att det var det jag skrev. Och säkert kommer det att hända en hel del fram till ev. åtal. Jag försöker hålla mig till det vi möjligen kan veta på nuvarande stadium.

Edit: Angående ev. bevisning. Visst, jag tror att vi är helt överens.
Senast redigerad av Orsa 2013-08-23 kl. 19:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in