2013-08-23, 17:02
Medlem
Sokkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Löst snack. Den som ställer in sitt flashbackkonte så att alla poster dirigeras som kopia till den personliga epostadressen kan enkelt samla alla inlägg i en mapp i sitt epostpgm, inklusive inlägg som senare har raderats från tråden. En sådan dedikerad epostmapp för just denhär tråden kan sedan sökas lokalt, med epostprogrammets sökfunktioner.

Äntligen en i denna röra som förstår hur forumet fungerar. Det är hur enkelt som helst att hitta alla raderade inlägg på det viset. Att sitta och läsa kvarvarande inlägg i tråden är missvisande.

Apropå en annan diskussion. Enligt åklagarens skriftliga beslut om hävande av häktningar var/är DB och FH misstänkta för skyddande av brottsling av normalgraden.
Citera
2013-08-23, 17:21
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Apropå en annan diskussion. Enligt åklagarens skriftliga beslut om hävande av häktningar var/är DB och FH misstänkta för skyddande av brottsling av normalgraden.

Åhå, det är både intressant och relevant. Var hittade du det skriftliga beslutet?
Citera
2013-08-23, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Källor. Jag har inte avsikt att röja någon info om.
Den är inte offentligt efterlyst, men Polisen är mycket intresserad av den. Har aldrig påstått annat.

Hade någon påstått att man letade efter ett blått örngott & boken "Även tystnaden har ett slut" innan den 31/7 så hade det säkert dykt upp skeptiker också.
_

Efterfrågade inte specifik information om din källa angående MCn, utan om den bara finns i tråden, eller också i en verkliga världen.

Ditt svar, plus några krystade svarsförsök tidigare idag, tillsammans med fakta från fordonsregistret, leder mig till slutsatsen; svammel.

Förstår att du vill bli nästa RDY, men då finns det kanske bättre kort att satsa på än MCn.
Citera
2013-08-23, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Efterfrågade inte specifik information om din källa angående MCn, utan om den bara finns i tråden, eller också i en verkliga världen.

Ditt svar, plus några krystade svarsförsök tidigare idag, tillsammans med fakta från fordonsregistret, leder mig till slutsatsen; svammel.

Förstår att du vill bli nästa RDY, men då finns det kanske bättre kort att satsa på än MCn.

Så du använder mina INVERTERADE svar som källa ?
Isf. är mc:n helt ointressant, leta inte efter den !

Citera
2013-08-23, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Äntligen en i denna röra som förstår hur forumet fungerar. Det är hur enkelt som helst att hitta alla raderade inlägg på det viset. Att sitta och läsa kvarvarande inlägg i tråden är missvisande.

Någonstans mellan ett ringa och grovt brott alltså? Att hjälpa någon att gömma en mördad kvinna, kan det hamna under normalgraden? Jag skulle kalla det grovt...
Citera
2013-08-23, 17:48
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Någonstans mellan ett ringa och grovt brott alltså? Att hjälpa någon att gömma en mördad kvinna, kan det hamna under normalgraden? Jag skulle kalla det grovt...
Det graderas nog inte på det sättet. Det graderas nog efter hur pass behjälplig man har varit skulle jag tro.
Citera
2013-08-23, 17:49
Bannlyst
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2305278-en-del-bitar-pa-plats-i-mordfallet
Citat:
TROLLHÄTTAN
36-åringen förhördes åter av polis på fredagen under cirka en timme. Under veckan har misstanken stärkts mot honom i mordfallet med den 23-åriga kvinnan från Trollhättan. Men försvaret anser att det inte finns någon grund för det.

– Det är lite olika saker som fallit plats i vår utredning som gör att den stärkts, säger TH, chef på länskriminalen.

Det går inge bra för AJ...

Småsmå-Tommy har svårt att förstå
Citat:
Den anklagades försvarsadvokat småsmå Tommy tycker varken att förhören var uppseendeväckande eller att vad som skett tidigare i veckan i utredningen kan förstärka misstankegraden.

– Jag förstår inte, det finns ingen grund till det.
Citera
2013-08-23, 17:50
Medlem
bittermandels avatar
Färska bilder ifrån "platsen"

https://anonfiles.com/file/9ffa8f2af574dba10701a966de7a07b6
https://anonfiles.com/file/712aaeb6b722e35f4bad13267764dadd
Citera
2013-08-23, 17:52
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Därför gillades säkert inte själva gömmandeprocessen i häktningsframställan.
Antagligen bara av bevisbrist. Misstankarna går nog i den riktningen hos polisen.
Citera
2013-08-23, 17:54
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki

Polisen har ju efterfrågat vittnesuppgifter om en MC under mordnatten så uppenbarligen har de varit intresserade av den. Att de nu inte officiellt frågar efter den är inte ett bevis för att de är ointresserade.

Edit: Att den inte står som efterlyst ser jag inte som något bevis för att den inte är efterlyst av polisen internt. Det vore ju inte smart om brottslingar direkt fick veta vilka fordon som polisen har sök på respektive vilka där söket avslutats för att de hittat den.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2013-08-23 kl. 18:00. Anledning: Förtydligande
Citera
2013-08-23, 17:54
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Ja, det är inte första gången nån tjej råkar illa ut för att hon lämnat nån skum snubbe och blivit ihop med en annan. En påtänd avundsjuk ex kan gå väldigt långt i sin hämnd utan betänkligheter.

Ofta är verkligheten inte mer komplicerad än så. Polisen har givetvis sökt i denna riktning och det finns ju inte så många misstänkta att välja på, men man skall ju ha erkännande och/eller bevis.

Jag tror dessutom att hotbilden på SB står kvar, men inte beroende på vad som skrivits på Flashback, utan helt enkelt för att han varit ihop med Ida.

Som du förstår menar jag att det inte finns någon hotbild men vad du beskriver kan äga sin riktighet, dock inte i detta fallet. Återigen, överfallen och misshandlad tre gånger! Tyvärr Megaforce, helt orimligt och som det antytts i tråden tidigare finns där en viss törst efter uppmärksamhet.
Citera
2013-08-23, 17:55
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Tror inte dom hjälpt honom med att gömma eller dumpa kroppen. Kroppen låg nära körbanan ca 10 meter.
Där har han nog arbetat helt själv. Däremot är det väl lån av bilen kanske och att han får falskt alibi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in