2013-08-23, 18:19
Avslutad
Han är ju fransos, då är man någon slags übermensch som är värd mer än vad som är vettigt, enligt Wenger. Benzema för £46M...

Chelsea ser ruskigt starka ut i år, även om Willian nästan känns som en onödig värvning.

Om inte United åtminstone får in någon spelare kan det bli riktigt tufft för dem; Fellaini in snarast, tack. Baines har de inte riktigt lika stort behov av men förmodligen blir väl båda två klara för United inom några dagar.
2013-08-23, 18:27
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbacck
Fullständigt vidrigt. Inte en chans i helvetet att Chelsea hade signat Willian om inte Spurs var påväg att göra det - antagligen den sista position man behöver stärka. Mourinho visar vilken oetisk tränare och svin han är och Abramovich påvisar ytterligare att det är han som är grundaren och kungen över allt som är dåligt med modern fotboll.

Nåja.
Världsrekord i bitterhet? Verkar ha tagit precis där den skulle Sist vi sågs som fotbollens fiender så vann vi grejer på löpande band.. A sign?
2013-08-23, 18:31
Medlem
Från ingenstans kom jag att tänka på; har Southampton någon procent på en Bale-transfer? Känns ju inte helt otänkbart att man lagt till något sådant i kontraktet då han var väldigt lovande redan då han flyttade till Spurs.

Hade ju kunnat gett Saints rejält mycket pengar med tanke på summorna vi snackar om.
2013-08-23, 18:33
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Från ingenstans kom jag att tänka på; har Southampton någon procent på en Bale-transfer? Känns ju inte helt otänkbart att man lagt till något sådant i kontraktet då han var väldigt lovande redan då han flyttade till Spurs.

Hade ju kunnat gett Saints rejält mycket pengar med tanke på summorna vi snackar om.

Levy köpte loss den för någon miljon pund när Southampton hade ekonomiska problem för några år sedan.
2013-08-23, 18:38
Medlem
hazard simpsons avatar
Som Tottenhamsupporter kan man bara skratta åt detta transferfönstret. Inte det minsta bitter faktiskt. Så här fungerar det idag och vi kan inte göra ett skit.
2013-08-23, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Levy köpte loss den för någon miljon pund när Southampton hade ekonomiska problem för några år sedan.

Så det fanns en från början? Någon som vet vad den hade gett idag? Om vi räknar med att Bale går för ≈£90m.
2013-08-23, 18:42
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Så det fanns en från början? Någon som vet vad den hade gett idag? Om vi räknar med att Bale går för ≈£90m.

Har ett vagt minne av att ha läst detta någonstans - 2,5%. Borde stå i PL-tråden eller här om du letar.

Edit: Var lite fel på procenten:

"Lite rolig historia det faktiskt, Southampton hade från början rätt till 10-25% av Bale's framtida försäljningssumma. Men Soton hade som ni vet, ekonomiska problem och Levy passade på att "köpa bort" klausulen för £2-3m ett halvår senare. Kan vara värt rätt mycket idag..

http://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/gareth-bale-transfer-southampton-sold-2109437 "

https://www.flashback.org/sp44883136
Senast redigerad av snillet_1 2013-08-23 kl. 18:51.
2013-08-23, 18:45
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Har ett vagt minne av att ha läst detta någonstans - 2,5%. Borde stå i PL-tråden eller här om du letar.

Citat:
Bale left St Mary's to sign for Tottenham in 2007 for £5 million, plus £5m in potential add-ons, and a sell-on clause guaranteeing Southampton 25% of any future transfer away from White Hart Lane.

But the Saints renegotiated the deal when they found themselves in financial difficulties in 2008, accepting £3m to waive any future income from Bale, whose proposed transfer to Real Madrid is anticipated to break the £80m record the Spanish giants paid for Cristiano Ronaldo in 2009.

http://www.espn.co.uk/football/sport/story/226447.html

Jag läste på Marca att Southampton skulle få 2,5% nu men det ser inte ut att stämma.
2013-08-23, 18:49
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Jag läste på Marca att Southampton skulle få 2,5% nu men det ser inte ut att stämma.

Så vitt jag förstått så är de 2,5 % icke-förhandlingsbara och kommer tillfalla S'oton oavsett. Däremot tror jag att Levy köpte loss en procentsats som var betydligt högre. Säg 10 % eller mer. Men de 2,5 % tror jag inte går att få bort oavsett.
2013-08-23, 18:51
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Så vitt jag förstått så är de 2,5 % icke-förhandlingsbara och kommer tillfalla S'oton oavsett. Däremot tror jag att Levy köpte loss en procentsats som var betydligt högre. Säg 10 % eller mer. Men de 2,5 % tror jag inte går att få bort oavsett.

Då är det kanske solidaritetsersättning det handlar om.
2013-08-23, 18:53
Medlem
snillet_1s avatar
Ljajic och Fiorentina kommer inte överens om en förlängning. En del pekar åt att han hamnar i Milan då det finns ett ömsesidigt intresse av en sådan transfer.

El Shaarawy - Balotelli - Ljajic
2013-08-23, 18:54
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Då är det kanske solidaritetsersättning det handlar om.

Ja, precis. Det är iallafall så jag har förstått det hela. Att Levy köpte loss en större del av vidareförsäljningen men att 2,5 % ändå kommer att tillfalla S'oton vilket väl blir 950 * 0,025 ungefär 24 miljoner eller något sådant?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in