2013-08-23, 13:17
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hot mot ickeanvändare är inte förbjudet, enligt reglerna.

Hot ska väl aldrig vara okey, tycker jag iaf. Sen kan jag ju själv tycka att om en misshandel hänt, så är det misshandlarna som individers fel. Inte flashbacks fel.
Citera
2013-08-23, 13:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Hot ska väl aldrig vara okey, tycker jag iaf. Sen kan jag ju själv tycka att om en misshandel hänt, så är det misshandlarna som individers fel. Inte flashbacks fel.
Men Mariooo antog att hot brukar raderas. Det är regelbrott som raderas.
Citera
2013-08-23, 13:23
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Okey, då missförstod jag. Jag kan inte minnas att några direkta hot riktats i tråden mot denne lilla sparv. Däremot har han figurerats som misstänkt i tråden. Men jag kan ju såklart ha glömt en sån sak som hot.

Jag minns också inlägget om att tråden borde låsas Bagarn, det var väl igår eller i förrgår det skrevs av en användare?

Personligen tror jag som många andra andra att personen ifråga överdriver starkt. Var är ärret efter kniven i ansiktet? Blev han inte knivad?
Citera
2013-08-23, 13:24
Bannlyst
Citat:

De eventuellt raderade inläggen med hot kan ha innehållit sånt som är emot reglerna.
Citera
2013-08-23, 13:24
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Ja, många av inläggen finns kvar idag. Det låter som att en hel del raderats trots allt. Jag tycker vi överlämnar detta med att undersöka saken till de som är behöriga.
Det är inte särskilt rättvist att du eller någon annan som inte har tillgång till raderade inlägg ska avgöra om hot förekommit. Det som man inte ser idag kan mycket väl ha funnits ändå.

Tjafs. Om inte Frekventflygare som följt tråden troget har sett några inlägg som är övertramp, vem skulle i så fall ha läst sådana? Inte GP i varje fall eftersom de hävdar att inläggen finns kvar.
Citera
2013-08-23, 13:25
Bannlyst
Citat:

Japp.
Om nu Sebbelille har blivit misshandlad och hotad, så är det sannolikt samma personer bakom.
Jag tror inte denna grupp sitter och läser i tråden och plockar ut ett eller två inlägg som talar mot SB och sedan knivskär denne för detta.

SB överdriver nog i tidningen, kanske för att vinna lite sympati (& en och annan småtjej).
Samt för att han inte fick sin vilja genom att stänga tråden.

SB, du är välkommen hit om du vill snacka
Citera
2013-08-23, 13:31
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Hade mitt ex blivit mördad och jag blivit anhållen och avfärdad som misstänkt, och sedan läst ett enda inlägg här där någon anklagar mig hade jag alldeles säkert upplevt det som "sida upp och sida ner"

Precis som SB och PT, eller barnens far i Arbogafallet. Han gick också ut i media till slut och pratade om uthängning här.

Gemensamt har de att de är alla avfärdade som oskyldiga och samtliga har tagit väldigt illa vid sig ang vad som skrivits om dem här.

Att vissa av er har personligt agg mot PT och SB, som inte har med denna tråden att göra överhuvudtaget (ert agg alltså) och använder denna tråden till att vräka ur er det (gömda bakom anonymitet) är inget annat än förkastligt

Ja alla är vi olika. Hade MITT x blivit mördad och JAG anhållen, avfärdad och funnit skit om mig här i en tråd, hade jag skapat ett konto och bidragit till diskussionen. Jag hade nämligen velat att den riktiga GM åkte fast. Jag hade berättat ALLT jag visste samt om var jag hade varit den aktuella tiden.

Mest synd är det om Id@ och HENNES anhöriga.
Citera
2013-08-23, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Tjafs. Om inte Frekventflygare som följt tråden troget har sett några inlägg som är övertramp, vem skulle i så fall ha läst sådana? Inte GP i varje fall eftersom de hävdar att inläggen finns kvar.

Jag hoppas att frekventflygare inte övervakat tråden och alla inlägg 24/7 sedan start. Det låter tröttsamt.
Citera
2013-08-23, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ja alla är vi olika. Hade MITT x blivit mördad och JAG anhållen, avfärdad och funnit skit om mig här i en tråd, hade jag skapat ett konto och bidragit till diskussionen. Jag hade nämligen velat att den riktiga GM åkte fast. Jag hade berättat ALLT jag visste samt om var jag hade varit den aktuella tiden.

Mest synd är det om Id@ och HENNES anhöriga.
Du hade setts som väldigt misstänkt av vissa i tråden. Det är livsfarligt att försöka bidra i ett fall med att lämna tips och så vidare. Tyvärr ska jag tillägga.
Citera
2013-08-23, 13:39
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Du hade setts som väldigt misstänkt av vissa i tråden. Det är livsfarligt att försöka bidra i ett fall med att lämna tips och så vidare. Tyvärr ska jag tillägga.

Jag hade tagit det, faktiskt. Jag tror att mitt fokus skulle ligga på att mitt x var mördad och sätta det som prio ett. Tips hade jag lämnat till polisen. Diskussion hade jag fört här.
Citera
2013-08-23, 13:40
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Texaco-Darrel
Det är inte så han vill framställa det själv och frågan man bör ställa sig i det här fallet är: Är detta rimligt?

Ja, det är inte första gången nån tjej råkar illa ut för att hon lämnat nån skum snubbe och blivit ihop med en annan. En påtänd avundsjuk ex kan gå väldigt långt i sin hämnd utan betänkligheter.

Ofta är verkligheten inte mer komplicerad än så. Polisen har givetvis sökt i denna riktning och det finns ju inte så många misstänkta att välja på, men man skall ju ha erkännande och/eller bevis.

Jag tror dessutom att hotbilden på SB står kvar, men inte beroende på vad som skrivits på Flashback, utan helt enkelt för att han varit ihop med Ida.
Citera
2013-08-23, 13:43
Medlem
Ninaxls avatar
Citat:
Hot mot ickeanvändare är inte förbjudet, enligt reglerna.

Men rena förtal är väl brott mot reglerna och förtal finns det gott om i tråden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in