2013-08-23, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det är dock inte unikt för denna tråd, att fel människor nämns som misstänkta. Som tur är så är det inte lika vanligt att det går såhär långt.

Vad som tycks vara unikt för denhär tråden är att det förekommer en fraktion av 'ryska ubåtar' som konsekvent har försökt misstänkliggöra PT, och i brist på alternativ har försökt lansera de mest befängda "alternativa scenarier;" —uppenbarligen för att avleda intresset från FH/DB, och i förlängningen även AJ.

Man skulle kunna misstänka att denna fraktion huvudsakligen består av grästorpare som röstar på Svenskarnas Parti.
Citera
2013-08-23, 11:16
Moderator
blomvattnares avatar
Detta är ingen skvallertråd om diverse personer som inte har med trådens topic att göra.

Edit: Detta måste uppenbarligen förtydligas.

Vissa personer i Idas omgivning kan för all del vara topic att nämna. T.ex hur de reagerar på vad som har hänt osv. MEN det ska för den delen inte urarta till rent skvaller.

Har man teorier om någon alternativ GM så är det förstås OK att posta sina spekulationer.

Kort sagt så åligger det postaren att återkoppla till trådens topic samt att berätta vad det handlar om istället för att bara skrika (fritt ur minnet) "kolla XX:s Fejja, han tycks flippa ur!".

/Mod
Senast redigerad av blomvattnare 2013-08-23 kl. 11:30.
Citera
2013-08-23, 11:29
Medlem
Quarrels avatar
PT:s Facebook: https://www.facebook.com/per.p.torstensson
Citat:
för 11 timmar sedan

om ngn ser dettabring ambulans

Kommentarer
[EE] Vart ? O vad händer ja ringer åt dig
[PT] har legat i100 ep å d verkar uppskattat
[PLS] Men Pär var e du nånstans?

för 11 timmar sedan

e d ngn som kan skicka larmm hit eller e d bara kul att se horungar

för 11 timmar sedan

snälla kan ngn rinfa hit larmcentralen??? har försökt i 3h nu

Kommentarer:
[PT] va e menat att jag ska dö av i denna sitttsen
[PT] e dettavolda kamra??
PT tycks må dåligt. Har det hänt något? Har han blivit överfallen, som SB säger att han har blivit? Är det någon som tror att han är GM?
Citera
2013-08-23, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

PT tycks må dåligt. Har det hänt något? Har han blivit överfallen, som SB säger att han har blivit? Är det någon som tror att han är GM?

NEJ, men han tycks ha egenskaper som kvalificerar honom som syndabock. Detta har tydligen drabbat honom hårt...
Citera
2013-08-23, 11:43
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:

Några timmar tidigare skriver han om "mera amfetamin" eller liknande. Har något sålt skit till honom eller har någon levererat våld istället? Är detta våldet karma? är vad jag tolkar ett av hans inlägg till. Någon annan tolkning?

Kanske någon tror att han kan vara involverad i I*as död eller ligger han med någon form av överdos eller snedtändning? Jag undrar om någon ringde 112... Verkar vara en sorglig massa, hoppas att alla får den hjälp som de behöver.
Citera
2013-08-23, 11:44
Bannlyst
Citat:

PTs knarkdemoner kan ha överfallit honom.
Citat:
mer amfetamin för att bli klar,,ngn som håller med??

Han är hög som ett hus och har nojjat ut. Jag kan inte sammankoppla detta med att han är GM.
Citera
2013-08-23, 11:44
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Vad som tycks vara unikt för denhär tråden är att det förekommer en fraktion av 'ryska ubåtar' som konsekvent har försökt misstänkliggöra PT, och i brist på alternativ har försökt lansera de mest befängda "alternativa scenarier;" —uppenbarligen för att avleda intresset från FH/DB, och i förlängningen även AJ.

Man skulle kunna misstänka att denna fraktion huvudsakligen består av grästorpare som röstar på Svenskarnas Parti.
Det är säkert AJ som lanserat den förklaringen under sina första dagar efter försvinnandet. Jag minns att jag spekulerade om att AJ gömt kroppen åt PT's färdväg hem. Och det kan man ju säga att han gjort. Och då tycker jag att det faktumet stärker AJ's skuld. Jag tror PT skulle undviket det. Det kan va bland det mest korkade AJ gjort.

Om det mot alla odds inte är AJ som ligger bakom finns det väl ingen annan tänkbar förövare än PT, så att totalt avfärda honom går ju faktiskt inte. Han skulle ju faktiskt kunnat plantera AJ's jacka nedanför DB för att avleda från den klantigt dumpade kroppen. Men naturligtvis är det ju inte det mest sannolika scenariot när AJ framstår som korkad i största allmänhet.
Citera
2013-08-23, 11:57
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Texaco-Darrel
Snygg sammanställning! SB är och har varit en "uppmärksamhetsjunkie" sedan barnsben. Vad som skrivits i GP är rena dravlet och några överfall har givetvis aldrig inträffat.

Det kan ju vara de riktiga gärningsmännen som ligger bakom eventuella överfall och som också försöker misstänkliggöra honom. Så troligen har man hoppat på honom, men inte pga några flashbacksinlägg, utan för att han haft förhållande med Ida vilket inte uppskattades av nån annan.
Citera
2013-08-23, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är säkert AJ som lanserat den förklaringen under sina första dagar efter försvinnandet. Jag minns att jag spekulerade om att AJ gömt kroppen åt PT's färdväg hem. Och det kan man ju säga att han gjort. Och då tycker jag att det faktumet stärker AJ's skuld. Jag tror PT skulle undviket det. Det kan va bland det mest korkade AJ gjort.

Om det mot alla odds inte är AJ som ligger bakom finns det väl ingen annan tänkbar förövare än PT, så att totalt avfärda honom går ju faktiskt inte. Han skulle ju faktiskt kunnat plantera AJ's jacka nedanför DB för att avleda från den klantigt dumpade kroppen. Men naturligtvis är det ju inte det mest sannolika scenariot när AJ framstår som korkad i största allmänhet.

Det fetade: åt det extremt långsökta hållet, bland de ljusblå molnen i skyn. Hur skulle PT ha kunnat utgå ifrån att RDY skulle komma att finna bp2? Eller menar du kanske att PT var "fågeln" som viskade i RDY:s öra?

Tillägg: jag har ingen lust att dissa PT, men m.a.a. vad han lägger ut offentligt på sin Facebook framstår han inte som ett kriminellt geni.
Senast redigerad av SAR-skrift 2013-08-23 kl. 12:49. Anledning: Tillägg:
Citera
2013-08-23, 12:10
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det kan ju vara de riktiga gärningsmännen som ligger bakom eventuella överfall och som också försöker misstänkliggöra honom. Så troligen har man hoppat på honom, men inte pga några flashbacksinlägg, utan för att han haft förhållande med Ida vilket inte uppskattades av nån annan.

Det är inte så han vill framställa det själv och frågan man bör ställa sig i det här fallet är: Är detta rimligt?
Citera
2013-08-23, 12:22
Medlem
MrsMagoos avatar
Sebastian är oskyldig – jagas och hotas ändå

Trots att bara ett dygn gått sedan Sebastian tagits in på förhör vändes nu hela hans liv ut och in i forumet Flashbacks trådar, spekulationerna om varför han mördat och blivit en mördare lades på rad. Sida upp och sida ner kunde han läsa hot och förklenande beskrivningar av honom själv, hans familj och vänner.

http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.1951358-sebastian-ar-oskyldig-jagas-och-hotas-anda
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17118117.ab
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-08-23 kl. 12:30.
Citera
2013-08-23, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Sebastian är oskyldig – jagas och hotas ändå

Trots att bara ett dygn gått sedan Sebastian tagits in på förhör vändes nu hela hans liv ut och in i forumet Flashbacks trådar, spekulationerna om varför han mördat och blivit en mördare lades på rad. Sida upp och sida ner kunde han läsa hot och förklenande beskrivningar av honom själv, hans familj och vänner.

http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.1951358-sebastian-ar-oskyldig-jagas-och-hotas-anda
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17118117.ab

Var finns hoten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in