2013-08-23, 08:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Besynnerligt att han uttalade sig i GP, med namn och bild dessutom.

GP 2012-06-03: Stort ingripande – misstänkt mord i Trollhättan

Var det GP som betalade mest?

Det får vi hoppas. Han förtjänar en rejäl slant.
Citera
2013-08-23, 08:46
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thefarside.
http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.1951358-sebastian-ar-oskyldig-jagas-och-hotas-anda

Skulle SB och IF försöka med sin relation igen? Jag trodde IF och PT också skulle göra ett nytt försök?
Citera
2013-08-23, 08:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det får vi hoppas. Han förtjänar en rejäl slant.
Hans utsatthet ökade, med namn och bild i tidningen. En rejäl slant tycks vara viktigast.
Citera
2013-08-23, 08:48
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Ja, tex.
http://www.blocket.se/kronofogden

Eller här.
http://www.kronofogden.se/NuavenpaBlocket.html

Jo jag vet att KFM regelbunde har exekutiva auktioner, men knappast på flygbiljetter.
Citera
2013-08-23, 08:49
Bannlyst
Citat:
Hans utsatthet ökade, med namn och bild i tidningen. En rejäl slant tycks vara viktigast.

Jag håller inte med dig. Att våga stå för vad man berättar med namn och foto kan få en del människor att börja tänka och kanske förstå hans situation och att han faktiskt inte har något att dölja.
Citera
2013-08-23, 08:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag håller inte med dig. Att våga stå för vad man berättar med namn och foto kan få en del människor att börja tänka och kanske förstå hans situation och att han faktiskt inte har något att dölja.
Som M*ts A*m, då? Det är klart att SB blir mer utsatt. Det framgår i artikeln att det finns ett hot, och samma personer fortsätter att hota efter artikeln. Nu får de ett ansikte och ett namn att gå på. Vanliga människor, som inte hotar, utgör ingen fara, att de tänker om gör ingen skillnad.

Tillägg: Tror du att de som hotar tänker om när han visar namn och bild i tidningen? "Oj, då, han är visst oskyldig".
Senast redigerad av Quarrel 2013-08-23 kl. 08:59.
Citera
2013-08-23, 08:57
Medlem
Här får vi nu svart på vitt att AJ har många grizvänner som jagar golare även där de inte finns...de har alldeles säkert även besökt den stackars pappan och varnat honom för att hämnas. SB har dragits fram i tråden vid flera olika tillfällen, så även PT. Ingen behöver åka till Thailand för att gömma sig, de inblandade har inget att frukta - endast de som var Ida nära. Fy fan vad vidrigt!!!!
Citera
2013-08-23, 09:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Jo jag vet att KFM regelbunde har exekutiva auktioner, men knappast på flygbiljetter.

Diskussionen jag utlyste var att myndigheter gott kan samarbeta lite mer.
Jag håller det inte för troligt att Kronofogden tar DBs biljett och säljer den på Blocket, men det skulle vara fullt möjligt. Det enda som behövs är en sändare, ett mail och en mottagare med rätt arbetsuppgift.

Polisen kanske har hittat massa andra grejer i DBs hus som inbringar ett värde, eller tom har beslagtagit.

Det skall inte vara lätt att vara kriminell - det var min ståndpunkt.
Citera
2013-08-23, 09:02
Bannlyst
Citat:
Som M*ts A*m, då? Det är klart att SB blir mer utsatt. Det framgår i artikeln att det finns ett hot, och samma personer fortsätter att hota efter artikeln. Nu får de ett ansikte och ett namn att gå på. Vanliga människor, som inte hotar, utgör ingen fara, att de tänker om gör ingen skillnad.

Nu kan ju du ha dina egna tankegångar kring vad utsatt är. Eventuella hot eller trakasserier kan minska eller avta helt när killen går ut med namn och bild. (starkt gjort). Och det är väl det han hoppas på.
Skulle det fortsätta komma hot är det nog ifrån någon anonym "deckare" med diagnos.
I det stora hela är jag övertygad om att artikeln gör mer nytta än skada. Men det måste man kanske vara utrustad med empati för att förstå.
Citera
2013-08-23, 09:10
Bannlyst
Citat:
Men det måste man kanske vara utrustad med empati för att förstå.

Jag funderar på din empati.
Du tycker SB skall ha en rejäl summa pengar och att Flashbackdeckarna skadat honom.
Du tror inte mc:n är saknad av polisen, men har inget fog för det.
Du säger att AJ kan vara oskyldig, men vägrar svara på hur med ett trovärdigt scenario.
Du säger att FH i samma mening är lika oskyldig.

Varför har du så stor empati för MT mördares medhjälpare & heroinister i Thn ?
Varför sådant "hat" mot tråddeltagare som vill väl ?
Vad tyckte du om RDYs fynd ?
Citera
2013-08-23, 09:13
Medlem
Citat:

Tillägg: Tror du att de som hotar tänker om när han visar namn och bild i tidningen? "Oj, då, han är visst oskyldig".

M*ts A*m i detta fallet är ju AJ och INTE SB????

Quarrel, helt ärligt, det här är inte likt dig
Citera
2013-08-23, 09:13
Medlem
Ragathas avatar
Citat:

Om det är samma personer som hotar så verkar de ju redan ha både namn och ansikte på han, så för dom gör vare sig namn eller bild någon skillnad. Ta kritiken istället som en man o stå för den, inte första o inte sista personens liv FB förstör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in