2013-08-23, 07:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Det kan finnas många orsaker till att inte offentliggöra efterlysningar minns du inte att AJ var efterlyst i flera dagar innan det blev offentligt via häktning ?
Ja, fler fordon är med all säkerhet inblandade.
Det finns fler källor. Jag tycker Ass2mouth är trovärdig dessutom. 1 2

Även medhälpare kan smittat mc:n.
Det finns ingen anledning att göra sig av med den om den inte varit inblandad.

Nej, så är det inte.

Vad bra att du vet vad som har hänt. Kan du inte berätta hur det ligger till?
Citera
2013-08-23, 07:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Även om han har fått biljetten?

Då är den i hans ägo och kan mätas ut, flygbiljetter är personliga.
Du kan se det så här, en utmätt person har förlorat sina ekonomiska rättigheter till dess skulden är betald. Tror du DB har för avsikt att betala av sin skulder ifrån Thailand ?

Bättre han får stanna kvar och lägga pengarna på en laserbehanling mot fejstattoos (hoppas inte kirurgen slinter) och skaffar sig ett jobb & en bostad.

Här kan man maila Kronofogden:
kronofogdemyndigheten@kronofogden.se
Tex om man vet om D*nnis B*rndtsson (e,e) 78060*-489* (8,8) har bokat en biljett
Citera
2013-08-23, 07:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Vad bra att du vet vad som har hänt. Kan du inte berätta hur det ligger till?

Läs min signatur ?
Citera
2013-08-23, 07:47
Bannlyst
Citat:
Läs min signatur ?

Ja, jag ser att du efterlyser motorcykeln. Gör någon annan det i dagsläget? Exempelvis polisen?
Citera
2013-08-23, 07:48
Bannlyst
Citat:
Ja, jag ser att du efterlyser motorcykeln. Gör någon annan det i dagsläget? Exempelvis polisen?

Läs mina inlägg ?
https://www.flashback.org/p44907426#p44907426
_
Citera
2013-08-23, 07:50
Bannlyst
Citat:
Läs mina inlägg ?
https://www.flashback.org/p44907426#p44907426
_

Det har jag också gjort. Jag vill veta om motorcykeln har varit eller är intressant för polisen? Även om den har varit försvunnen tidigare så kan den ha blivit funnen. Det är ju dumt att leta efter något som inte är borta.
Citera
2013-08-23, 07:53
Bannlyst
Citat:
Det har jag också gjort. Jag vill veta om motorcykeln har varit eller är intressant för polisen? Även om den har varit försvunnen tidigare så kan den ha blivit funnen. Det är ju dumt att leta efter något som inte är borta.

Ja den är intressant enligt många insatta källor.
Nej, den är inte funnen, och nej är inte dumt att hjälpa polisen.
Citera
2013-08-23, 07:55
Bannlyst
Citat:
Ja den är intressant enligt många insatta källor.
Nej, den är inte funnen, och nej är inte dumt att hjälpa polisen.

Jojo, dina insatta källor känner jag till....det finns ju andra insatta källor som påstår att mc:n inte är borta?
Citera
2013-08-23, 07:56
Bannlyst
Citat:
Jojo, dina insatta källor känner jag till....det finns ju andra insatta källor som påstår att mc:n inte är borta?

Jasså ?
Citera
2013-08-23, 07:56
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Jag tycker det är konstigt att en person som har skulder hos Kronofogden tillåts resa på semester utomlands, även om det inte är en polissak - lite mer samarbete mellan Myndigheterna vore på sin plats.
Det är faktiskt inte svårare än att Fogden tar hans biljett, han är väl redan utmätt ? och säljer vidare.

Jag tycker inte att det skall löna sig att vara kriminell, tvärtom, det skall vara riktigt svinjobbigt.
Kfm kan inte ta mera än vad deras beslut i löneutmätningen består i. Resten av pengarna står det den utmätte fritt att disponera.
Sen kan det ju faktiskt vara så att hans gärning i brottet endast kommer att rendera ett bötesbelopp? Kan det inte bevisas att han visste att AJ tagit livet av IF eller att AJ sagt att det var en olyckshändelse kan det nog inte utdömas något fängelsestraff som jag ser det. Har han bevisligen varit med och dumpat kroppen rubricerar säkert åklagaren om åtalet till brott mot griftefriden i hopp om att få till några månader.
Men det är ju min juridiska tolkning av det lilla vi vet idag utan moraliska betänkligheter.
Citera
2013-08-23, 07:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Kfm kan inte ta mera än vad deras beslut i löneutmätningen består i. Resten av pengarna står det den utmätte fritt att disponera.
Sen kan det ju faktiskt vara så att hans gärning i brottet endast kommer att rendera ett bötesbelopp? Kan det inte bevisas att han visste att AJ tagit livet av IF eller att AJ sagt att det var en olyckshändelse kan det nog inte utdömas något fängelsestraff som jag ser det. Har han bevisligen varit med och dumpat kroppen rubricerar säkert åklagaren om åtalet till brott mot griftefriden i hopp om att få till några månader.
Men det är ju min juridiska tolkning av det lilla vi vet idag utan moraliska betänkligheter.

Så kan det vara.

EDIT: Problemet är att DB/FH säger att di är helt oskyldiga och bara har hämtat AJ och hans hotbild.
Så då vill det till att någon börjar erkänna, och jag tror inte åklagaren kommer köpa det efter förnekandet. MAO. fängelse, eller ?
Senast redigerad av mypenisatrap 2013-08-23 kl. 08:04.
Citera
2013-08-23, 08:02
Medlem
SB talar ut med namn och bild i gp (vet tyvärr ej hur man länkar)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in