2013-08-23, 01:09
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
CITAT:
"Den yngre av dem, som är uppvuxen i Vänersborg, är misstänkt för skyddande av brottsling. Den äldre av dem misstänks för samma brott. Både var från början misstänkta för skyddade av brottsling, grovt brott, men misstankegraden skrevs ner efter häktningsförhandlingen förra veckan."

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2270068-haktade-uppges-ma-mycket-daligt

Frågan är ju då hur man skall tolka detta? Misstankegraden har ju skrivits ner från "skyddande av brottsling, grovt brott" till dito av "normalgraden"?
AJ misstänks ju fortfarande för brottsrubriceringen "mord" i alla fall så vitt jag vet! Jag tolkar ju i alla fall det första som "Bill och Bulls" medverkan i detta trots allt har varit ganska begränsad!

Det är gamla nyheter från 29 juli 2013, dvs. innan hon hittades, de är fortfarande misstänkta för grovt brott.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2298354--min-klient-ar-naturligtvis-lattad-
Citera
2013-08-23, 01:10
Bannlyst
Jag har hittat pappan på bild han ser bra ut för att vara lite yngre än mig. Hoppas att han lugnar sig och inte gör något dumt.
Det är inte värt det i dagens Svenska samhälle för arga pappor som ger långa straff.

Jag däremot som inte har något att förlora hade tatt den jäveln /GM
Nu tänker jag inte fråga om han mer han behöver lugn och ro och han och jag är helt olika personer.

Med helt olika vänner. Vill bara visa min respekt ..
Citera
2013-08-23, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Det är gamla nyheter från 29 juli 2013, dvs. innan hon hittades, de är fortfarande misstänkta för grovt brott.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2298354--min-klient-ar-naturligtvis-lattad-

Ja det visste jag att det var gamla nyheter! Men då måste brottsrubriceringen alltså ha skärpts igen då i ett senare skede?
Det verkar inte som att det har framkommit i media, bara att misstankegraden har stärkts gentemot GM (AJ) vilket ju inte riktigt är samma sak!

Fast jag skulle ju gärna vilja ha sett protokollet i från den senaste häktningen av de båda släppta för att bli riktigt övertygad!
Senast redigerad av William.H.Grant 2013-08-23 kl. 01:31.
Citera
2013-08-23, 01:52
Bannlyst
Svårt att gissa var den misstänkte hamnar Tidaholm eller Saltvik han kommer sitta 11 år effektiv tid
av 15 år det känns kort tid då är han 46-48 år när han kommer ut och får byta namn och kan flytta vart han vill.

Jag som är 50 plus nu och vet hur mycket jag har kvar tycker att det är ett billigt pris! För att mörda en ung flicka
Citera
2013-08-23, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Svårt att gissa var den misstänkte hamnar Tidaholm eller Saltvik han kommer sitta 11 år effektiv tid
av 15 år det känns kort tid då är han 46-48 år när han kommer ut och får byta namn och kan flytta vart han vill.

Jag som är 50 plus nu och vet hur mycket jag har kvar tycker att det är ett billigt pris! För att mörda en ung flicka

Instämmer helt i att det är på tok för billigt!

Det skulle vara minst 25 år effektiv tid som straff på ett sånt här grovt brott men det är väl ingen risk att det blir om han inte döms till livstid?
Att han är skyldig lär nog kunna bevisas men hur det egentligen gick till och vad som orsakade det hela kanske aldrig kommer att kunna klarläggas?
Citera
2013-08-23, 06:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Tack så mycket.

Då torde MCn inte vara anmäld stulen och polisen intresse av att hitta den så pass svalt, att de inte efterlyst den, om den nu verkligen är försvunnen.

Mypenisatrap har enligt egen utsaga starka indikationer på att MCn både är försvunnen och söks av polis, skulle vara intressant att få bekräftat att källan är seriös.

Tycker det misstänkt ofta dras igång en MC-hysteri i tråden, som aldrig leder någon vart, trots mängder av inlägg.

Kan det vara ytterligare en bil eller annat transportmedel inblandad i historien, och att det för någon känns bekvämt, om så många som möjligt är övertygade om att det istället är en MC man ska leta efter?

Mc:n kan ha varit både stulen, efterlyst och har blivit hittad. Det händer en hel del utanför Flashback..
Citera
2013-08-23, 06:48
Medlem
Läste precis i tidningen om S.B. Det kanske ett bra tillfälle nu att lämna alla som inte e aktuella i detta detta hemska dom hänt. Barn, ex å alla andra. Dom mår redan dåligt över detta å e man oskyldig så e man. Det handlar om 3 personer plus I*a. Inga andra behöver bli uthängda.
Citera
2013-08-23, 07:18
Bannlyst
Citat:
Tack så mycket.

Då torde MCn inte vara anmäld stulen och polisen intresse av att hitta den så pass svalt, att de inte efterlyst den, om den nu verkligen är försvunnen.

Mypenisatrap har enligt egen utsaga starka indikationer på att MCn både är försvunnen och söks av polis, skulle vara intressant att få bekräftat att källan är seriös.

Tycker det misstänkt ofta dras igång en MC-hysteri i tråden, som aldrig leder någon vart, trots mängder av inlägg.

Kan det vara ytterligare en bil eller annat transportmedel inblandad i historien, och att det för någon känns bekvämt, om så många som möjligt är övertygade om att det istället är en MC man ska leta efter?

Det kan finnas många orsaker till att inte offentliggöra efterlysningar minns du inte att AJ var efterlyst i flera dagar innan det blev offentligt via häktning ?
Ja, fler fordon är med all säkerhet inblandade.
Det finns fler källor. Jag tycker Ass2mouth är trovärdig dessutom. 1 2

Citat:
Nej knappast MCn, om än inte omöjligt

Däremot så kan ju AJ tagit den till Jönköping, men det är ju också möjlig att han själv, eller någon annan försett honom med ett annat åkdon.

Om MCn stod utanför Id@s mordnatten, kan det ju ha varit någon av medhjälparna som senare flyttade en därifrån och att AJ då redan hunnit förflytta sig till Jönköping, med t.ex. en bil.

Även medhälpare kan smittat mc:n.
Det finns ingen anledning att göra sig av med den om den inte varit inblandad.

Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Mc:n kan ha varit både stulen, efterlyst och har blivit hittad. Det händer en hel del utanför Flashback..
Nej, så är det inte.
Citera
2013-08-23, 07:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Detta vet vi väl inte om det stämmer?

Du får sätta in det i sammanhanget, och oavsett om det stämmer eller inte så blir det närmast parodiskt om MT skulle påstå detta.
Citera
2013-08-23, 07:30
Bannlyst
Citat:
Polisen: Inget konstigt i att brottsmisstänkt i trollhättefallet reser utomlands

Jag tycker det är konstigt att en person som har skulder hos Kronofogden tillåts resa på semester utomlands, även om det inte är en polissak - lite mer samarbete mellan Myndigheterna vore på sin plats.
Det är faktiskt inte svårare än att Fogden tar hans biljett, han är väl redan utmätt ? och säljer vidare.

Jag tycker inte att det skall löna sig att vara kriminell, tvärtom, det skall vara riktigt svinjobbigt.
Citera
2013-08-23, 07:34
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Jag tycker det är konstigt att en person som har skulder hos Kronofogden tillåts resa på semester utomlands, även om det inte är en polissak - lite mer samarbete mellan Myndigheterna vore på sin plats.
Det är faktiskt inte svårare än att Fogden tar hans biljett, han är väl redan utmätt ? och säljer vidare.

Jag tycker inte att det skall löna sig att vara kriminell, tvärtom, det skall vara riktigt svinjobbigt.

Även om han har fått biljetten?
Citera
2013-08-23, 07:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap

Du verkar ta deras ord på riktigt allvar. Vad är det som säger att han verkligen ska åka till Thailand? Han kanske bara vill vara ifred från journalister och självutnämnda flashbackdeckare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in