Citat:
Ursprungligen postat av
massepojken
Mkt intressanta ideer du har och detta får vi fundera vidare på under dagen.
Det är ju oerhört frustrerande att bara kunna spekulera i fallet. Nu vill vi ju vidare helt klart.
Hur grundlig var polisens dörrknackning i närområden 6 år efter mordet?
Jag är oerhört skeptisk och mkt hinner hända på 6 år. Att dom skall ha gått till botten med VARJE enskild bostad har jag svårt att se.
Kanske vi skulle presentera en riktigt seriös teori kring detta och maila Herr småkaka och fråga hur väl området är kartlagt? Har dom verkligen grottat tillräckligt? Har dom tänkt på allt?
Man borde väl kunna ta fram ett "släktträd" på alla som var skrivna 250 meter ifrån ICA
Vi skulle även kunna kontakta corren och presentera en "privatspanarteori" och lite glatt ifrågasätta såväl polisutredingen samt den lilla tjockisen GW
Vi behöver isåfall en talesman för flashbackgruppen. Någon som känner sig manad?
För ett par dagar sedan stod granngrabben under mig och höll upp trappdörren till mig och va så trevlig. Han är inte längre än 130-140cm och har precis börjat andra klass och är 8 år, jag tänkte på en gång på Mohammed.
Sen i våras då jag blev intresserad har jag trott på i princip alla scenarion, varför? Mer och mer information har sugits in som har gjort att jag omvärderat teorierna efter hand.
Överst på listan som jag tror på idag är en 18-24-åring som fått spelet och utfört dådet, men det finns inget som säger att det är så till 100%, det är bara vad jag tror. Jag går igenom fallet x-antal ggr per dag och är öppen för att ändra mig några gånger till om något annat scenario sjunger bättre. Därför är det nog viktigt att vi som brinner ältar vidare dom scenarion vi har ett tag till för att se om det finns något annat som kan ändra allt.
Ett tag till behöver inte betyda i all evighet utan vi ger det kanske ett par veckor i taget och ser var vi står, på samma gång kan vi fundera på hur vi ska gå vidare för att kanske hitta någon väg för att få en lösning.
Det som även är tragiskt i fallet är att det ligger en misstanke över Mohammeds pappa och familj att dom döljer något. Troligtvis är det inte så och därför är en lösning viktig, den skulle rentvå dom helt.
Tankar och tokiga idéer!
Ska vi diskutera vidare och vänta, eller göra något?
Vi i tråden som riktigt brinner för att få en lösning och hitta GM, hur många är vi, 5-10 st?
Polisen har idag ingen som brinner för att lösa mordet då ingen jobbar med fallet, polisen brinner på sparlåga.
Om vi ska göra något tycker jag i så fall att vi kör ett helt öppet race i tråden och hänvisar till tråden om vi bränner iväg några mejl/samtal till polisen, myndighet eller professorer, och att vi sedan redovisar i tråden vad som händer så att alla kan följa med vad som händer, det kan bli riktigt spännande.
Det är en stor skillnad på om 10 person ringer/skickar mejl istället för att 1 person gör det.
Hur många är intresserade?
Jag är med + du, massepojken? 2 st.
Det behövs fler.
Det kostar inte så mycket att testa och vi kommer säkert att bemötas med kalla handen. Jag har inget att förlora förutom en massa tid som jag inte vet vad jag ska göra med.
Någon som vill bygga på eller har andra idéer?