Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Det ser ut att vara tätt med större stenar på den här brandgatan; svårt att backa in (?).Ja, det är också en variant på temat. – En variant på denna variant är att han först stannat med sin bil betydligt närmare ingången, och efter att med största svårighet ha fått in benen i huset (enl. din tankegång) kört vidare med övriga delar och parkerat i jämnhöjd med fp2 för att dra (alt. bära) resten av delarna till stenringen. – Scenariot kan inkludera att gm:s främsta ambition varit att avhända sig delarna; inte att de aldrig skulle kunna upptäckas, men det kan också tolkas som att han med sina två gömställen: det ena nödtorftigt övertäckt mitt i en glesbevuxen brandgata; det andra innanför ett fönster, garderade sig så att delarna säkert skulle kunna hittas.Också möjligt.Inte uteslutet.Det är svårt att utan fler uppgifter från brottsutredningen komma så mycket längre när det gäller gm:s bevekelsegrunder. - Om man håller öppet för ett syndabocksscenario är platsen väl vald av gm.
Absolut ett annat troligt scenario. Jag tror INTE att han ville att delarna skulle hittas direkt, då hade han ju kunnat dumpa dem på vägen eller ännu närmare civilisationen. Jag tro heller inte att han INTE ville att de skulle hittas, för då finns det ju oändliga möjligheter i Bodens skogar. Varför så nära civilisationen i så fall?
Nej, jag tror att ödehuset var målet och att han antingen avbröts av något eller avbröt själv pga att det var för svårt/han orkade inte/blev illamående.
En annan sak jag tänkt på angående någras teori om att han bara slängt in benen: Benen hittades väl en bit in, längs med väggen? Hur lätt är det att stå på den branta (kanske fuktiga) rampen, ha med sig ett ben, få in det och dessutom hiva det åt sidan så det hamnar bredvid väggen? Och sedan göra om samma med det andra benet? Varför inte bara dumpa de rakt nedanför fönstret? Om huset söks igenom så måste han väl förstå att de inte bara tittar in och rakt ner. Antagligen går man in.
Och då ska han ha hivat in så båda benen hamnar bredvid varandra, intill väggen? Nej, det låter inte möjligt i mina öron. Han måste ha varit inne.