2013-08-22, 17:09
Bannlyst
Lite lik Tyskan i Arbogafallet är han allt, lite mer förtjust i pressen kanske än vad hon var. Vi får iallafall hoppas att även han ramlar in bakom galler till slut och att alla lögner genomskådas.

Hur går det med jakten på hans fjoll-mc med toppbox , nån som hört något nytt om den. Dumpad pga att blev för svår att rengöra tro?
Citera
2013-08-22, 17:38
Medlem
Disasterbators avatar
Passerade Grästorp och Tre Älgar i morse vid 08.00. Det stod en vit minibuss/van parkerad utanför DB:s uppfart. Hade inte tid att undersöka detta närmare då jag hade ont om tid. Såg ut som en Mercedes Sprinter.

Behöver inte ha något med DB att göra men tanken slog mig att han var hemma och hämtade kläder eller liknande. Han ska ju enligt uppgifter i tråden vara på väg att flytta ut.
Citera
2013-08-22, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Om någon nämner något obekräftat i tråden så är det...?
Ok får läsa på fbmanualen. trodde kvitter var när någon skickade meddelande till nån. Något som de inte vill skriva i tråden. Jag bara minns att RDY skrev typ att "nån nämnde dbs hund och då tänkte jag att bla bla bla... ". Inte för att det är viktigt nu.
Citera
2013-08-22, 17:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator
Passerade Grästorp och Tre Älgar i morse vid 08.00. Det stod en vit minibuss/van parkerad utanför DB:s uppfart. Hade inte tid att undersöka detta närmare då jag hade ont om tid. Såg ut som en Mercedes Sprinter.

Behöver inte ha något med DB att göra men tanken slog mig att han var hemma och hämtade kläder eller liknande. Han ska ju enligt uppgifter i tråden vara på väg att flytta ut.
Kan det ha varit en vit VW Shuttle?
Citera
2013-08-22, 18:08
Medlem
Disasterbators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kan det ha varit en vit VW Shuttle?
Jag vill minnas att den hade ett förhöjt tak. Det stämmer bättre in på en VW Crafter. Tyvärr kan jag inte bidra bättre än så.

Jag reagerade på att den stod placerad just där samt att någon skrev i ett tidigare inlägg att DB siktats i något liknande fordon i Göta för någon dag sedan.

Finns det någon annan som gjort liknande observationer i morse?
Citera
2013-08-22, 18:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator
Jag vill minnas att den hade ett förhöjt tak. Det stämmer bättre in på en VW Crafter. Tyvärr kan jag inte bidra bättre än så.

Jag reagerade på att den stod placerad just där samt att någon skrev i ett tidigare inlägg att DB siktats i något liknande fordon i Göta för någon dag sedan.

Finns det någon annan som gjort liknande observationer i morse?
Bilen som DB sågs i Göta igår var en VW Shuttle, enligt regnummer och fordonsregister.
Citera
2013-08-22, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etnisal
Håller med. AJ kan ha dragit någon rövarhistoria för DB för att få låna bilen och åka tillbaka till Trollhättan. "Glömde något", "måste kolla hur Ida mår", "måste förbi morsan och hämta plånboken" osv.
När han är tillbaka drar han ytterligare en rövarhistoria om att han hittat Ida död och kände sig tvungen att göra sig av med kroppen, alternativt att han "råkat" ha ihjäl henne. När DB får reda på detta inser han ju naturligtvis att bilen måste brännas.

Slarvig dumpning kan ju bero på att tiden var knapp.
Med andra ord, DB/FH kan vara ovetandes om det riktiga händelseförloppet, AJ kan mycket väl ha ljugit sig blå för dessa gossar också.

https://www.flashback.org/sp44573099

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2279311--de-har-vallats-langs-fardvagar-
Citat:
Efter den senaste häktningsförhandlingen mot de två misstänkta männen har de vallats med bil längs för utredningen viktiga färdvägar. En av anledningarna till att åklagaren begär förlängd åtalstid är att 31-åringen och 35-åringen till viss del har lämnat uppgifter om platser och färdtider som skiljer sig ifrån varandra.

Per-Erik Rinsell vill inte gå in på vilka färdvägar polisen tagit med de misstänkta männen, eller från vilka platser som finger- och skoavtrycken hämtats.

Varför skulle FH och DB ha lämnat olika versioner om vilken väg de åkte för att hämta AJ; —alternativt för att leverera SPRIT? I så fall borde de väl ha åkt närmaste vägen, t.o.r.
Citera
2013-08-22, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
https://www.flashback.org/sp44573099

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2279311--de-har-vallats-langs-fardvagar-

Varför skulle FH och DB ha lämnat olika versioner om vilken väg de åkte för att hämta AJ; —alternativt för att leverera SPRIT? I så fall borde de väl ha åkt närmaste vägen, t.o.r.

Di får väl uppge vilken väg di vill, sist jag kolla fanns det inga lagkrav på hur man måste åka ?
MEN det skall vara samma uppgifter såklart från GM, annars är detta graverande och minskar deras trovärdighet inte bara om färdväg utan om annat.
Dessutom skall färdvägen stämma med ev. mastningar och tider, har di fel uppgifter ligger det ännu mer till last.

I vissa andra fall har polis & ÅK kunnat belägga MT med så många lögner, och ändrade historier, att rätten helt ser alla utsagor från GM som totalt opålitliga.

Då är det inte ovanligt att det blir fällande dom.

Just nu så har både AJ, DB & FH historier som inte går ihop och/eller har ändrats. Det ligger di till last.
Citera
2013-08-22, 19:18
Medlem
extra extra extra lokala nyheter.

jag lyssnade ny på tv4 väst : kommisarien säger : provsvaret har kommit och det fynd som vi har stärker bevisningen mot 36 åringen .
Citera
2013-08-22, 19:23
Medlem
Nån har ställt till det ordentligt för DB och det lär INTE vara en vän!
1 lura DB till BP
2 snor hans bil
3 eldar upp hans bil
4 placerar BO i närheten av DBs hem
5 ordnar en månads semester i häktet under Sveriges finaste sommar på år och dar
6 ser till att DB får sparken och blir arbetslös
7 ser till att DB förlorar sitt hem
8 DBs hund går till attack och blir avlivad
9 DBs ex blir mördad
10 planteras (?) bevismaterial 500 meter från DBs bostad
11 DB blir riksavskum pga. denna oväns gärningar

Allt detta pga. en enda person, som är allt annat än DBs vän !!
Bara ett oförlåtligt avskum utför sådana handlingar och sätter sig över andra
Bara en psykopat helt enkelt
Citera
2013-08-22, 19:25
Medlem
http://m.ttela.se/Default.aspx?pageid=1155&parentid=0&link=1.2294070

Har denna länkats tidigare?
Citera
2013-08-22, 19:27
Medlem
Decrypters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paritet
9 DBs ex blir mördad

Vilket ex till DB skulle ha blivit mördad?

Att DB "sitter i skiten" anser jag personligen vara högst självförvållat och kan ej skyllas på andra oavsett vilken inblandning han än har. Han skall ju föreställa vuxen och bör ansvara för sina egna handlingar.
Senast redigerad av Decrypter 2013-08-22 kl. 19:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in