2013-08-22, 16:14
Medlem
John-Waynes avatar
Misstankarna stärks mot AJ...
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=5624486
Citera
2013-08-22, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
Finns det en möjlighet att dom två som är släppta inte deltagit i detta. Klart att dom nog skjutsat AJ den kvällen sedan kan han ha skött resten själv lånat bilen ,dumpat ,bränt upp mm verkar finns få vittnesuppgifer kring detta ,får hoppas att polisenhar bra med teknisk bevisning ,,det som motsäger det är den slarviga dumpningen Försöker se saken från annan vinkel bara

Håller med. AJ kan ha dragit någon rövarhistoria för DB för att få låna bilen och åka tillbaka till Trollhättan. "Glömde något", "måste kolla hur Ida mår", "måste förbi morsan och hämta plånboken" osv.
När han är tillbaka drar han ytterligare en rövarhistoria om att han hittat Ida död och kände sig tvungen att göra sig av med kroppen, alternativt att han "råkat" ha ihjäl henne. När DB får reda på detta inser han ju naturligtvis att bilen måste brännas.

Slarvig dumpning kan ju bero på att tiden var knapp.
Med andra ord, DB/FH kan vara ovetandes om det riktiga händelseförloppet, AJ kan mycket väl ha ljugit sig blå för dessa gossar också.
Citera
2013-08-22, 16:18
Bannlyst
Citat:
Finns det en möjlighet att dom två som är släppta inte deltagit i detta. Klart att dom nog skjutsat AJ den kvällen sedan kan han ha skött resten själv lånat bilen ,dumpat ,bränt upp mm verkar finns få vittnesuppgifer kring detta ,får hoppas att polisenhar bra med teknisk bevisning ,,det som motsäger det är den slarviga dumpningen Försöker se saken från annan vinkel bara

Det är inte alls omöjligt. Det var tidigt min tanke. Jag tycker mer att det verkar som att mördaren försöker ge någon annan (DB) skulden.
Citera
2013-08-22, 16:27
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John-Wayne
Misstankarna stärks mot AJ...
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=5624486

Informativ artikel där det känns att det står en hel del mellan raderna som inte sägs. AJ må ha manipulerat polisen förut och kommit undan med det (om det stämmer att det är så) men den här gången är det tre stories som inte går ihop, förhör visar sig gå isär i deras berättelser osv och bevisningen är nog väldigt stor och många jobbar med fallet - mig ger det i alla fall en magkänsla av att detta kommer att få en lösning med lång påföljd för AJ.
Citera
2013-08-22, 16:31
Medlem
Ninaxls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Funkar denna?

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2234292-36-aringens-advokat-min-klient-ville-hjalpa-till-

Får inte upp artikeln.
Citera
2013-08-22, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
RDYs fynd har sitt ursprung från ett enda fågelkvitter.
Men om det känns bättre för dig så har jag igår fått så starka indikationer för både 1 & 2 att det känns dumt att inte dryfta det som en mycket trovärdig uppgift i tråden. Till skillnad från mycket annan spekulation, ack så viktig, men än dock helt utan substans.
Men säker kan man aldrig vara, men jag ser inte vad som kan skada att folk håller ögonen öppna efter mc:n, gör du ?
Det var väl inte ett kvitter som gjorde att han hittade brandplatsen? Utan han fick en idé när någon nämnde nåt om db i en post.
Citera
2013-08-22, 16:38
Medlem
bokfodrals avatar
(uppdaterad 5 juli)

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2234292-36-aringens-advokat-min-klient-ville-hjalpa-till-

Citat:
Hur mår din klient?

– Ja, han mår ju inte bra av det här. "Här kommer jag och vill hjälpa till i utredningen, och så blir jag kvarhållen" som han säger. Det är klart att han är frustrerad, och han är förvånad över anklagelserna. Vi är av den uppfattningen att det inte finns några bevis som är hållbara, men vi får se imorgon vad åklagaren säger och om det är något nytt de kan ta fram.

Om han ville hjälpa till i utredningen, varför dröjde det då ett par dagar innan han klev in för att hjälpa till? Jag kanske minns fel men sade han inte nånstans att han klev in på stationen för att han förstått att han var eftersökt?

Tillägg: Och för att han ville reda ut missförstånd?
Citera
2013-08-22, 16:42
Medlem
Ninaxls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Nån som vet hur det gick för den hundbitna dottern då, klara hon sig från men och så?
Jo vännerna lär väl behövas för han har väl en del att flytta, och så bör han ju ha någon nytt ställa att parkera dem på... Inte lätt.
Nä resan kan vara en flykt men också ett sätt att få vara ifred här i landet...

Hos mig fungerar båda länkarna klockrent...

Fungerar i datorn men inte i Iphonen :-)
Citera
2013-08-22, 16:47
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:

Visst men varför ljuger de då och lämnar olika uppgifter till Polisen?

Dessutom finns inte en chans att de inte fattar att det är AJ som är skyldig och att i det läget skydda en man som dräpt en ung 2-barnsmor anser i alla fall jag vara förj*vligt.
Citera
2013-08-22, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
(uppdaterad 5 juli)

Om han ville hjälpa till i utredningen, varför dröjde det då ett par dagar innan han klev in för att hjälpa till? Jag kanske minns fel men sade han inte nånstans att han klev in på stationen för att han förstått att han var eftersökt?

Tillägg: Och för att han ville reda ut missförstånd?

Han bara slingrar sig. Han måste ha insett att han var rejält intressant i fallet då han inte ville åka hem för att han förstod/trodde att det skulle vara ett uppbåd av journalister på flygplatsen. Han ser i alla fall sig själv som väldigt intressant.
Citera
2013-08-22, 16:52
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Han bara slingrar sig. Han måste ha insett att han var rejält intressant i fallet då han inte ville åka hem för att han förstod/trodde att det skulle vara ett uppbåd av journalister på flygplatsen. Han ser i alla fall sig själv som väldigt intressant.

Jag kanske var otydlig men det här var precis i början, första gången han travade in på stationen med böcker i ena handen och advokaten i den andra.

Men visst, nog var han fullt på det klara med hur eftersökt han var och kontrollbehovet klarar inte av oförutsedda, oregisserade händelser....
Citera
2013-08-22, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Jag kanske var otydlig men det här var precis i början, första gången han travade in på stationen med böcker i ena handen och advokaten i den andra.

Men visst, nog var han fullt på det klara med hur eftersökt han var och kontrollbehovet klarar inte av oförutsedda, oregisserade händelser....

Jaha, jag trodde att hans gnäll gällde denna gång. Ja, det är väl synd om honom som blir kvarhållen. Ingen empati mot offret alls. Ingen förståelse för att de behöver kolla upp den person som sist såg I*a. Man slutar aldrig att förundras över deras egoism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in