2013-08-21, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Kanske, men AJ lär också ha velat gömma sig från polisen ganska snart och då behövt ett fordon att ta sig till Jönköping med... Det är ganska riskfritt, men kanske att han dumpade den en bit före campingen. Det är egentligen det troligaste... som jag ser det.

Han kanske lånade någons bil ?
Sin mammas ?
Citera
2013-08-21, 20:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
AJ kan till och med ha sådan otur att i samband med att han färdas på sin MC med IF bakpå inne i IF:s lägenhet, så blir de överfallna. Han kidnappas av tjuven tillsammans med MC:n, hans favorittröja slits sönder i situationen, och eldas senare upp. If dör så klart i fallet från MC:n, precis vid den skarpa kurvan från sovrummet ut till köket. Hon förblöder till döds. Under själva kidnappningsfärden ut från lägenheten, vidare in i stan, så lyckas AJ ringa DB och berätta att han befinner sig i en hotfull situation. DB och FH kommer till undsättning. En biljakt upp för berget tar vid. Det slutar med att DB krockar med sin bil. Den börjar brinna. Samtidigt så blir AJ avsläppt av tjuven, som varit hög vid det inledande skeendet, men nu blivit låg.

Det är efter detta som bland annat AJ:s tröja sätts i brand. FH har blivit så uppskrämd av allt detta, så han tar fram sin snuttefilt. Den är blå, och är egentligen ett örngott. AJ tycker FH är mesig, och drar snuttefilten ifrån FH:s händer. FH vågar inte plocka upp den efter detta, för han vill vara med i deras tuffa gäng.

Alltså. Detta är ingen trådsanning. Men jag kan väl också få tycka till över ett eventuellt nytt scenario!
Grattis. Du har precis visat att du klarar av att lägga ihop två och två och få det till 324.148. Som den genomsnittlige idioten alltså. Och du svarade samtidigt på din egen fråga - nej, två plus två blir inte alltid fyra. Det beror på vem som räknar.
Citera
2013-08-21, 21:07
Avslutad
Citat:
Och det var hans första version efter mordet?
Mycket intressant tanke. Att AJ blev upphämtad av DB och FH kan ha varit en uppfinning efter att AJ fick klart för sig att DB och FH var bundna av något (mobiltrafik?) till brottsplatsen. Primärt var nog historien att AJ tog sig därifrån med mcn och DB och FH sussade på varsitt håll hela natten.

Men AJ måste ha fattat redan från början att han måste göra sig av med mcn. Roadtrippen var säkert ett villospår, han åkte nån helt annanstans och dumpade mcn. Tog väl tåg eller nåt till Jönköping.
Senast redigerad av Zurfarn08 2013-08-21 kl. 21:13.
Citera
2013-08-21, 21:08
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Det är det här jag menar. Tråden går efter Aftonbladet-uppgifter och diverse annat skvaller, och negligerar fakta från polis, IT-tekniker, åklagare och domstol. Ja, utredarna vet på sekunden när eventuella samtal påbörjades samt avslutades aktuell natt - och därefter har domstol häktat alla tre för brott som kan ha ägt rum redan 29 juni. Det har inte skett upprepade gånger med flera misstänkta - av misstag.

Jag tror inte att vi behöver diskutera detta vidare. Men kom ihåg att vad som sägs i en häktningsförhandling inte är hela sanningen. ÅK behöver inte ta upp mer än vad som behövs för att få beslut om häktning. Därför kan det verka mer osäkert än det i själva verket är.
Citera
2013-08-21, 21:11
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Han kanske lånade någons bil ?
Sin mammas ?

Fullt möjligt. Jag skulle ändå satsa en slant på att den ligger dumpad i Jönköping. Därför föreslår jag att alla intresserade trådföljare från Jönköping som läser detta tar det som en liten uppgift att sprida denna möjlighet till tio pers i Jönköping inom 24 timmar efter att ha läst detta. På det viset kanske vi kan få en liten ryktesspridning där nere och många vaksamma ögon som kanske minns något eller kikar på en plats som kanske kan vara lämplig att köra ned en MC på. Men givetvis skall man göra samma i Trollhättan och Grästorp.
Citera
2013-08-21, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Grattis. Du har precis visat att du klarar av att lägga ihop två och två och få det till 324.148. Som den genomsnittlige idioten alltså. Och du svarade samtidigt på din egen fråga - nej, två plus två blir inte alltid fyra. Det beror på vem som räknar.

Alltså... Jag måste bara veta, du tog den där spekulationen på allvar?
Citera
2013-08-21, 21:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Ja, det gör det väl om man har druckit och funderar på att köra mc därifrån? Nej, jag vet inte..är det enbart ett rykte att hans kompis varit där och lämnat sprit tidigare under kvällen?
Det var en-krokodil som påstod det. Hen har försvarat DB med näbbar och klor genom tråden.
Citera
2013-08-21, 21:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tintinavecmilou
Alltså... Jag måste bara veta, du tog den där spekulationen på allvar?
Nej. Men jag tog jämförelsen med min slutsats på allvar. Och då får jag ju bemöta hur milsvitt skillnad det är mellan dem.
Citera
2013-08-21, 21:19
Medlem
AJ's mc söks av polisen, 100% säkert
Citera
2013-08-21, 21:22
Bannlyst
Citat:
Fullt möjligt. Jag skulle ändå satsa en slant på att den ligger dumpad i Jönköping. Därför föreslår jag att alla intresserade trådföljare från Jönköping som läser detta tar det som en liten uppgift att sprida denna möjlighet till tio pers i Jönköping inom 24 timmar efter att ha läst detta. På det viset kanske vi kan få en liten ryktesspridning där nere och många vaksamma ögon som kanske minns något eller kikar på en plats som kanske kan vara lämplig att köra ned en MC på. Men givetvis skall man göra samma i Trollhättan och Grästorp.

Det låter bra, vi behöver komma ikapp med den där jäkla mc:n nu.

Alltså röd mc någonstans mellan Thn-Grästorp-Jönköping.

Håll ögonen öppna !

Bild: http://www.anony.ws/image/kYep

SYJ 508 - YAMAHA XJ 600
Fordonstatus: Avställt (2013-06-05)
Fordonsår: 1998
Trafik första gången i Sverige (2008-09-24)
Citera
2013-08-21, 21:31
Medlem
Sokkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Jag tror inte att vi behöver diskutera detta vidare. Men kom ihåg att vad som sägs i en häktningsförhandling inte är hela sanningen. ÅK behöver inte ta upp mer än vad som behövs för att få beslut om häktning. Därför kan det verka mer osäkert än det i själva verket är.

Jag instämmer - det är meningslöst att diskutera vidare. Med din (motsägelsefulla) logik skulle domstolen ha häktat alla tre för mord och skyddande från..säg midsommarafton...så det hade verkat mer osäkert.
Citera
2013-08-21, 21:32
Medlem
Snoovits avatar
Glöm detta, jag har helt fel för mig, återigen, felpostat!

Nytt försök

Citat:
Är din klient och den huvudmisstänkte kompisar?
– De har ingen nära relation, nej.
Känner din klient och 23-åringen varandra?
– Det vill jag inte kommentera.
källa: http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2298354--min-klient-ar-naturligtvis-lattad-

F.H har ca 30 vänner på Facebook varav A.J är en av dem. Det torde vara ganska osannolikt att de inte är kompisar. Ingår det i försvaret att F.H bara halka med helt random?

http://i43.tinypic.com/a4ljl2.jpg
Senast redigerad av Snoovit 2013-08-21 kl. 21:36. Anledning: blev fel IGEN, ger upp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in