2013-08-21, 16:51
Medlem
" - Berätta nu allt du man med tatueringar i huvudet. Låt Idas familj få frid. Vart kan vi hitta hennes kropp? "
" - Jag vet inte har jag ju sagt!"
" - Ni har totalt olika stories du och din vän. Du kommer inte undan detta. Berättar du så får du ett lindrigare straff. Vi släpper dig från häktet så fort AJ är här. Han kommer ALDRIG få reda på att du berättat. Vi arrangerar så det ser ut som att någon har sprungit på liket bara. Vi ger dig en resa till Thailand om du lovar att hålla kontakten och sen tar ditt straff. Så får du komma iväg lite innan rättegången. Berätta nu! Tänk på Ida, hennes barn och familj. "
" - Faaaaaaaaaan! Okej okej, men han kan aldrig få reda på det. För då är jag död. Okej, så här var det..."
Citera
2013-08-21, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
Enl larmtjänst är stölddatum 30-6 på bilen borde väl vara anmält den dagen och inte på måndagen eller, om bilen inte var utlånad på söndagen kanske
Finns det ngn rapport om bilen är "nyckelkörd eller har fått rattlås sönderslaget / sönderbrutit?

Om ngn brytit låset för att sen tjuvkoppla så tar det ju tid, han "de" gjöra bilstölden realistisk.

Va hans hund döv, den borde ju reagera om det kommer en biltjuv och demolerar rattlås utanför huset, sen startar och kör iväg
.
Om ngn nu "råkat" glömma nyckel i tändlåset så det bara va att åka iväg så är det ett brott i sig att lämna bil med nyckel i tändlåset.
Citera
2013-08-21, 16:55
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Betänk tidsaspekten. DB:s statusuppdadering på FB 02:12. Framme vid BP c:a 02:45. Sedan ytterligare en resa med S40:n t.o.r. THN-GSTP, med lite spilltid. Lätt 03:45 innan MGM ens kunde börja lasta in kroppen.

Jag påstår inte att det alternativa scenariot är omöjligt; —men det ger extremt begränsade tidsmarginaler för resten av förloppet.

Jag har gett ett annorlunda scenario tidigare men i grund och botten är det samma problematik - mycket tidskritiskt. Jag är dock förvissad om att ÅK har tämligen exakta tidsuppgifter.
Citera
2013-08-21, 16:56
Medlem
Zizzla163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarna
Har svårt att tro att socialen skulle lämna ut ett litet barn till en missbrukare.

Någon skrev tidigare i tråden att han vart på behandlingshem. Om han är ren så finns det nog inga hinder för en biologisk pappa att få vårdnaden om sitt egna barn?
Citera
2013-08-21, 16:56
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Då blir det rejält svårare för Zurfarn att redovisa för oss att den har blivit stulen.

Han får helt enkelt ge sig ut på jakt på fältet och försöka finna denna påstådda tjyv. Sedan får han se till att få denne att erkänna..

Hojen behöver ju inte vara stulen, den kan ju vara försvunnen, gömd osv. Visserligen ökar ens trovärdighet om man anmält hojen stulen och inte bara gömt/dumpat den för att den kan ha spår från brottet.
Citera
2013-08-21, 16:57
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildHemulen
Om ngn nu "råkat" glömma nyckel i tändlåset så det bara va att åka iväg så är det ett brott i sig att lämna bil med nyckel i tändlåset.
Visst, men inget som får hans "CV" att ändra tyngd!
Citera
2013-08-21, 16:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
" - Berätta nu allt du man med tatueringar i huvudet. Låt Idas familj få frid. Vart kan vi hitta hennes kropp? "
" - Jag vet inte har jag ju sagt!"
" - Ni har totalt olika stories du och din vän. Du kommer inte undan detta. Berättar du så får du ett lindrigare straff. Vi släpper dig från häktet så fort AJ är här. Han kommer ALDRIG få reda på att du berättat. Vi arrangerar så det ser ut som att någon har sprungit på liket bara. Vi ger dig en resa till Thailand om du lovar att hålla kontakten och sen tar ditt straff. Så får du komma iväg lite innan rättegången. Berätta nu! Tänk på Ida, hennes barn och familj. "
" - Faaaaaaaaaan! Okej okej, men han kan aldrig få reda på det. För då är jag död. Okej, så här var det..."
Om det här ska hålla måste FUP förfalskas. För det som står i FUP kommer AJ att få veta.
Citera
2013-08-21, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om det här ska hålla måste FUP förfalskas. För det som står i FUP kommer AJ att få veta.

Sant! Sånt där händer väl bara på film. Men har inte poliser rätt att hålla en tystnadsplikt även i en FUP vid denna typ av situationer? Alltså när någon tjallar på någon annan? Jag är inte insatt alls så vet inte.
Citera
Medlem
Zizzla163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soisju
baht! är antagligen AB plus han borde ju oxå få en slutlön från TÄ med eller va de nån annan som bet lönen därifrån? sen kanske han jobba på häktet så han fick in några kr därifrån?

Jobba på häktet? Han hade väl restriktioner..?? Då får man inte jobba.
Citera
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Hojen behöver ju inte vara stulen, den kan ju vara försvunnen, gömd osv. Visserligen ökar ens trovärdighet om man anmält hojen stulen och inte bara gömt/dumpat den för att den kan ha spår från brottet.
... eller parkerad nånstans, eller står hos Polisen eller hur?
Citera
2013-08-21, 17:01
Medlem
silbersky007s avatar
kan det vara polisen som bjuder igen på resan till thailand först åker han sedan går polisen med nya anklager vi har något jätte interssant fynd och efterlyser eventuellt betalar resan tillbaks till sverige .

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2301287-misstankt-i-mordfallet-aker-bort

mer än 1 månad har gått och polisen pratar om interssanta fynd interssanta versioner

jaa det är ungefär en fjärt i swimmingpolen polisens arbete hittils .

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2301641-36-aringen-har-andrat-sin-version
Citera
2013-08-21, 17:02
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
... eller parkerad nånstans, eller står hos Polisen eller hur?

Det tycks snarare som att polisen vill ha fatt i den där hojen, att de inte vet vart den är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in