2013-08-21, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
TTELA: 36-åringen har ändrat sin version

Där har du en icke-random snubbe som får sitta ett tag, inga 6 veckor med påföljande AB-intervju och flygplan till Thailand.
Citera
2013-08-21, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Dock så har ju polisen kunnat binda både DB och FH till Idas lägenhet/brottsplatsen.
Och jag tillägger att det blir skyddande av brottsling när DB anmäller sin bil stolen.
Citera
2013-08-21, 15:37
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazlada
Fan DB! Du vet att det bor en massa utlänningar i det landet som du tänker åka på semester eller ? Sen att du golar på AJ trodde inte jag. Rätt klen va ?

Den som är klen här är väl för bövelen AJ? Som ger sig på tjejer för han är så jävla feg och inte vågar gå på män. OM DB har golat på AJ så tycker iaf jag att han gjort rätt. Två barn har förlorat sin mor. Jävla dåre är vad AJ är.
Citera
2013-08-21, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Den som är klen här är väl för bövelen AJ? Som ger sig på tjejer för han är så jävla feg och inte vågar gå på män. OM DB har golat på AJ så tycker iaf jag att han gjort rätt. Två barn har förlorat sin mor. Jävla dåre är vad AJ är.

Ja AJ är en dåre och psykopat, ganska vanligt bland nynazister. Saknar skuldkänsla och kan t.om. gå in och intala sig själv att han inte dräpt BO fast han gjort det. Mycket farlig människa!
Citera
2013-08-21, 15:56
Medlem
micrObelixs avatar
Golare har inga polare???

Om AJ inte verkligen till hundra procent kan bevisas vara oskyldig så kan tänka jag tänka mig att i detta läge så skulle DB & FH få en sjujävla massa fler polare just på att gola än att försöka stödja AJ.

Då kan dom komma ut med nån liten gnutt heder i behåll och säga att vi insåg hur sjukt hela våra liv var och att dom äntligen fattat vilka "lyktstolpar" de umgåtts med och att de vill bort från skiten.

På det sättet kan dom nog få vänner i framtiden, annars sitter dom nog fast i ett liv bland riktig drägg och kommer att lämna det på samma sätt som I*a. Ihjälslagen eller knivhuggen av nån "polare" i form av en misslyckad figur som redan dagisfröknarna visste inte var som hen skulle.
Senast redigerad av micrObelix 2013-08-21 kl. 15:58.
Citera
2013-08-21, 16:07
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det är tydligt att kamraterna kommit överens om en strategi som går ut på att förneka, förneka och förneka. Precis som jag trodde. Jag har dock gott hopp om att den samlade bevisningen ska peka i en riktning och räcka för en fällande dom. I arbogafallet räckte det med indicier, eftersom de var tillräckligt många och graverande. Även om man inte skulle hitta "hård" teknisk bevisning i det här fallet heller tror jag att indicerna räcker. Jag menar, vad är oddsen att både DBs bil och AJs motorcykel blir stulna dagarna efter varann? Den ene hittas uppeldad, den andra är borta. Tillsammans med AJs säkerligen försvunna tröja och andra omständigheter staplade på varann kan nog de misstänkta se fram emot en tid bakom galler.

Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
"AJs motorcykel blir stulna dagarna efter varann"

Vilken dag blev mc:n stulen?
Och i vilket område?

Om Zurfarn har säkra uppgifter om att AJ:s MC blivit stulen, så tycker jag att h*n ska redovisa dessa uppgifter. Om inte, så tycker jag inte att han ska påstå saker som självklara, när han inte vet det. Det bidrar inte till tråden att uttala sig sådär.

Hur ligger det till Zurfarn? När anmäldes MC:n stulen?
Citera
2013-08-21, 16:11
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Vi är många som tror honom och dig! "En random snubbe ..." låter som min lillebror (fast han är inte i denna tråden).

Det kan ju vara så att DB har erkänt sin delaktighet i skyddande av brottsling men inte vill fronta med detta och därför går han ut i AB i tron att läsarna tror att allt som står där är sant.

..Och polis, åklagare och DB:s advokat ljuger i media om detta också? Varför skulle de gadda ihop sig allesammans och göra sig detta besväret? Det låter inte rimligt. Om det nu ens är tillåtet för myndighetsutövande personer att göra på det sättet..
Citera
2013-08-21, 16:11
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Om Zurfarn har säkra uppgifter om att AJ:s MC blivit stulen, så tycker jag att h*n ska redovisa dessa uppgifter. Om inte, så tycker jag inte att han ska påstå saker som självklara, när han inte vet det. Det bidrar inte till tråden att uttala sig sådär.

Hur ligger det till Zurfarn? När anmäldes MC:n stulen?

Tror Ass2mouth bekräftade att Mcn saknas. Vet inte varför, men Ass2mouth känns välinitierad i utredningen.
Citera
2013-08-21, 16:14
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Det krävs inte risk för fängelse i två år, endast risk för fängelse för att meddela reserförbud.
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19420740.HTM#K25
Varför inte reseförbud har meddelats vet jag inte.
Tar man (ÅK) inte hänsyn till att han uppgett att han är deprimerad (i personutredningen var det väl)? Jag tänker att det kan ses som lite riskabelt att inte "begränsa" en deprimerad person som är misstänkt för att på ngt sätt ha hjälpt till vid ett mord.
Citera
2013-08-21, 16:16
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Aftonbladet: Trollhättanmisstänkt talar ut om mordnatten

Obegripligt svamlig och osaklig "intervju" som jag inte fäster något som helst avseende till, utom möjligen att "Sedan han häktades har 35-åringen förlorat sitt jobb och kommer att behöva flytta från sitt hus." Det är arbetsgivarens hus och han har tydligen bestämt sig.
Citera
2013-08-21, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Dock så har ju polisen kunnat binda både DB och FH till Idas lägenhet/brottsplatsen.

Ja, men hur var den tidningsnotisen formulerad? Stod det verkligen att dom kunde bindas till lägenheten? Eller stod det "adressen"? Och på vilket sätt kunde dom bindas dit? Mobilmastning? I så fall kan det ju tillfället när dom hämtade AJ!

Alla vi som följt tråden, eller i alla fall de flesta, har ju tagit för givet att AJ först mördade Id*a och sen kallade dit sina kumpaner och att dom hjälpt till att skaffa undan kroppen!

Men hade det verkligen varit så smart av AJ i det läget att blanda in två, i det läget, helt utomstående personer? Vågar man utsätta sig själv för den risken i det läget? Var han så säker på att de båda inte skulle "gola" på honom om han berättade att han precis hade haft ihjäl en ung tvåbarnsmamma och nu behövde hjälp att få undan kroppen? Är inte så säker på det faktiskt, i ett sånt läge är man nog bara sig själv närmast och vågar nog knappast lita på att någon annan skulle hålla tyst!
Det är därför man kanske måste korrigera det troliga scenariot lite! Jag tror inte AJ informerade sina kumpaner om allt för mycket den natten! Men givetvis kände dom i så fall till att AJ själv disponerade bilen efter att DB och FH släppts av i Grästorp! Och givetvis har dom i efterhand ganska snabbt förstått vad som hade hänt! Men att dom ändå valt att vara tysta!

Kan också vara så att dom kommit för att hämta AJ utan att ha haft en aning om vad det var fråga om förrän dom kom dit men att skeendet därefter har varit som vi hela tiden har spekulerat om!
Citera
2013-08-21, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Obegripligt svamlig och osaklig "intervju" som jag inte fäster något som helst avseende till, utom möjligen att "Sedan han häktades har 35-åringen förlorat sitt jobb och kommer att behöva flytta från sitt hus." Det är arbetsgivarens hus och han har tydligen bestämt sig.

DB säger att:
Citat:
35-åringen uppger att han mötte upp 31-åringen för att åka till Trollhättan och hämta den nu mordmisstänkte 36-åringen för att ”det fanns en hotbild mot honom”.

AJ säger att:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17090041.ab
Citat:
– Hon verkade orolig och bekymrad när jag lämnade lägenheten, säger 36-åringen till Aftonbladet.
– Jag fick intrycket av att hon kände sig otrygg av att jag skulle lämna lägenheten och gå därifrån.

Mao, så har vi MT som har en historia om att både Ida och AJ skulle vara hotade. Det är inte osakligt.

Det enda samtal som binder ihop detta är alltså PT. Vi har misstänkta GMs som gemensamt pekar på en alternativ GM. Jag skulle nog tro att det är en direkt utpekning när FHL hör dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in