2013-08-21, 10:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Från blodfynd till SKL:s slutrapport, knappt sju månader.

Ock fyndet av kroppen till agerande från ÅK ?
Citera
2013-08-21, 10:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Ock fyndet av kroppen till agerande från ÅK ?
Ett år minus en vecka, så lång tid som det fick ta.
Citera
2013-08-21, 10:30
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Aftonbladet: Trollhättanmisstänkt talar ut om mordnatten

Får inte det med bilen att gå ihop. HUR är det möjligt att DB inte haft koll alls på sin bil under söndag/måndagen när man har en hund att gå ut med? Hela grejen luktar skit. Mkt möjligt att de först hämtade AJ och åkte till DB's bostad, MEN han glömde nog nämna att AJ bestämde sig för att åka tillbaka och röja undan kroppen ist för att låta den ligga kvar i lgh.

Och precis som flera redan skrivit, att det inte kommit ett enda inlägg från de misstänkta då hon "försvann" talar sitt tydliga språk. Hon var ju tidigare både vän och ev mer till både D och A.

Dra du till Thailand och tyck synd om dig själv DB, du vet mycket väl att du inte har ryggen helt fri i detta. För sorgligt att du inte ens kan stå för det... ynkligt
Citera
2013-08-21, 10:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Får inte det med bilen att gå ihop. HUR är det möjligt att DB inte haft koll alls på sin bil under söndag/måndagen när man har en hund att gå ut med? Hela grejen luktar skit. Mkt möjligt att de först hämtade AJ och åkte till DB's bostad, MEN han glömde nog nämna att AJ bestämde sig för att åka tillbaka och röja undan kroppen ist för att låta den ligga kvar i lgh.

Och precis som flera redan skrivit, att det inte kommit ett enda inlägg från de misstänkta då hon "försvann" talar sitt tydliga språk. Hon var ju tidigare både vän och ev mer till både D och A.

Dra du till Thailand och tyck synd om dig själv DB, du vet mycket väl att du inte har ryggen helt fri i detta. För sorgligt att du inte ens kan stå för det... ynkligt
Önskar att DB kunde registrera ett konto på FB. Vi kan nog ställa vassare frågor än vad AB gjorde.
Citera
2013-08-21, 10:36
Bannlyst
Citat:

Vi får nöja oss så länge med att det numera går att äta på 3 Älgar, samt att det för den bostadssökande finns ett hus med karaktär och historia för "den händige" att hyra.
Citera
2013-08-21, 10:36
Avslutad
Det är tydligt att kamraterna kommit överens om en strategi som går ut på att förneka, förneka och förneka. Precis som jag trodde. Jag har dock gott hopp om att den samlade bevisningen ska peka i en riktning och räcka för en fällande dom. I arbogafallet räckte det med indicier, eftersom de var tillräckligt många och graverande. Även om man inte skulle hitta "hård" teknisk bevisning i det här fallet heller tror jag att indicerna räcker. Jag menar, vad är oddsen att både DBs bil och AJs motorcykel blir stulna dagarna efter varann? Den ene hittas uppeldad, den andra är borta. Tillsammans med AJs säkerligen försvunna tröja och andra omständigheter staplade på varann kan nog de misstänkta se fram emot en tid bakom galler.
Citera
2013-08-21, 10:38
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Hunden ja... har han ens nämnt sorg ang hunden på fejjan?? Någon som vet?
Citera
2013-08-21, 10:38
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Ja, det var kanske inte så snällt. Om du känner henne så kanske du vet hur DBs vänner ställer sig till hennes support av AJ. Detta förutsatt att tråden talar sanning om att nationalisterna inte tycker att detta mordet är ok.

Nej jag känner ingen inblandad här. Rör mig mest i Sthlms län, och helst bland människor med en lite mer tilltalande människosyn. Jag skrev så av principiella skäl.
Citera
2013-08-21, 10:40
Avslutad
Citat:
Önskar att DB kunde registrera ett konto på FB. Vi kan nog ställa vassare frågor än vad AB gjorde.
risken är väl att vissa blir förförda av att få prata med En Riktig Brottsling och börjar tro på dennes amsagor... Men jag välkomnar självklart både DB och FH till tråden.
Citera
2013-08-21, 10:41
Medlem
Pastakryddas avatar
Vad krävs för att få ett reseförbud? Inte en ev inblandning i mord?
Citera
2013-08-21, 10:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det är tydligt att kamraterna kommit överens om en strategi som går ut på att förneka, förneka och förneka. Precis som jag trodde. Jag har dock gott hopp om att den samlade bevisningen ska peka i en riktning och räcka för en fällande dom. I arbogafallet räckte det med indicier, eftersom de var tillräckligt många och graverande. Även om man inte skulle hitta "hård" teknisk bevisning i det här fallet heller tror jag att indicerna räcker. Jag menar, vad är oddsen att både DBs bil och AJs motorcykel blir stulna dagarna efter varann? Den ene hittas uppeldad, den andra är borta. Tillsammans med AJs säkerligen försvunna tröja och andra omständigheter staplade på varann kan nog de misstänkta se fram emot en tid bakom galler.

Glöm inte DNA analyser från BO och dess kläder. Ett hudfragment, torkad svettdroppe eller hårstrå från DB eller FH så är det godnatt. Eller kanske hundhår eller fiber ifrån ett bagageutrymme, samma som hittades på Hunneberg

Underbart ifall AJs numera ändrade historia också avviker från DB/FHs.
Citera
2013-08-21, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08

"AJs motorcykel blir stulna dagarna efter varann"

Vilken dag blev mc:n stulen?
Och i vilket område?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in