2013-08-21, 09:54
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Är det en lokal betydelse? För mig är självklart att uttalandet om lyktstolpar syftar till att hänga folk.

Ragathas beskrivning stämmer helt överens med södra Sveriges tolkning. Vet inte hur det är i övriga landet...... Balle är ju två helt vitt skilda saker om man jämför Stockholm och Malmö t ex.
Citera
2013-08-21, 09:55
Bannlyst
Jag har klurat lite på AJs tatuering. "In pride we strike"
http://expo.se/2013/36-arig-nazist-kvar-i-haktet_6058.html
Strike = slå till, anfalla

Jag tycker stavningen är lite märklig så det fick bli lite googling.

Hittade en nazi-låt som heter "In pride we stride"
http://www.maxilyrics.com/bound-for-glory-in-pride-we-stride-lyrics-3e57.html
Stride = kliv, framsteg

Har fanskapet stavat fel ?

Saken är den att det korrekta skulle heta "With pride we stride/strike" inte "In"
Hur jag än vrider och vänder så står han där med tatuering som inte har ett rätt.

EDIT:
Det närmaste jag hittade "In pride we strike" är skolbandet för West Spring:
http://wsband.weebly.com/who-are-we.html
Är tatueringen en hymn till dessa ?
Senast redigerad av mypenisatrap 2013-08-21 kl. 10:01.
Citera
2013-08-21, 09:59
Medlem
Zizzla163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Undrar när Pajjsaren skall tycka till om hur illa det är att Ida blev mördad ?
Det går ju rykten att di flörtade ett tag, så man kan ju tycka att han borde vara lite extra ledsen ?
Han om någon borde ju också yttra sig om vilket svin den som mördade Ida är, eftersom han själv påstår sig vara oskyldig.

Men nääähe, all tid läggs på vilka lyktstolpar andra är.
Eller vilka idioter det finns som eldar upp hans bil.
*Gäsp* En brottsling avslöjas genom sitt handlande, och just nu har han inte många rätt för att vara oskyldig...

Han borde väl vara mån om tex Id@s anhörigas uppfattning om honom och hur han ställer sig till mordet...??
Citera
2013-08-21, 10:00
Medlem
A.Nonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garphorn
Många av Sveriges värsta brottslingar får tusentals kärleksbrev osv. Breivik kommer bli Ila-fängelsets svar på Mel Gibson - en riklig skörd beundrarbrev inkommer där och mycket lite är politiskt utan av "annan" art. Helge Fossmo - denne religiöse praktpsykopat är ett annat exempel från våra nordiska breddgrader, en kvinnomanipulatör av rang som fick och fortfarande får oerhört mycket beundrarbrev. (Han lär i vanlig ordning ha gift sig i fängelset med en av sina beundrarinnor). Själva Knutby församling ökade sitt medlemsantal - efter morden.
Det finns svaga, mentalt orkeslösa kvinnor som ständigt letar efter någon som kan förklara världen, livet, universum - vems fel allting är - män som dom kan skryta med för sina omogna flickvänner, män som slår dom lite ibland, för det är ju ändå nån sorts kärlek.

Den amerikanska journalisten Sheila Isenberg har blivit en auktoritet inom detta ämne med boken: "Kvinnor som älskar män som dödar".

Hon hävdar att de flesta kvinnor, som lierar sig med grova brottslingar själva har utnyttjats och misshandlats, fysiskt, psykiskt och sexuellt. Av sina fäder, män eller pojkvänner. Om mannen sitter i fängelse har de ett slags kontroll över honom, han sitter där han sitter.

Isenberg menar också att den farliga mannen, det osäkra livet med honom, rymmer ett slags kittling. Det är romantiskt och spännande.

Kvinnorna ser sitt liv med dessa män som en såpa eller en kärleksroman med dramatik, konflikter och komplikationer. Likt en Romeo och Julia är de separerade, deras kärlek är ouppnåelig och kärleken behöver aldrig bli vardag.

Mannen de åtrår är stark och hård, men de menar att han är mjuk på insidan bara man når honom. Och det tror sig dessa kvinnor kunna.

I såpoperan och den enkla kärleksromanen kan den romantiska kärleken få världen att vända. Ont kan bli gott.

Sheila Isenberg menar att de kvinnor hon intervjuat inte är kapabla till ett nära liv med de män de säger sig älska. De lever i ett slags bedrägeri, i en falsk dröm om hur livet en gång kommer att bli.

Kvinnorna spelar en roll, rollen att de älskar. Men de älskar inte på riktigt. Och de formar mannen till den man de drömmer om, utifrån sin fantasi och sina psykologiska och emotionella behov.

Som små har kvinnorna ofta kritiserats och förminskats, vilket gett dem en låg självkänsla. De har lärt sig vara offer, förtjänar inte att ha det bra. Det är ett liv de känner igen och behärskar.
Citera
2013-08-21, 10:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zizzla163
Han borde väl vara mån om tex Id@s anhörigas uppfattning om honom och hur han ställer sig till mordet...??

Ja, hade jag varit oskyldigt anklagad så hade jag haft tusen skäl att ta avstånd till dådet och GM.

Och kanske brytt mig mindre om vad andra tyckte och tänkte om mig. Det gör di ju utefter hur jag agerar, och agerar man trovärdigt med respekt och omdöme så kan ingen klandra en.

Nu verkar det bara var innersta kretsen av ansiktstatuerade klappmongon som kommenterar honom.
Härlig stödgrupp.
Citera
2013-08-21, 10:05
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizzla163

En vuxen man, med tatueringar i hela jävla fula ansiktet (kanske ska vi vara tacksamma för att han har dessa, vad vet jag?) som dessutom kallar sig "Pajsare" hyser jag inget hopp om överhuvudtaget. Han, liksom AJ skiter nog högaktningsfullt i I*a. Det är liksom deras grej. Brödraskap eller något annat WT-aktigt kallar dom det säkert.

Det stör mig så fruktansvärt att ingen av dessa fula idioter tycks tänka på I*as anhöriga och kvarlämnade barn. En i lgh dessutom. Bara det är värt ett nackskott i min värld. Inte en stavlese om R.I.P från dom. Inget som tyder på oskuld. INGET som tyder på sorg över förlust över en vän. Inte ett skit. Varför?
Citera
2013-08-21, 10:10
Medlem
Quarrels avatar
Aftonbladet: Trollhättanmisstänkt talar ut om mordnatten
Citat:
Hur och när hans bil som hittades på Hunneberg försvann vet han inte.

– Jag körde bilen senast under natten mellan lördag och söndag, sedan parkerade jag den hemma. Jag anmälde den stulen under måndagen.

35-åringen uppger att han mötte upp 31-åringen för att åka till Trollhättan och hämta den nu mordmisstänkte 36-åringen för att ”det fanns en hotbild mot honom”. Det var samma natt som 36-åringen befunnit sig hos den mördade 23-åringen.

– Båda två har vidhållit att vi träffade honom den kvällen. Vi hämtade honom inne i Trollhättan, sedan åkte vi hem till mig, säger 35-åringen.
Citera
2013-08-21, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrNikon
Detta skedde ju söndagen 30/6 då jobbar inga vaktmästare
Dom har jourverksamhet dygnet runt. "Spikbussen".
Citera
2013-08-21, 10:21
Medlem
En som inte tror på Pajjasens oskuld är ju uppenbarligen hans fd hyresvärd/arbetsgivare.

I de kretsar som de anklagade rör sig i spelar det ingen roll vad du är anklagad för - de skyddar dig oavsett.
De som tar avstånd befinner sig i periferin eller helt andra kretsar, inte i innersta som de anklagade.
Det finns en anledning att det var just O´*** som hälsade honom välkommen, säger han ok är det ok.
Han har inget att frukta från den mördades familj/vänner/anhöriga - det har alldeles säkert skett samtal med dem bakom lyckta dörrar...
Har FH fått samma varma mottagande? Det är ok att svara i pm.
Senast redigerad av Vimperk 2013-08-21 kl. 10:23. Anledning: Tillägg.
Citera
2013-08-21, 10:22
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Så fruktansvärt tragiskt att han fortfarande håller AJ om ryggen, blir riktigt illa berörd. Hade nästan gått på alla storys här om DB som snäll och med samvete.
Citera
2013-08-21, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Tja, då har di 3 små grisarna bundit sig till DBs bostad, då återstår analyser från BP2 och FP.
Plus de i väsentliga delar som historien skiljer sig åt mellan DB/FH.

Hur lång tid tog analysen av M*rina-fallet ?
Citera
2013-08-21, 10:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Tja, då har di 3 små grisarna bundit sig till DBs bostad, då återstår analyser från BP2 och FP.
Plus de i väsentliga delar som historien skiljer sig åt mellan DB/FH.

Hur lång tid tog analysen av M*rina-fallet ?
Från blodfynd till SKL:s slutrapport, knappt sju månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in