2013-08-20, 20:14
Bannlyst
Är inne på Green Man Gaming och fixat ett konto och ska nu betala det spel jag beställt via mitt maistro..

Har kryssat i allt man ska kryssa i med konto kortet alltså "Card number", "Security code"(3siffriga), "Expiry date" etc....

Men sen står det att jag ska kryssa i nåt som heter "Issue number" och "Start date" men det finns inget sånt vad jag kan se på mitt kort...

Hjälp ma
Senast redigerad av fingerpulla 2013-08-20 kl. 20:45.
Citera
2013-08-20, 20:38
Medlem
Är dessa fält verkligen obligatoriska att fylla i? Alla kort har inget vad jag vet.
Citera
2013-08-20, 20:44
Medlem
LillePs avatar
Är det maestro eller master?
Citera
2013-08-20, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ciz
Är dessa fält verkligen obligatoriska att fylla i? Alla kort har inget vad jag vet.

Ja det är kryssat som obligatoriskt, testa gå in på sidan och "köp" nånting så ser du. Och dem stödjer även Maistro card som jag har men mitt kort har inget av de där som dom ser som obligatoriskt.

Citat:
Ursprungligen postat av LilleP
Är det maestro eller master?

Maistro.. blandade ihop lite, my bad.
Citera
2013-08-20, 20:51
Medlem
Om ditt kortnummer är 16 siffror finns inget issue number, om det är längre finns det ett.
Har du alltså 16 siffror kan du skriva 0 på issue number och genomföra köpet.
Citera
2013-08-20, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ciz
Om ditt kortnummer är 16 siffror finns inget issue number, om det är längre finns det ett.
Har du alltså 16 siffror kan du skriva 0 på issue number och genomföra köpet.

Ja det är 16 siffror. Men "Start date" då? är måste jag ju kryssa i nånting tydligen men jag har inget "start date" på mitt maistro kort
Citera
2013-08-20, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fingerpulla
Ja det är 16 siffror. Men "Start date" då? är måste jag ju kryssa i nånting tydligen men jag har inget "start date" på mitt maistro kort

Kan tyvärr inte hjälpa dig i frågan men sluta skriv maistro

Hoppas det löser sig ändå!
Ha det!
Citera
2013-08-20, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Korvmojdeluxe
Kan tyvärr inte hjälpa dig i frågan men sluta skriv maistro

Hoppas det löser sig ändå!
Ha det!

Tänkte inte på att jag skrev maistro eller maestro.. orkade inte bry mig..

Hoppas också det löser sig annars kan jag inte köpa Rome 2.
Citera
2013-08-20, 23:24
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fingerpulla
Tänkte inte på att jag skrev maistro eller maestro.. orkade inte bry mig..

Hoppas också det löser sig annars kan jag inte köpa Rome 2.

Eftersom du hade skrivit maistro i tre inlägg oberoende av varandra så blev jag lite orolig.

Ja hoppas du får till det så du kan köpa Rome 2 . Snart kommer nog någon med koll på läget, är ju trots allt flashback
Citera
2013-08-21, 07:40
Medlem
SchackMatts avatar
Om start date av någon oundgrundlig anledning är obligatoriskt och du har ett Maestro-kort där startdatum inte står skrivet ska du kunna ange vilket datum som helst, så länge det inte är i framtiden.

Senast jag kollade fungerade däremot inte svenska Maestro-kort online. Det är möjligt att du behöver gå till banken och skaffa ett Visa eller MasterCard för att kunna genomföra köpet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in