2013-08-20, 18:36
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Tror du (=Meegamind) att det finns hopp om att han ångrar sig och berättar sanningen om vad som hänt med Id*? Du har ju själv tagit namn efter Megamind, superskurken i Mega City som råkade ta död på en person och då insåg hur tomt livet blev i på samma veva skapade denna tecknade figur sin värste fiende som han fick fly från... jag förenklar lite, men du har själv valt ett nick här i tråden efter den störste skurken som efter ett mord ångrade sig och blev god.

Ser du någon sådan möjlighet för AJ?

Aj kommer inte berätta sanningen, NEJ...
Citera
2013-08-20, 18:40
Medlem
Citat:
Släpp nu alla itåden AJ:s barn. De har inte i tråden att göra. Ni som tar upp detta och skriver ut föräldrarnas namn illa maskade eller ens nämner vad som hänt med barnen, ni borde gå ut i skogen, en rejäl långpromenad och försöka sätta er in i hur de tar detta.
Håller med. MEN namnen finns omaskade oxå.
Citera
2013-08-20, 18:42
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Aj kommer inte berätta sanningen, NEJ...

OK Tråkigt att höra. Hoppades att detta skulle kunna bli en vändpunkt för honom... Jag tror inte AJ är sämre än att han vaknar med ångest ibland över vad som skett och verkligen hoppas att det hela aldrig hade skett... Att våga ta ett djärvt steg och berätta allt är givetvis tufft och strider mot vissa av de plikter man har mot sig själv, men att sätta sig själv på botten innebär faktiskt att befria vänner, mamma, många av dem man håller kärast och därefter finns det bara en väg att gå, nämligen uppåt.
Citera
2013-08-20, 18:43
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marrimarrow
Skit du i det!!! Denna tråden handlar väl för fan inte om AJs barn eller!!! Dags att stänga denna tråden tror jag eftersom ingen kan hålla sig till ämnet utan försätta barn i utsatthet och ångest!

Men hallå där...vad gör barn här på tråden? Se till att ditt barn inte läser då och den som utsatt barnet för ångesten är väl inte FB utan AJ.
Citera
2013-08-20, 18:46
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Men hallå där...vad gör barn här på tråden? Se till att ditt barn inte läser då och den som utsatt barnet för ångesten är väl inte FB utan AJ.

En mamma försvarar sitt barn... något av det mest hedervärda... och det är inte lätt att göra i denna skvallerhåla.
Citera
2013-08-20, 18:49
Medlem
Barnen behöver inte vara här och läsa själva, sånt brukar snälla kompisar hjälpa till med om man inte läst något själv (man får tänka lite utanför boxen, det är inte bäbisar det handlar om precis). Låt dem och deras mammor vara, de lär få reda på det som skrivs här oavsett om de skyr sidan som pesten eller inte, tror de har nog som det är. Please.
Citera
2013-08-20, 18:49
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
En mamma försvarar sitt barn... något av det mest hedervärda... och det är inte lätt att göra i denna skvallerhåla.

Om jag vore mamman så loggade jag ut härifrån och tillbringade tid med barnet i stället om det mår dåligt. Är barnet litet så använde jag min auktioritet och förbjöd barnet att vara här och är barnet större så satte jag mig ner och tog ett riktigt långt snack med barnet om den här sajten och vad som skrivs. Inte f-n satt jag här själv och hängde heller om jag hade ett barn som mådde dåligt.

Edit: Ursäkta men som mamma själv blir jag väldigt upprörd.
Citera
2013-08-20, 18:51
Medlem
Citat:

Kan vara liiiite svårt att hålla en 16-åring från nätet! Och med ångest menar jag ångesten som KOMMER när folk sprider rykten här som inte är sanna! Hon mår nog redan kasst som det ÄR! Behöver ju inte förvärra saken när tråden handlar om något helt annat och detta är heeeelt off topic! Men fortsätt ni gärna så kommer flashbacksidan och ert förtal snart vara under utredning hos polisen!
Citera
2013-08-20, 18:52
Medlem
deerskins avatar
Citat:
Nu slutar ni jävla idioter att prata om MITT BARN här!!! Eller ska man behöva anmäla hela flashbacksidan för förtal? För det enda ni gottegrisar gör är att gotta er i andras olycka fast ni inte har en enda susning om vad som är SANT!!

OT men gå till lagboken och slå upp förtal. Såvida du inte är förälder till en viss MTGM så finns det inget annat än offentliga dokument att hänvisa till som skulle göra att man kan spåra "barn". Kom med något konstruktivt om du personligen haft kontakt med MGM... istället för att tro att yttrandefrihet = förtal...
Citera
2013-08-20, 18:53
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Om jag vore mamman så loggade jag ut härifrån och tillbringade tid med barnet i stället om det mår dåligt. Är barnet litet så använde jag min auktioritet och förbjöd barnet att vara här och är barnet större så satte jag mig ner och tog ett riktigt långt snack med barnet om den här sajten och vad som skrivs. Inte f-n satt jag här själv och hängde heller om jag hade ett barn som mådde dåligt.

Jag förstår hur du tänker men Sverige är så litet att det är stor risk att barnets kompisar får reda på att pappan är mördare och det finns alltid något svin i bekantskapskretsen som kan få för sig att rota här och sprida ut vad han läst.

Jag förstår dina synpunkter mycket väl, men jag förstår inte vad barnen tillför tråden. För mig är de bara off topic.
Citera
2013-08-20, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deerskin
OT men gå till lagboken och slå upp förtal. Såvida du inte är förälder till en viss MTGM så finns det inget annat än offentliga dokument att hänvisa till som skulle göra att man kan spåra "barn". Kom med något konstruktivt om du personligen haft kontakt med MGM... istället för att tro att yttrandefrihet = förtal...

När läste DU lagboken sist?? Yttrandefrihetslagen handlar inte om att sprida lögner om barn på en tråd på Flashback som handlar om mordet på en ung kvinna.
Citera
2013-08-20, 18:55
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Kan vara liiiite svårt att hålla en 16-åring från nätet! Och med ångest menar jag ångesten som KOMMER när folk sprider rykten här som inte är sanna! Hon mår nog redan kasst som det ÄR! Behöver ju inte förvärra saken när tråden handlar om något helt annat och detta är heeeelt off topic! Men fortsätt ni gärna så kommer flashbacksidan och ert förtal snart vara under utredning hos polisen!

Jag har aldrig pratat om AJ:s fd kvinnor och har ingen aning om hur gamla hans barn är.

Om folk sprider rykten som bevisligen inte är sanna så kanske du måste stärka henne i sig själv då för tyvärr finns det elaka människor. Det hela som hänt måste vara fruktansvärt för henne och du bör kanske prata om och om igen med henne om samma sak. Ev ta hjälp av proffs om det blir för jobbigt för flickan. Jag är helt på din sida faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in