2013-08-19, 01:41
Medlem
Aquaracers avatar
Oj vad alla är oroliga.
Citera
2013-08-19, 03:58
Medlem
Halvarkatts avatar
Hackett, Henri Llyod, Gant, Morris, är ju också märken som blivit mer smutskastad nu på senare tid. Alla tror ju att de är brats för att de har en rugby från henri och converse..
Citera
2013-08-19, 08:43
Medlem
eradicos avatar
Dom här trådarna kommer väl upp cirka en gång i kvartalet?

I alla fall så är väl de flesta märken där man aktivt bär en logotyp ganska så stilvidriga. Jag gillar Ralph Laurens oxfordsskjortor men det stannar nog vid det.
Citera
2013-08-19, 13:03
Medlem
LuminorBases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuitUpClassy
Hej!
Detta är min första tråd här på Flashback, hoppas att jag kommer trivas!
Kommer mest vara i klädes relaterade trådar då jag har en stor passion för mode.

Till ämnet, jag tycker Ralph Lauren är ett riktigt bra märke med kvalitétsskjortor som håller flera år!
Deras oxford skjortor är verkligen underbara, det kan jag inte neka. Men tyvärr känns det som märket har smutsats ner av springandes 14 åringar som känner sig unika med sina pikeér som självklart är från Big Pony kollektionen så alla ser att det just är en Ralph Lauren piké de har på sig.

Detsamma är med som kommer hem från Thailand med alla dessa otroligt fula och självklart fejkade Ralph Lauren pikeér som det är hästar som loggor över hela pikén. Visst, inte för att jag bryr mig om folk som är så osäkra så att de köper fejkade kläder för att bli accepterand bland de rikare men när egentligen alla ser att personen i frågan bara har på sig fejkade plagg.

Är det någon som håller med mig? Att Ralph Lauren har blivit ett fjortismärke men också ett märke som har smutsats ner av alla kopior?

Ha en bra Söndag!
Med vänlig hälsning, SuitUpClassy

Ett märke smutsas aldrig ner av kopior. Se Louis Vuitton, Rolex och Gucci. De mest kopierade märkena i världen och fortfarande högaktade i sina kretsar. Personligen anser jag bara att Rolex är nåt att ha av dem men det är en annan femma.

Ralph Lauren har sabbat sitt eget varumärke med "big pony" pikéer som de måste kunnat räkna ut med arslet skulle tilltala tjåsiga människor. Med det sagt så är det ett modemärke som FAKTISKT har vettiga klockor och som har ett gediget hantverk bakom sina dyrare linjer.

Med det sagt så är det ett otroligt lönsamt märke och de omsätter gigantiska summor varje år. Så även om RL haft en hype och nu inte är särskilt trendigt i lilla lilla Sverige så anses det säkerligen vara ett högaktat märke internationellt och därmed bibehåller man sin ställning.
Citera
2013-08-19, 17:24
Medlem
Roxanas avatar
Det finns, som jag ser det, tre faktorer som tillsammans utgör dödsstöten för ett märke.

1. stor tillgång på kopior
  2. märket bärs allt mer frekvent av "fjortisar och blattar"
  3. det har blivit PK att raljera och spy galla över märket

Detta har tex hänt märken som J.Lindeberg , Tiger (minns ni skärphysterin?) Canada Goose och Lacoste. Sen har vi de som hårdnackat skiter i vad andra tycker och fortsätter köpa och bära märket. Dock kanske man undviker vissa modeller, som i det aktuella fallet; Big Pony.
Citera
2013-08-19, 17:34
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Det finns, som jag ser det, tre faktorer som tillsammans utgör dödsstöten för ett märke.

1. stor tillgång på kopior
  2. märket bärs allt mer frekvent av "fjortisar och blattar"
  3. det har blivit PK att raljera och spy galla över märket

Detta har tex hänt märken som J.Lindeberg , Tiger (minns ni skärphysterin?) Canada Goose och Lacoste. Sen har vi de som hårdnackat skiter i vad andra tycker och fortsätter köpa och bära märket. Dock kanske man undviker vissa modeller, som i det aktuella fallet; Big Pony.
Skulle vilja exkludera Lacoste i den kategorin, det finns trots allt många respekterade idrottsmän, främst inom tennis, som är sponsrade av märket. Det höjer statusen något iaf.

Sen beror det såklart på vilka typer av plagg/vilken kollektion man har, finns vidriga men finns även de med klass.
Citera
2013-08-19, 17:39
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Skulle vilja exkludera Lacoste i den kategorin, det finns trots allt många respekterade idrottsmän, främst inom tennis, som är sponsrade av märket. Det höjer statusen något iaf.

Sen beror det såklart på vilka typer av plagg/vilken kollektion man har, finns vidriga men finns även de med klass.

Fast jag minns fortfarande när bla dessa skapelser från Lacoste satt på var mans fot. Man fick ont i ögonen till slut. En pikétröja från samma märke känns dock evig. Så visst beror det på plagg, kollektion etc.
Citera
2013-08-20, 12:39
Medlem
PhilMorriss avatar
En intressant parallell kan göras mellan deras egna gravgrävande - de stora ponys som placeras på den vänstra brösthalvan och Burberys. Denna artikel går lite närmare in på det.

Däremot kan man nog lugnt sitta ner i båten om man på allvar bär Ralph Lauren som det är tänkt att bäras. Det syns när man gör rätt, likaväl som det syns när man gör fel.
Citera
2013-08-20, 13:51
Medlem
iSees avatar
Visst var Big Pony ett stort snedsteg men RL är ett anrikt märke som står stabilt. I slutändan handlar det om vem plaggen sitter på. När Hassan från Alby glider runt i en piké med häst över halva bröstet, blatteslunga och crewcut, ja då vet alla att han förmodligen köpt pikén i Alanya eller någon annan sunkig charterort.
Citera
2013-08-20, 13:56
Medlem
Det har blivit för mycket med det. Själva klassiska pikéerna och skjortorna med original loggan är tidlösa klassiker. Men man ser nu märket bland förortsdrägg till vidriga Bromma/Nacka ungdomar så skulle faktiskt kunna säga att märket har gjort sitt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in