2013-08-20, 10:16
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Jag har ingen källa. Det jag funderade över är att AJ (om han åkte från Ida på det sätt han själv sagt) borde sett till att dörren var låst. Om det är ett fall-lås är det inget problem och om det är ett regel-lås så kan man låsa från utsidan och lägga nyckeln i brevlådan (Ida kan ev. också ha låst själv). Om dörren var låst, vilket verkar rimligt, så måste man ha tagit sig tillbaka in i lägenheten.

Ergo: AJ tog nyckeln med sig.

Fast som sagt, tesen utgår från att AJ lämnade lägenheten som han sagt. Tror det kan bra fel att utgå från att han talar sanning.
Citera
2013-08-20, 10:19
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarna
Tanken har slagit mig också, I*a kanske varit nere och öppnat för någon och då blivit attackerad.
Det skulle förklara bloddropparna.

Polisen är bra på att analysera blodspår. En attack ger i allmänhet upphov till många blodstänk av varierande storlek. Om det droppar blod från t.ex. mun eller näsa och man rör sig med viss hastighet blir det "streck" i bloddropparna.
Citera
2013-08-20, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarna
Tanken har slagit mig också, I*a kanske varit nere och öppnat för någon och då blivit attackerad.
Det skulle förklara bloddropparna.

Eller för att säga till på skarpen när någon står och retar upp barnets pappa via telefon.

Denne någon kanske inte kunde hantera att bli tillrättavisad och så smäller det.

enstaka droppar vid entren när man kommer in i hissen har det börjat blöda igenom kläderna och väl inne i lägenheten rinner det ut.

Jag tycker det verkar sannolikt att det hela började i anslutning till entren.
därför finns inget blod utanför.
Citera
2013-08-20, 10:22
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniel73
Har man stängt dörren och ska in igen för att hämta liket så behöver man nyckel.

Denna är dock löjligt enkel att göra sig av med, bara att kasta ut vid valfri vägkant eller ner i dagvattensbrunn.

Ingen är så dum att man sparar den efteråt.

Peter Mangs
Citera
2013-08-20, 10:42
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Fast som sagt, tesen utgår från att AJ lämnade lägenheten som han sagt. Tror det kan bra fel att utgå från att han talar sanning.

Dom bästa lögnarna berättar om det som är sant (och kan styrkas) även om det inte är hela sanningen.
Citera
2013-08-20, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWeHo
Nej det fungerar bara i vissa länder som har en annan typ av standard på låsen, fungerar inte på en vandligast klassiskt svenskt assa lås, även om assa 9000 (har jag för mig, det med hake hade ett liknande problem), låsen i US som du reffererar till i videon går inte (GÅR INTE!!) att få upp sådär. Gamla mopeder och bilar med importerade lås från US fungerar det dock liika väl på, men då kan man ju lika väl använda en slaghammare (vilket folk verkar föredra i vårt avlånga land).

Inbrottsmetoder är strängt taget OT i tråden men...

...om du har sett polisens verktygsväska blev du förmodligen imponerad.
Citera
2013-08-20, 11:00
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
På samma sätt som att du håller din familj mer kär än en okänd person, så anser nationella att folket/rasen är en förlängning av familjen och därmed mer värd för oss än vad en främling är, men det innebär inte att det på något sätt är OK att mörda andra.
Nää det innebär ju bara att man tänker knasigt i största allmänhet.
Citera
2013-08-20, 11:01
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Dom bästa lögnarna berättar om det som är sant (och kan styrkas) även om det inte är hela sanningen.

Förvisso. Men jag betvivlar att AJ är ett mastermind av den kalibern.
Citera
2013-08-20, 11:04
Medlem
[quote=Quarrel|44862764]Vidare in i lägenheten och köket, och sedan ut igen genom källaren. Jag tvivlar.[/quote ]
Hittade man blod utanför porten? Kan inte minnas det. Lite märkligt med tanke på hur trapphuset såg ut. Borde rimligtvis va något blod utanför om hon togs ut den vägen.
Citera
2013-08-20, 11:11
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tänkte likadant, tills jag såg domen där han klippte till en random tjej på en hemmafest. Henne hade han definitivt inget förhållande med. Han bara ilsknaste till, tror det kan drabba vem som i hans omgivning.
Hänger alltid hans misshandel ihop med sprit, eller pucklar han på även nykter? Någon som vet?
Citera
2013-08-20, 11:13
Medlem
Orsas avatar
[quote=CarlJanne75|44863378]
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vidare in i lägenheten och köket, och sedan ut igen genom källaren. Jag tvivlar.[/quote ]
Hittade man blod utanför porten? Kan inte minnas det. Lite märkligt med tanke på hur trapphuset såg ut. Borde rimligtvis va något blod utanför om hon togs ut den vägen.

Jag tror att det har nämnts enstaka bloddroppar, orkar inte leta i tråden.
Citera
2013-08-20, 11:14
Medlem
Zizzla163s avatar
Hur ser hotbilden ut för de två som är släppta på fri fot?

Även om de inte vart delaktiga i själva dödandet så sitter dom ändå och försvarar Ā.J och det han gjort. Dom tar ju uppenbarligen inte avstånd från hans tidigare beteenden av misshandlade brudar.

Skulle någon i min umgänges krets slå en tjej, då jävlar skulle killen i fråga få spö utav sina vänner. Sen hade den människan inte varit välkommen hit mer. Kanske därför Ā.J och F.H inte är nära vänner längre..? Eller slår han tjejer han oxå?

Jobbar D.B kvar på tre älgar? Chefen borde nog tänka igenom det där..

Letar i tråden, var D.B också dömd för misshandel på tjej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in