2012-05-30, 00:22
Medlem
mewoshhs avatar
Tänk investera i ett par Ray Bans, och då hittade jag SmartBuyGlasses som säljer dessa ca 20-30% billigare än i andra butiker. Jag minns emellertid att folk har uttalat sig skeptiskt om just denna site här på fb, så jag tänkte kolla med er kära kamrater om någon av er möjligen har handlat från dem?

online reviews verkar ok (lång leveranstid verkar vara det största problemet), så om det inte finns någon här som kan från egen erfarenhet säga att SBG är ett scam, så känns det som att man kanske ska ge dem en chans? Eller vad tycker ni?
Citera
2012-05-30, 12:44
Medlem
Beställde ett par Ray Ban dock vanliga glasögon. Måste säga med glasögonen är jag överlag nöjd men dock servicen på SBG var det sämsta jag varit med om!
Fick ett mail att ordern var mottagen och det skulle ta ca 3-5 dagar innan dom skickade paketet. Efter 2 veckor utan att jag hört nått skickade jag första mailet, fick som svar att dem ej hade fått in glasögonen från sin leverantör, att dem var rest noterad så det skulle dröja ca 1 vecka till. gick 2 veckor igen så skrev ett 2 mail. Enda jag fick var att dem beklagade och att dem ej hade fått bågarna ännu. Så skrev ett 3 mail att jag vela häva mitt köp och få pengarna tillbaka det här var alltså efter 1 månad. Fick som svar att det ej var möjligt men att jag skulle få 10% på detta köp. Gick 2 veckor igen och skrev ett mail till vilket jag nu var riktigt förbannad. Fick nu som svar att dem var på väg in till dom att dem i sin tur skulle skicka det. Och dem beklagade så mycket och gav mig 10% på ett framtida köp. Vart bara förbannad över deras service, fan ska man behöva jaga rätt på att få en orderbekräftelse ?? Så efter 8 veckor så kom bågarna, jävligt fina, jävligt billiga och kändes jävligt äkta. Tydligt kommer bågarna från Hongkong så man vet ju aldrig om dem är äkta! Men dem där totalt 20% har jag inte sett rökern av iaf!!
Citera
2012-05-31, 14:57
Bannlyst
Verkar ju onekligen misstänkt. Någon som vet hur det ligger till?

Funderar på ett par RB Clubmaster, men tvivlar på att det blir därifrån jag beställer dem...
Citera
2012-06-27, 17:34
Medlem
Ang. Smartbuyglasses:

Har en beställning på g. Orderstatusen har sedan jag beställde (för ungefär åtta dagar sedan) varit; "Godkänd och under behandling". Igår ändrades statusen till "Restnoterad", vilket som jag förstod det innebar att de helt enkelt väntade på leverans av just de bågarna. Idag har statusen återigen ändrats och nu tillbaka till "Godkänd och under behandling".

Innebär detta att de nu snabbt som attan åter fick bågarna i lager? Vad menar de exakt med "Godkänd och under behandling"? "Behandling" som i att ärendet behandlas eller som i att glasögonens glas slipas?
Citera
2013-07-18, 13:32
Medlem
DaEzzs avatar
Jag har beställt två par Ray-Ban med styrka dvs slipade. Tog 4 veckor att få det första paret, 3 veckor att få det andra.

Jag är extremt nöjd, både med kvalitet och leverans/service. Skulle jag ha beställt från ex Synsam så skulle det ha kostat minst det dubbla och dessutom kraftigt begränsat urval av både bågar och framför allt glaskulörer/toning.
Citera
2013-08-06, 15:34
Medlem
Har läst många omdömen om Smartbuyglasses och det finns många kritiska kommentarer.
Dock gäller i stort sett samtliga om långa leveranstider och dålig support och nästan inga som klagar på kvaliteten eller att de skulle vara oäkta. Kan det vara så att de har äkta grejer men dålig leverans och support?
Citera
2013-08-20, 10:52
Medlem
Jag chansade iaf och beställde ett par Ray Ban folding wayfarer från Smartbuyglasses.
Beställning gjordes på måndagkväll, hade glasögonen på torsdagen.
Så leverans och spårning av paket och allt känns seriöst.
När jag fick glasögonen undersökte jag så noga jag kan om det är fejk eller inte.
Hittar inget konstigt alls med dom, de känns stadiga och känslan är perfekt.
Dock har alla rayban en inristning/lasergravyr i vänstra glaset, ett litet "RB" som man nästan inte ska se. På mina original wayfarer som jag har hemma känns inte det märket om man drar med fingret ovanpå det, men på de jag beställde kan man tydligt känna markeringen i glaset.
Dock upptäckte jag att på mina original från Synsam, kan man också känna inristningen, fast på insidan av glaset. På de från SMB kändes inristningen från utsidan istället.
Så det känns ju verkligen tveksamt om det är äkta eller inte.
Hur som helst, de kostade 940 kr och original i sverigen skulle de kostat 1450 kr ungefär.
Det känns helt enkelt för dyrt för att vara solklara fejkbrillor, samtidigt kanske dom inte är så dumma på SMB. Men samtidigt känns priset helt okej.
Jag köpte originalbrillor på Synsam i våras, då hade dom en kampanj och jag betalade bara 999 kr för min wayfarers, som skulle kostar 1500 kr normalt. Om Synsam kan ha dessa marginaler på brillorna, bör ju en enorm återförsäljare som SMB också kunna hålla bra priser.
Jag är iaf supernöjd med glasögonen på alla sätt och kan bara rekomendera andra.
Spar lite pengar och köp ett par riktigt bra glasögon, fejk eller ej! Omöjligt att säga...
Citera
2013-08-20, 12:30
Medlem
eradicos avatar
Tänk på att fejkade solglasögon kan vara rejält farliga för synen dock.
Citera
2013-10-28, 19:43
Medlem
mewoshhs avatar
Kan nu i efterhand säga att glasögonen var det inget fel på, och de känns definitivt äkta. Med andra ord, för er som hittat tråden och undrar samma sak som jag gjorde - allt är OK, go for it
Citera
2013-12-18, 22:30
Medlem
Bumpar upp denna lite, någon som har mer erfarenheter av dem?
Citera
2014-05-08, 07:11
Medlem
Eobolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sickfataldad
Jag chansade iaf och beställde ett par Ray Ban folding wayfarer från Smartbuyglasses.
Beställning gjordes på måndagkväll, hade glasögonen på torsdagen.
Så leverans och spårning av paket och allt känns seriöst.
När jag fick glasögonen undersökte jag så noga jag kan om det är fejk eller inte.
Hittar inget konstigt alls med dom, de känns stadiga och känslan är perfekt.
Dock har alla rayban en inristning/lasergravyr i vänstra glaset, ett litet "RB" som man nästan inte ska se. På mina original wayfarer som jag har hemma känns inte det märket om man drar med fingret ovanpå det, men på de jag beställde kan man tydligt känna markeringen i glaset.
Dock upptäckte jag att på mina original från Synsam, kan man också känna inristningen, fast på insidan av glaset. På de från SMB kändes inristningen från utsidan istället.
Så det känns ju verkligen tveksamt om det är äkta eller inte.
Hur som helst, de kostade 940 kr och original i sverigen skulle de kostat 1450 kr ungefär.
Det känns helt enkelt för dyrt för att vara solklara fejkbrillor, samtidigt kanske dom inte är så dumma på SMB. Men samtidigt känns priset helt okej.
Jag köpte originalbrillor på Synsam i våras, då hade dom en kampanj och jag betalade bara 999 kr för min wayfarers, som skulle kostar 1500 kr normalt. Om Synsam kan ha dessa marginaler på brillorna, bör ju en enorm återförsäljare som SMB också kunna hålla bra priser.
Jag är iaf supernöjd med glasögonen på alla sätt och kan bara rekomendera andra.
Spar lite pengar och köp ett par riktigt bra glasögon, fejk eller ej! Omöjligt att säga...

Jag fullkomligt älskar transparensen i det här inlägget!! Det är inte nog med att du lovordar företaget med ett helt A4. Accountet har ett inlägg, enkom. Ett inlägg sen sommaren 2013. Sickfataldad bara kände för att söka upp flashback forum, och bara fick ett infall att göra ett account och kommentera i den här typen av tråd..? Det är inte alls shady, det är fan LEGIT!

Mitt råd till smartbuyglasses anställda (vafan är det för befattning?) webbkille, som kommenterar gott om företaget på alla tänkbara sidor, är att lägga lite mer krut på täckmanteln!
Citera
2014-05-13, 19:45
Medlem
Castels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eobola
Jag fullkomligt älskar transparensen i det här inlägget!! Det är inte nog med att du lovordar företaget med ett helt A4. Accountet har ett inlägg, enkom. Ett inlägg sen sommaren 2013. Sickfataldad bara kände för att söka upp flashback forum, och bara fick ett infall att göra ett account och kommentera i den här typen av tråd..? Det är inte alls shady, det är fan LEGIT!

Mitt råd till smartbuyglasses anställda (vafan är det för befattning?) webbkille, som kommenterar gott om företaget på alla tänkbara sidor, är att lägga lite mer krut på täckmanteln!

Jag och min sambo har bara bra erfarenheter ifrån SmartBuyGlasses.
Sambon köper slipade glasögon och solbrillor därifrån, hon är jättenöjd.

Jag köper mina solbrillor därifrån.
Väntar just nu på ett par slipade till sambon och ett par Aviator solbrillor åt mig.

Vi har handlat där 3-4 gånger.
Enda vi kan ha synpunkt på är leveranstiden. Men det kan vi ta med tanke på priserna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in