2013-08-20, 08:46
Bannlyst
Är allt som de målar upp i filmerna om framtiden? Eller har mänskligheten dött ut av en stor astroid? Eller har vi lyckats byggt ett gigantiskt rymdskepp som människorna använder som sin planet? Eller har vi backat i utvecklingen då överbefolkningen rensade ut stora delar av mänskligheten och man lever mer likt bonde samhället än något ultra hypat högteknologiskt samhälle. Där alla åker runt i flygande bilar?

Vad tror ni? Hur ser jorden och dess liv ut om 1000 år?
Citera
2013-08-20, 08:51
Medlem
jegerkats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lecic
Är allt som de målar upp i filmerna om framtiden? Eller har mänskligheten dött ut av en stor astroid? Eller har vi lyckats byggt ett gigantiskt rymdskepp som människorna använder som sin planet? Eller har vi backat i utvecklingen då överbefolkningen rensade ut stora delar av mänskligheten och man lever mer likt bonde samhället än något ultra hypat högteknologiskt samhälle. Där alla åker runt i flygande bilar?

Vad tror ni? Hur ser jorden och dess liv ut om 1000 år?

Om inga människor finns kvar så lär hela planeten blir helt annorlunda. Då alla byggnader och konstruktioner innehåller vatten så kommer dessa erodera och försvinna med tiden.
Citera
2013-08-20, 08:57
Medlem
Mcreadys avatar
Tror inte det kommer vara någon större skillnad. Kina kommer vara en super makt, vi har antagligen haft ett par världskrig och några land kommer att ha kommit och gått. Vatten nivåerna i haven är väl högre och det blir mycket varmare/kallare i olika delar av världen. Någon mer ändring än så tror jag det inte blir.
Citera
2013-08-20, 09:09
Medlem
FSharps avatar
Trots att man tror att det tycks omöjligt, kommer trådrubriker att vara ännu sämre stavade.
Citera
2013-08-20, 09:52
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
I sverige om 1000 år är det jihad
Citera
2013-08-20, 09:57
Medlem
Mcreadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NAVYSEALTEAM6
I sverige om 1000 år är det jihad

Vad får dig att tro att sverige finns om 1000år :P
Citera
2013-08-20, 10:01
Medlem
Tror att det är svårt att sia om hur framtiden på jorden kommer att se ut. De flesta spådomar och framtidsvisioner har med facit i hand visat sig vara felaktiga.

Men personligen tror jag att framtiden ser ljus ut. Människan är en seg varelse och kommer förmodligen inte gå under oavsett hur vi misshandlar varandra och vår planet. I ett längre perspektiv tror jag på mänsklig utveckling och en bättre och fredligare tillvaro.
Citera
2013-08-20, 10:33
Bannlyst
4

haha den va bra,,, vem bryr sig om stavning som hela tiden förändras,,,
Citera
2013-08-20, 10:36
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lecic
4

haha den va bra,,, vem bryr sig om stavning som hela tiden förändras,,,

De som vill bevara ett ordentligt språk? Ni som inte bryr er är bara lata och inkompetenta må tro?

On-topic: Jag tror definitivt att om mänskligheten fortfarande existerar och inte utrotat varandra vid det laget så har vi nog nått stjärnorna med rymdfarkoster och dyl.
Citera
2013-08-20, 10:44
Bannlyst
9 jo den som vill stava så andra tycker att de ser bra ut just i stunden,,, men om tusen år är stavningen en annan så får ni säga till er svenska lärare nästa gång hon/han tar fram rätt pennan,,, att lägga energi på något som hela tiden förändras är för mig onödig ansträngande och väljer därför att att använda den energin till viktigare saker,,,

Cheers
Senast redigerad av Lecic 2013-08-20 kl. 10:53.
Citera
2013-08-20, 11:20
Medlem
sannkunskaps avatar
Jag tror dom flesta av oss har lämnat den här verkligheten.
Citera
2013-08-20, 11:48
Medlem
RiverStyxs avatar
Mänskligheten har stabiliserats på kanske en halv till en miljard individer eller så efter de enorma konflikter, epidemier, och svältkatastrofer som inträffade för drygt 900 år sedan och nästan utplånade arten Homo Sapiens.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in