2013-08-20, 02:06
Medlem
purplegirl78s avatar
Jag lägger in en helt annan fråga som jag har frågat innan utan svar..
Lägenheten var ju låst utifrån. Det måste finnas en nyckel någonstans och rimligtvis har mördaren den eller så är den utskickad i skogen utmed den eventuella vägen mot FP. Ingen som har hittat en nyckelknippa?
Citera
2013-08-20, 02:08
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Jag lägger in en helt annan fråga som jag har frågat innan utan svar..
Lägenheten var ju låst utifrån. Det måste finnas en nyckel någonstans och rimligtvis har mördaren den eller så är den utskickad i skogen utmed den eventuella vägen mot FP. Ingen som har hittat en nyckelknippa?

Just det, den borde ju ligga nånstans slängd eller gömd?
Citera
2013-08-20, 02:08
Medlem
Zizzla163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizzla163
Tack för ditt svar!

För mig är det helt sjukt hur människor kan umgås med denna vidriga människa!!

Vet du hur och/eller varför det hände? Anmäldes det?
Citera
2013-08-20, 02:16
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Just det, den borde ju ligga nånstans slängd eller gömd?
Ja det undrar jag också. Eller om någon av kanterna har haft den hemma hos sig? Men då lär den vara försvunnen nu.

Edit: Kanterna ska då vara klantarna. Autocorrect
Senast redigerad av purplegirl78 2013-08-20 kl. 02:18.
Citera
2013-08-20, 02:24
Medlem
Zizzla163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novisa79
Har enligt en säker källa hört att han misshandlat sin äldsta dotter väldigt grovt för ett år sen.. Så snäll mot sina barn vet jag ej.....

Vet du om detta anmäldes? Varför det hände?
Citera
2013-08-20, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Ja det undrar jag också. Eller om någon av kanterna har haft den hemma hos sig? Men då lär den vara försvunnen nu.

Edit: Kanterna ska då vara klantarna. Autocorrect

Ett så litet objekt som en nyckel har polisen nog inte brytt sig om att leta efter. Att dörren till den tomma lägenheten, sånär som på barnet, var låst ifrån utsidan säger allt... Att nyckeln låg slängd innanför brevinkastet {har inte kollat om det fanns ett sådant på dörren till lgh} kan förmodligen uteslutas.

Tillägg: har en minnesbild av dörren till lgh från en bild i en tidningsartikel från den senaste veckan & i den minnesbilden fanns det ett brevinkast. Ids inte leta...
Senast redigerad av SAR-skrift 2013-08-20 kl. 02:50. Anledning: Tillägg:
Citera
2013-08-20, 04:42
Medlem
Kanske det finns spår av DNA från mtgm under naglarna hos BO? Kanske att det har kommit upp DNA spår som tyder på att mtgm varit på platsen där kroppen hittades?
Citera
2013-08-20, 05:31
Medlem
TigerKids avatar
Låt hans barn vara de lär lida tillräckligt. Vissa är igång och skvallerchattar nu...
Citera
2013-08-20, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Ett så litet objekt som en nyckel har polisen nog inte brytt sig om att leta efter. Att dörren till den tomma lägenheten, sånär som på barnet, var låst ifrån utsidan säger allt... Att nyckeln låg slängd innanför brevinkastet {har inte kollat om det fanns ett sådant på dörren till lgh} kan förmodligen uteslutas.

Tillägg: har en minnesbild av dörren till lgh från en bild i en tidningsartikel från den senaste veckan & i den minnesbilden fanns det ett brevinkast. Ids inte leta...

VET vi att dörren var låst från utsidan?
Eidar (hyresvärden) har väldigt många lägenheter med patentlås som alltså låser sig självt när mandtänger dörren.
Vissa lägenheter har utöver detta ett tillhållarlås.
Citera
2013-08-20, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutnaBojor
Han har såpass många fällande fängelsedomar i bagaget som har haft inslag av en sådan empatilös råhet att en paragraf 7 undersökning garanterat redan gjorts.
Så han har förhoppningsvis en livstidsdom att vänta nu

Man får inte livstid för ett vanligt mord längre. 10-12 år är normalt, i vissa fall upp mot 16 år.

Dessutom tror jag det handlar om ett dråp, att det har hänt i stundens ingivelse
I så fall pratar vi nog om 8-10år.
Ute igen när han fyller 43...
Citera
2013-08-20, 06:21
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Din fråga var "Fick du någon uppfattning om IF borde ha vetat om AJs profil?".

Ja, påstår du att frågan är irrelevant för tråden? Det var väl det jag och penisatrappen vr överens om, vikten av att vi får klarhet i AJs och IFs relation, hur de kände varandra etc. Sluta ödsla tid på fånerier nu, det förstör bara tråden. Du kan Pma mig om du vill kasta paj.
Citera
2013-08-20, 06:51
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMephisto
Frågan om hans mc har bara varit uppe här. Det har aldrig skrivits i pressen att den varit lyst av polisen

Polisen efterfrågade tidigt i sökandet iakttagelser av en bil och en MC vid brottsplatsen och på Hunneberg.

I tråden finns uppgifter att MC:n varit vid brottsplatsen sent på måndag kväll vid MPS första sök:
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
ja clif*s flickvän med sin dotter var för att se hur det såg ut vid lägenheten då en MC kom körande emellan trädena(inte på cykelvägen utan emllan) han vände sig om och tittade på dom

Att MC:n skulle varit kvar på söndag framkommer genom ett "mess från AT" av samma skribent som föregående citat, förmodligen avses "mess från AJ":
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
De andra var någoon som skulle komma efter samtalet med PT
Att han inte tog MC stod inte. Och heller inte hos vilken vän. MCn ska han ha hämtat vid 14 tiiden
(Detta är vad som står i ett mess till en som AT har väldigt "nära" kontakt till

Notera att den som skrivit ovanstående talar om att andra personer skall ha kommit till lägenheten efter samtalet med PT. Det finns därför skäl att tro att den som skickat meddelandet agerat på uppdrag av AJ för att förvilla. Syftet är att utpeka andra.

Övriga iakttagelser av MC:n är okända.

Sannolikt har den förts till Jönköping under söndagen och dumpats där på okänd plats.

Notera att jag inte på något sätt vänder mig mot kekfakee som uppgiftslämnare. Uppgifterna är dock vaga och rör en ytterst klen identifikation av en motorcykel och en andrahandsuppgift som kan vara planterad av AJ. Kekfakee har med största sannolikhet bara förmedlat uppgifter i god tro att de är korrekta och tillför utredningen något.

Om någon annan har klarare uppgifter om MC:n än vad som här redovisats är polisen givetvis mycket tacksam för dessa uppgifter, i synnerhet iakttagelser av en dumpning av MC i Jönköping. Flashback har varit tíll stor hjälp för denna utredning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in