Citat:
Ursprungligen postat av
tundra2000
Något som jag har funnit mycket besynnerligt i denna tråd är att vissa uppgifter som postas härinne besvaras med total tystnad. Mitt exempel (som jag tänker på) är att någon för några veckor sedan postade ett inlägg som skrev att en revolver/pistol ska ha kastats ut från motorvägsbron vid Stäket mordkvällen och att tiden för denna händelse ska kunna passa ihop med MOP om man har kört bil från Sveavägen via Enköpingsvägen/Järva krog (där ett snabbt bilbyte skedde mordkvällen 10 min efter MOP) och vidare uppöver. DET inlägget tyckte jag lät hur jäkla intressant som helst men ingen annan härinne tydligen. Hur kommer det sig? Tror ni att det var ett troll?
?
Nej då, jag är inget troll (vad nu det är). Uppgiften är inlämnad, det vet jag. Sedan har jag sett UL Torsten Lennström nämnas i nåt sammanhang men uppgiften är väl svår att gå vidare med utan dykning vid Stäketbron, men det hade varit intressant att få reda på vilken sorts bil han hade sett.
Det är överkurs helt enkelt, och jag hade inte väntat mig nåt napp i den frågan.
För mig som har varit med från dag 1 finns det några punkter som jag noterat s.a.s i realtid men som aldrig fått ett sammanhang, ävenså den tidiga uppgiften om jakten på den röda Golfen (eller Alfasuden) som fanns redan de första dagarna men som jag först sent kunnat knyta till de belgiska ryktena om Brabantligan. Den blå Passaten finns redan på söndagen eller måndagen, men då kände man inte till det rastande paret vid motorvägspåfarten. Då hade Torstens tips varit hetare.
Allt det här andas en fräschör i mordjakten som verkar ärlig och som härrör från den korta tiden innan Holmér bestämde sig för kurdspåret. Eventuell mörkläggning hade inte fått sin form ännu under några dagar. Här har faktiskt Krantz bok "Ett verkligt drama" en användbar kronologi över den första tiden innan den ensamme galningen blev huvudspår.
Den grå vanen är ju så klart också intressant, Stig Engström sades ju också ha pratat med något fordon med telefon. Om det inte helt enkelt är "Chevamannen" Leif Ljungqvist som avses, men var inte det en flakbil?
Med båda fallen är det ju så att vet man inget vidare så har man inget att skriva, det har vi redan nog av i tråden.