2013-08-19, 19:00
Medlem
Hagis124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kassapose
Läst att vissa skrivit att de kurat i fängelse osv, hur går det till? Hur får man in grejjerna? De lär väl inte gå att få in vailer med sprutor osv. orala lär väl vara lättare att få in men hur skulle de gå till?

Finns det mesta inne på anstalerna. Finns det pengar och kontakter går det mesta att göra (smugla) inne på svenska anstalter. Inte alls ovanligt med aas innanför murarna.

Peace
Citera
2013-08-19, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hagis124
Finns det mesta inne på anstalerna. Finns det pengar och kontakter går det mesta att göra (smugla) inne på svenska anstalter. Inte alls ovanligt med aas innanför murarna.

Peace

Shit vad kunniga alla är inom detta. Hur vet du att detta försekommer?
Citera
2013-08-19, 19:45
Medlem
benchpresss avatar
För en gångs skull en vettig artikel från expressen

Starkt av Martin att tala ut!
Citera
2013-08-19, 19:52
Medlem
Hagis124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kassapose
Shit vad kunniga alla är inom detta. Hur vet du att detta försekommer?

För jag har gjort en volta.
Citera
2013-08-19, 20:20
Medlem
Trollishs avatar
På tal om träning och droger på anstalt så ser situationen ut så här.

Aas smugglas in genom besöken, vanligast genom någons anus.

Finns inga fria vikter kvar alls, kriminalvården har satt som riktlinjer att vikterna i maskinerna/cablecross inte får överstiga 50 kg. Tex i cablecrossen finns 25 kg i varsin kabel.

Vanligt standard utbud ser ut ungefär så här.

En cablecross, en latsdrag en benspark, och en liggande benmaskin för baksida lår och eventuellt en magmaskin och lite rullband. Sedan finns juh anstalter med lite bättre utbud oftast riksanstalterna tex Norrtälje, Hall samt anstalter helt utan gym.
Kan tillägga att många anstalter även har begränsad tid i gymmet, tex 3 timmar i veckan.

Så Martin lär tappa några kilon med all sannolikhet.
Senast redigerad av Trollish 2013-08-19 kl. 20:25.
Citera
2013-08-19, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag har också kört om den kärringen, tydligen gjorde hon det i väldigt hög omsättning och tjänade femsiffrigt belopp i månaden så någon institution klassade det som inkomst. Hur som helst är det väldigt luddigt att bara klassa sådär, för det finns väl inga direkta regler för det?

Vet dock inte om överklagan skedde, eller hur fallet slutade.

Jag kan vara HELT ute och cyklar nu så bare with me!

Jag har för mig att man inte får sälja för summor över 50000kr per år genom blocket ( vet inte om det är så fortfarande eller om det är så enligt lag bara. ), för då måste man skatta "vinsten". Som sagt, jag kan vara helt ute och cyklar nu så ser jätte gärna att någon rättar mig i det här om jag nu råkar ha fel, ville mest ge mina 2 cents om det nu är rätt så kan det bidra till diskussionen!

mvh
Citera
2013-08-19, 21:37
Medlem
IceDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundergossen
Jag kan vara HELT ute och cyklar nu så bare with me!

Jag har för mig att man inte får sälja för summor över 50000kr per år genom blocket ( vet inte om det är så fortfarande eller om det är så enligt lag bara. ), för då måste man skatta "vinsten". Som sagt, jag kan vara helt ute och cyklar nu så ser jätte gärna att någon rättar mig i det här om jag nu råkar ha fel, ville mest ge mina 2 cents om det nu är rätt så kan det bidra till diskussionen!

mvh

stämmer bra dunderman källa http://www.skatteverket.se/privat/sk...fa8000834.html

lägger mig inte i diskussionen ang folks värderingar,samhällets värderingar och moral rättsystemet och hela svenska systemet politiken allting är fucked up.

så länge det är emot lagen att göra som martin gjorde så får man räkna med att sitta tid och förlora flickvänner osv. även ett pris många här på brädan kanske måste betala för sitt bruk. oavsett hur orättvist och fel det är.

men lagen är så, och det kommer aldrig att förändras. sen att straffet är orimligt hårt pga alla våldtäkter,mord,korrupta politiker och bla bla så är skattebrott allvarligt eftersom det är pengar som makthavare vill ha i fickorna. ass är olagligt, borde vara det och kommer alltid vara det.. här pratar vi om en passionerad småbarns pappa som älskar att träna och lever sin dröm/jagar sin dröm, vilket inte borde få ha ett pris man måste offra..men har är fortfarande skyldig till "grova" brott.

sen kan man ju inte ändra lagen så att livsstil x är olagligt för vissa och lagligt för andra, finns gott om personer här i landet som inte borde få varken dricka alkoholhaltiga drycker eller röka cannabis. medans andra borde få. samma med aas. bara så det är och alltid kommer vara och kanske även borde vara.

Mvh
Citera
2013-08-19, 22:11
Medlem
Med risk för att bli hatad av alla på Flashback så måste jag säga...

Killen har alltså varit sjukskriven i X antal år och levt på mina skattepengar, samtidigt som han tränat på elitnivå? Vaddddå sjuk?

-Han har samtidigt haft inkomster från reklam/sponsorer!
-Han har samtidigt uppenbart gjort bra pengar på försäljning/smuggling av dopingpreparat!

Han kunde iaf tagit sitt ansvar och inte tagit pengar från Försäkringskassan! Han är en del av anledningen till strypningen av FK och som tvingar canser sjuka människor i arbete.

Berätta för mig varför jag skall gå till jobbet varje dag och varför jag skall betala 30-50% i skatt, berätta också vad som gör han så viktig att han skall, inte bara slippa betala skatt, han skall också få 10.000k i månaden av skattepengar...

I min bok är han bara en lat jävla parasit! Och att expressen låter han gråta ut i tidningen är förjävligt.

Han skall inte sitta 3 år för bruk! Han skall sitta tre år för grovt dopingbrott, grov smuggling och flerårigt bidragsfusk!

va fan är hans problem?

Dont do the crime if you cant to the time!
Citera
2013-08-19, 22:18
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vote4pedro
Med risk för att bli hatad av alla på Flashback så måste jag säga...

Killen har alltså varit sjukskriven i X antal år och levt på mina skattepengar, samtidigt som han tränat på elitnivå? Vaddddå sjuk?

-Han har samtidigt haft inkomster från reklam/sponsorer!
-Han har samtidigt uppenbart gjort bra pengar på försäljning/smuggling av dopingpreparat!

Han kunde iaf tagit sitt ansvar och inte tagit pengar från Försäkringskassan! Han är en del av anledningen till strypningen av FK och som tvingar canser sjuka människor i arbete.

Berätta för mig varför jag skall gå till jobbet varje dag och varför jag skall betala 30-50% i skatt, berätta också vad som gör han så viktig att han skall, inte bara slippa betala skatt, han skall också få 10.000k i månaden av skattepengar...

I min bok är han bara en lat jävla parasit! Och att expressen låter han gråta ut i tidningen är förjävligt.

Han skall inte sitta 3 år för bruk! Han skall sitta tre år för grovt dopingbrott, grov smuggling och flerårigt bidragsfusk!

va fan är hans problem?

Dont do the crime if you cant to the time!

Han var/är psykiskt sjuk, inte fysiskt.

Sponsring räknas inte som inkomst.

Smugglingen har han fått straff för, han ska väl inte straffas dubbelt?
Citera
2013-08-19, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Han var/är psykiskt sjuk, inte fysiskt.

Sponsring räknas inte som inkomst.

Smugglingen har han fått straff för, han ska väl inte straffas dubbelt?

Okej, han är alltså för sjuk för att t.ex stå och sälja kosttillskott i typ gymgrossistens butik?
Men inte för sjuk för att sälja steroider, anordna smugglingar?
Kunna träna på top elitnivå, med allt vad det innebär..

Vaddå straffas dubbelt, räknas inte smugglingen in i dessa 3 år?

Är du säker på att sponsring inte skall förmånsbeskattas?

Jag är fullt medveten om att träna på den nivån han gör tar extremt mkt tid, vilket faktiskt kan vara svårt att kombinera med ett arbete. Detta är troligen anledningen till att han väljer att sjukskriva sig..
Dock min egen gissning
Citera
2013-08-19, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pr0stata
Medans männen som våldtar din dotter får 2 år var? Ok..

Jag är helt på din sida här, sexbrott och våld tas det absolut för slappt på i detta landet.
Samtidigt så är ju dopingbrott relativt milt gentemot narkotika.

Det jag vill ha sagt är att han har inte mandat att böla över straffet!
Citera
2013-08-19, 22:28
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vote4pedro
Okej, han är alltså för sjuk för att t.ex stå och sälja kosttillskott i typ gymgrossistens butik?
Men inte för sjuk för att sälja steroider, anordna smugglingar?
Kunna träna på top elitnivå, med allt vad det innebär..

Vaddå straffas dubbelt, räknas inte smugglingen in i dessa 3 år?

Är du säker på att sponsring inte skall förmånsbeskattas?

Jag är fullt medveten om att träna på den nivån han gör tar extremt mkt tid, vilket faktiskt kan vara svårt att kombinera med ett arbete. Detta är troligen anledningen till att han väljer att sjukskriva sig..
Dock min egen gissning

Det är den diagnosen han har fått av en psykolog, uppenbarligen. Men du kanske vet bättre? Du kanske också är psykolog och lika insatt i just detta fallet? Belys oss.

Sedan du också vet hur det är att träna på den nivån, så kan du säkert förstå att trots psykisk rubbning, så är det lättare att vistas och utöva i en miljö där man uppskattas, i kontrast till en vanligt jobb där han antagligen trakasseras och stalkas dygnet runt. Han har fått ta rätt mycket skit bakom kulisserna också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in