Citat:
Ursprungligen postat av
Popcorn76
Hur än familjebanden ser ut i nämnda familj så har vi väl inte lyckats hitta någon med mer motiv vad vi känner till? Dock betyder det inte att de har någonting att göra med detta. Men det är inte konstigt att folk spekulerar kring dem.
Varför så aggressiv? Om man råkar skriva mamma istället för styvmamma är väl inte hela världen? Och på det sättet du anklagar Danneblyfot att skiva om AB, du skriver ju själv inte så snällt om honom heller (danneblyfot). Trög, mammagris, ljuger... Allvarligt, lite trevligare ton vore nog uppskattat av alla så vi inte skrämmer iväg folk som vill säga något men inte vågar. Han har väl inte attackerat AB värre än flera andra blivit "attackerade" i denna tråd? Om man irriterar sig på någons inlägg så kan man ju skrolla förbi.
Mer motiv? Man kan väl inte bygga ett motiv på lögner?
För att ett motiv öht ska vara rimligt så måste det väl finnas en verklig grund till det man bygger motivet på?
Nej det är inte hela världen att skriva mamma istället för styvmamma, däremot så är det ett bra bevis på att man inte alls känner familjen så bra som man påstår(=att man ljuger och därmed inte är trovärdig). Dels förändrar det hela saken då en son (eller dotter) sannolikt skulle "försvara" sin mamma som man lever med i betydligt högre grad än en styvmamma som man inte lever eller någonsin levt med.
För övrigt måste det vara oerhört ovanligt att en son/styvson dödar någon för att mamma/stvmamma är upprörd, känner du till något sånt fall i Sverige under de senaste 50 åren? Jag gör det inte.
Ja man är trög när man trots upplysningar fortsätter ljuga om samma saker.Och ljuger gör h*n ju, varför ska jag inte påpeka det menar du? Det är väl ingen som gynnas av att lögner sprids som sanningar i tråden? Och visst är det väl betydligt värre att i sitt namn bli utpekad som sannolik styckmördare än att i ett nick bli utpekad som trög?
Och ärligt talat så skiter jag fullkomligt om jag skrämmer väg blyfoten, lögner lär inte föra tråden framåt i alla fall. Och skulle man skrolla förbi alla som ljuger och sprider osanningar, då skulle ju tråden bli helt skev, för då skulle folk sitta och bygga scenarier på lögner och till vilken nytta skulle det vara?
Jag förstår ju att det är mer spännande om man kan kan hitta något mer avancerat och konspiratoriskt än att det helt enkelt bara handlar om en ung kille som får ett frispel och dödar henne, men i de allra flesta mordfall så är det faktiskt ganska enkelt. Svartsjuka, hämnd eller psykisk störning brukar vara det vanliga. Man misstänker att KJ lider av en allvarlig psykisk störning och att hitta ett motiv då kan vara svårt eftersom det vi friska ser som helt galet kan vara rimligt i en sjuk hjärna. En sjuk hjärna kan ha läst tidningen och sett "tecken" på att han borde döda henne, det är ju ett motiv som inte skulle ses som särskilt rimligt för oss.