2013-08-19, 01:36
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Angående förhållanden: VB slår mig som en lågstatus-tjej. Låg självkänsla, möjligen bekräftelsebehov.
Med andra ord lätt att få, om man visar intresse.

Dessutom är hon inte speciellt ful, så jag kan tänka mig många scenarion då flera av de namngivna ryktes-männen i tråden utnyttjat läget.
Efteråt har det inte hänt. Sånt berättar man inte ens för kompisar, speciellt inte om man har förhållande.

Det sänker dessutom ens egen status bland tjejerna som man möjligen vill ha på riktigt.

Alla vet att "mobbade" tjejer ibland kan ligga vansinnigt mycket utan att få till relationer.

Jag tror snarare att VB valde bort en nystart på livet i Luleå för att hon inte orkade eller vågade bli besviken igen. Hon hade blivit bortstött och utstött vad jag förstår både på högstadiet och i gymnasiet. Kanske var det samma tjejer som trakasserade och mobbade henne.

Jag undrar om polisen har prövat spåret om någon tokig flicka kan ha blivit svartsjuk på VB?

Kan det vara något triangeldrama här, där någon tjej till KJ fått honom att göra sig av med VB, för gott? Vilka tjejer hade ett gott öga till KJ? Han verkar ha varit rätt populär hos några tjejer. Att KJ inte vill blanda in någon han kanske har känslor för vore fullt begripligt, ja, i princip "normalt". Han kanske ser sig som en slags hjälte? Någon som tar straffet som en man, utan att dra in "uppdragsgivaren"?
Citera
2013-08-19, 01:39
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
2. Men när ska ni börja tänka tvärt om?? AB hatade VB för att hon var ett hot mot hela familjeidyllen!!. mamman, pappan och syrran gick omkring där hemma och hatade var arga besvikna svartsjuka och säkert kom dom ihop sig p.g.a henne! stämningen hemma blev ohållbar, och det köpte inte AB så han bestämde sig för att göra nånting åt saken! jo, han var på bröllopsfest!? ja, men vem ger han alibi för det!? familjen som håller på att krascha!?? min teori!. (KJ var givetvis med!, men hur mycket inblandad han är förtäljer inte historian.

Systern? Varför skulle ABs syster hata VB?
Citera
2013-08-19, 01:50
Medlem
[quote=Cinnabar|44842053]Ja, eller allra helst skulle man vilja se alla sms som kommit till KJ.

Drar mig till minnes sektmordet utanför Uppsala, därhtthttp://www.lastfm.se/user/asmobeast://www.lastfm.se/user/asmobeastttp://www.lastfm.se/user/asmobeastrnflickan fick ett sms om att döda. Hon lydde.
Är KJ en lydig person? Finns det någon psykopat, riktig sådan, som sitter och drar i trådarna? Någon med religiös makt över KJ?

Väldigt många spår är utredda i tråden:
Satanist
Airsoft
Karate

Det religiösa spåret saknas. Hur aktiv var KJ, fanns eller finns det någon församling med i bilden?[/QUOTE
http://schlangekraft.tumblr.com/ har haft lite roligt i skogen....enligt en ny bild på hans blogg. Han har även länkat till en annan sida som han http://www.lastfm.se/user/asmobeast...googlar man på användar namnet så kommer du till en dejt sida och där står det att profilen är 24 år och bor i Boden. Vet någon vem denna satanist rasist är?
Citera
2013-08-19, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Vad är ditt problem med AB? Det känns som att det snarare handlar om att du personligen har problem med honom än faktiska underbyggda fakta som pekar på att han skulle kunna ha med detta att göra? Vilka motiv är det han har menar du? Och tänk på att för att ett motiv ska vara ett motiv så vill det till att det man bygger motivet på är fakta och inte löst skvaller.

Men hur som helst så måste ju till och med du se att det finns stora skillnader mellan AB och KJ i det här läget, annars kan jag rada upp dom för dig så du förstår vad jag menar:

1. KJ umgicks med VB kvällen hon försvann - Ingenting öht tyder på att AB ska ha gjort det
2. Man har hittat VBs blod i KJs bagageutrymme - AB äger inte ens ett bagageutrymme
3. Man har hittat KJs fingeravtryck på en påse med VBs blod - Man har inte hittat ABs avtryck där
4. KJ har varit misstänkt, anhållen och sedan häktad i omgångar - AB ingetdera
5. KJ har setts kring fyndplatsen - AB har inte setts där
7. KJ bor i Boden och är således ofta på plats - AB bor inte längre i Boden, är bara på besök ibland

Sen ska jag ta några av dina inlägg i tråden för att visa hur mycket du fablar. Lägger det i spoiler så det inte blir så långt

Försvara KJ om du vill, men sitt inte och fabla ihop "sanningar" om andra människor. Och nej, jag tror inte på dina sagor om att "ni" är flera användare på kontot heller...
dom fyra första inläggen är INTE mina!! det är kompisens som jag har stulit kontot av just för att jag tyckte att han var så negativ, aggresiv!!
Citera
2013-08-19, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag har iaf kört fast då det gäller fejjan uppdateringarna för BO, kan inte förstå förändringen i beteendet att skriva vad BO skall göra och inte som genomgående, vad BO gjort. Sen de fem punkterna samma dag/em.

Ville hon visa av någon anledning vad som skall hända just den em/kvällen eller bara för att modern läser den förmodligen dagligen så hon håller sig lugn.

Vad jag förstått så hade de väl inte träffats fysiskt på en bra tid utan möjligen via sociala medier eller sms. Det var ju inte igår de var ett "par" om man säger så. Är det gammal sms kommunikation man försöker väcka till liv och där hitta något möjligt motiv.. långsökt kan tyckas..

Men han raderade på fejjan så de har nog skäl att grotta i sms kommunikation med gällande honom, BO och andra vänner/personer.
2. hoppas att dom lyckas ta fram det som är skrivet på "karatesonens" fejja!!
Citera
2013-08-19, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Jag vet inte i vilken skruvad värld du lever i där folk förnekar förhållanden utifrån partnerns status? I så fall borde man väl inte ingått ett förhållande från början då om man brydde sig om statusen. Sen är väl inte AB direkt någon överklass heller? Men oavsett om han skulle förneka det hela så skulle andra veta om de haft ett förhållande, Boden är ju inte direkt en metropol.
Ja precis, det är ett rykte, ett rykte som åtminstone de 7-8 personer (vuxna och unga) jag pratat med säger är skitsnack.

Ja jag kan skapa ett rykte om att VB blev tvångsmatat med kinesiska jätteräkor av en afghan också som råkade kväva henne med räkorna, men ibland är det bra att tänka innan man låter käften glappa. Det är ju liksom verkliga människor som blir utsatta för dessa lösa rykten. Människor som blir drabbade på jobb, skola, i vardagen, av vad som skrivs här. För vissa är det en spännande lek, vem ska vara den som har mest att skvallra om, vem ska vara den som löser gåtan åt polisen.Men för människorna det skrivs om så är det i allra högsta grad en verklighet.Kanske något att tänka på innan man spyr ur sig allt man "hör".
2. jag kan hålla med dej om att det kan vara skitsnack!! och jag har inte heller hört att AB skulle ha haft något förhållande med VB!, däremot hyste han rena hatet till henne!!
Citera
2013-08-19, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Systern? Varför skulle ABs syster hata VB?
2. VB lyckades bli kompis med systern,för att kunna träffa el. bara se MB (hon ville gärna komma hem till dom). efter en tid genomskådade systern VB:s motiv- att hon inte alls var intresserad av systerns umgänge-eftersom hon (VB) ogenerat hela tiden frågade vart MB var, när han var borta och isf. vad han h gjorde...osv...osv!
det slutade med att systern kastade ut henne och ville inte vara kompis med henne nå mer! besviken och äcklad??? givetvis!
Citera
2013-08-19, 09:04
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
2. Men när ska ni börja tänka tvärt om?? AB hatade VB för att hon var ett hot mot hela familjeidyllen!!. mamman, pappan och syrran gick omkring där hemma och hatade var arga besvikna svartsjuka och säkert kom dom ihop sig p.g.a henne! stämningen hemma blev ohållbar, och det köpte inte AB så han bestämde sig för att göra nånting åt saken! jo, han var på bröllopsfest!? ja, men vem ger han alibi för det!? familjen som håller på att krascha!?? min teori!. (KJ var givetvis med!, men hur mycket inblandad han är förtäljer inte historian.

Var det karatesonen som skrev på fejjan att den som hotar min familj dödar jag och visade upp sig hotfullt med vapen på ett fotografi (länken till inlägget fanns tidigt här på tråden)?
Citera
2013-08-19, 09:34
Medlem
Skulle vara intressant och få reda på vad åklagarna fått fram som talar emot att KJ ensam har utfört detta brott från början till slut.
Är inte de tvugna att redovisa allt?

Exempelvis om man på knivhuggen kan anta att de två första är gjorda av en person och de övriga huggen skiljer sig från de första, exempelvis i styrka, vinkel och kanske till och med vänster/högerhänt person.
Citera
2013-08-19, 09:51
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Skulle vara intressant och få reda på vad åklagarna fått fram som talar emot att KJ ensam har utfört detta brott från början till slut.
Är inte de tvugna att redovisa allt?
Exempelvis om man på knivhuggen kan anta att de två första är gjorda av en person och de övriga huggen skiljer sig från de första, exempelvis i styrka, vinkel och kanske till och med vänster/högerhänt person.
Jo i princip, men inte innan FUP är klar och delges försvaret. Sen kan en del ligga i slasken också, men den tror jag nog försvaret kommer att granska med lupp.

Sen händer det att åklagare mörkar saker för försvaret. Se ex vis narkotikamålet mot Oredsson m fl. En mycket allvarlig situation i ett rättssamhälle.
Citera
2013-08-19, 10:06
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Så du tror mer på uppsatsen än på kungörelsen? Visst, jag kan inte hindra dig.

Kungörelsen säger inte explicit att yppandeförbudet gäller även mot klient. Det är ju så att lagar som bekant kan upphävas helt eller delvis i ett sammanhang där de är i konflikt med någon annan lag med större "tyngd" eller någon grundläggande rättsprincip. Rätten för klienten och hens advokat att få ha en fri och av andra ostörd dialog får väl anses vara en sådan.

Nu tror jag ändå efter mer googling att du har rätt, då jag hittade ett mål där en advokat dömts för att till sin klient ha vidarebefordrat uppgifter i ett förhör om vem som lämnat information. Tämligen egendomligt att påståendet i uppsatsen kunde passera igenom både handledarens granskning och oppositionen. Vill dock reservera mig för att det inte framgår om förhandlingen verkligen gällde advokatens egen klient, eller om det var någon av hans medåtalades häktningsförhandling där advokaten var med för att bevaka sin klients intressen. Denne var ju uppenbarligen inte själv närvarande i rätten.
Citera
2013-08-19, 10:09
Medlem
MrFolds avatar
Citat:

Jag skulle vara lite försiktig om jag var du med att skriva sånt där. Det torde definitivt kunna klassas som åtalbart förtal. Boden är ju ingen jättestor stad och det kanske är möjligt för familjen eller några av deras vänner att gissa sig till vem du är och lämna in en polisanmälan. Vi har ju faktiskt ett sånt ärende nu där den s.k. skelettkvinnan har anmält personer hon anser förtalat henne på Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in