2013-08-19, 09:09
Medlem
refsps avatar
Allt detta gränsar till OT kanske. Jag ville bara förklara någon annans inlägg så man kan resonera kring detta. Jag själv har inget intresse i att kasta paj mot stackars IF. Man ska inte prata skit om dom döda. Och hon var 23, en ålder då få av oss hade ett superbt omdöme.
Citera
2013-08-19, 09:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Självklart har jag inte källa på det.

Citat:
Och självklart har han en annan framtoning när han raggar.

Och fastän du inte har den blekast aning sitter du här och skuldbelägger Ida, i långa inlägg bestående av antaganden & hitte-på som inte ens går ihop ?
Citera
2013-08-19, 09:19
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Och fastän du inte har den blekast aning sitter du här och skuldbelägger Ida, i långa inlägg bestående av antaganden & hitte-på ?
Nuff-said

1) jag skuldbelägger inte.
2) jag försöker tillämpa logiskt tänkande. Sannolikhetstänk och rimliga spekulationer. Men i kunde alltså inte resonera fram en diametral uppfattning? Då tar jag det för vad det är.
Citera
2013-08-19, 09:20
Medlem
Ursäkta att bara början av tråden är läst, men tjena, 9 miljoner visningar snart, det är ingen liten tråd.
Frågan gäller; greps han efter att ha fått hjälp av Nazis i Polen eller? Gömde han sig så att säga hos meningsfränder?

Kan ju vara intressant gällande knivmördande nazisten som, vad jag vet, fortfarande är på flykt från Vallentunadådet?
Senast redigerad av gottmooos 2013-08-19 kl. 09:27.
Citera
2013-08-19, 09:20
Medlem
Citat:
Och självklart har han en annan framtoning när han raggar. På nätet. För att få lite action i Uddevalla eller någon annanstans. Men i THN ser jag ingen möjlighet till anonymitet på samma sätt, speciellt om damen har snarlikt umgänge i samma lilla ort. Tro mig, inte ens Stockholm är så anonymt.

Tror att det finns kvinnor som vill ha någon som framstår som en "alfahanne". Han kan skydda mig etc. Problemet är att det är p.g.a. honom som de måste söka skydd genom besöksförbud eller skyddad identitet. Tror nog att AJ framställts sig som en alfahanne men inte som en kvinnomisshandlare. Hon var nog för ung för att förstå vilken typ av "alfahanne" han var.
Citera
2013-08-19, 09:21
Medlem
refsps avatar
Citat:
Och fastän du inte har den blekast aning sitter du här och skuldbelägger Ida, i långa inlägg bestående av antaganden & hitte-på som inte ens går ihop ?

Försök tänka lite objektivt så blir den här tråden mer konstruktiv. Det här är ett diskussionsforum, inte en stödgrupp.
Citera
2013-08-19, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Tror att det finns kvinnor som vill ha någon som framstår som en "alfahanne". Han kan skydda mig etc. Problemet är att det är p.g.a. honom som de måste söka skydd genom besöksförbud eller skyddad identitet. Tror nog att AJ framställts sig som en alfahanne men inte som en kvinnomisshandlare. Hon var nog för ung för att förstå vilken typ av "alfahanne" han var.

Extremt vanlig paradox; "Han kan ju skydda mig jue, han kan slåsssss!!" men det är nitton ggr vanligare att tjejen får fly från en sån snubbe eller hans problem själv än att hon faktiskt får nåt riktigt skydd. Den dagen gangsterkåta damer börjar fatta det kommer mycket ändras, men den kanske aldrig uppstår?
Citera
2013-08-19, 09:30
Bannlyst
Citat:
Försök tänka lite objektivt så blir den här tråden mer konstruktiv. Det här är ett diskussionsforum, inte en stödgrupp.

Jag gjorde just det, dina resonemang går inte ihop. Hur mycket skuld bär den här kvinnan ?
Vad visste hon om AJ innan hon blev misshandlad ?

"Han låg på rygg bredvid henne och slog utan förvarning
fyra till fem slag. Hon kunde skydda sig med armar och händer och minns inte om
något slag träffade ansiktet. Hon blev förvånad och rädd. Han fortsatte att vara arg
och påstod att hon sagt något dumt om hans förra flickvän. Han ställde sig på knä i
sängen och slog fyra till fem slag. Därefter tog han upp en annan händelse och slog
flera gånger på nytt. Det fortsatte på samma sätt. Sammanlagt utdelade han cirka
20-30 slag som alla var avsedda att träffa hennes ansikte. Ungefär hälften träffade
ansiktet och hälften träffade händer och armar. Samtliga slag var hårda
knytnävsslag och gjorde väldigt ont. Av slagen fick hon näsblod, sprucken läpp,
svullnad runt ena ögat, ömhet över näsa och på huvudet, blåmärken längs med hela
underarmarna och det lossnade emalj på framtänderna."

Tydligen så lite att hon blev mor till deras barn först...
Citera
2013-08-19, 09:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere

Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Extremt vanlig paradox; "Han kan ju skydda mig jue, han kan slåsssss!!" men det är nitton ggr vanligare att tjejen får fly från en sån snubbe eller hans problem själv än att hon faktiskt får nåt riktigt skydd. Den dagen gangsterkåta damer börjar fatta det kommer mycket ändras, men den kanske aldrig uppstår?

Där mina damer eller herrar, slår ni huvudet på spiken !
Inga av dessa damer kunde i sin vildaste fantasi tro att "snubben" skulle vända problem & våld mot henne.
Och om man nu är övertygad om detta, har man då sig själv att skylla, när man är 23år och haft en tuff uppväxt ?
Citera
2013-08-19, 09:35
Medlem
refsps avatar
Citat:
Jag gjorde just det, dina resonemang går inte ihop. Hur mycket skuld bär den här kvinnan ?
Vad visste hon om AJ innan hon blev misshandlad ?

"Han låg på rygg bredvid henne och slog utan förvarning
fyra till fem slag. Hon kunde skydda sig med armar och händer och minns inte om
något slag träffade ansiktet. Hon blev förvånad och rädd. Han fortsatte att vara arg
och påstod att hon sagt något dumt om hans förra flickvän. Han ställde sig på knä i
sängen och slog fyra till fem slag. Därefter tog han upp en annan händelse och slog
flera gånger på nytt. Det fortsatte på samma sätt. Sammanlagt utdelade han cirka
20-30 slag som alla var avsedda att träffa hennes ansikte. Ungefär hälften träffade
ansiktet och hälften träffade händer och armar. Samtliga slag var hårda
knytnävsslag och gjorde väldigt ont. Av slagen fick hon näsblod, sprucken läpp,
svullnad runt ena ögat, ömhet över näsa och på huvudet, blåmärken längs med hela
underarmarna och det lossnade emalj på framtänderna."

Tydligen så lite att hon blev mor till deras barn först...

Resonemangen är fullt logiska, du bara vägrar se objektivt på det här. Eller så har du en väldigt begränsad inblick i såna här kretsar.

Jag kan inte tala för det här citatet då jag inte vet när det inträffade och därmed inte vet vad AK hade i bagaget när han träffade den här tjejen.

Men 2013 bör IF ha vetat med AJ var och vad han går för. Det är inte rimligt att hans profil har varit okänd blan småkriminella i THN.
Citera
2013-08-19, 09:39
Medlem
refsps avatar
Citat:
Där mina damer eller herrar, slår ni huvudet på spiken !
Inga av dessa damer kunde i sin vildaste fantasi tro att "snubben" skulle vända problem & våld mot henne.
Och om man nu är övertygad om detta, har man då sig själv att skylla, när man är 23år och haft en tuff uppväxt ?

Du drar på för stora växlar. Hade du haft ett logiskt tänkande och kanske någon erfarenhet av skadeståndsrätt så hade du förstått att det är fullt rimligt att, åtminstone i teorin, fördela skulden proportionellt efter de inblandade parternas ansvar. Precis som vilken bilolycka som helst.

Och återigen, vilket jag har understrukit flertalet gånger, jag vill inte lägga någon skuld på IF. Det är min genomgående inställning. Men man måste kunna föra ett resonemang utan att bli påhoppad.

Nu har jag resonerar klart i den här metadiskussionen. Arreviderci.
Citera
2013-08-19, 09:40
Bannlyst
Citat:
Resonemangen är fullt logiska, du bara vägrar se objektivt på det här. Eller så har du en väldigt begränsad inblick i såna här kretsar.

Jag kan inte tala för det här citatet då jag inte vet när det inträffade och därmed inte vet vad AK hade i bagaget när han träffade den här tjejen.

Men 2013 bör IF ha vetat med AJ var och vad han går för. Det är inte rimligt att hans profil har varit okänd blan småkriminella i THN.

Men du, att du inte tar och läser in dig då och återkommer med nya resonemang ?
Istället för att gissa vilt om vad än den ena och andra borde känna till om folk ifrån Trollhättan.
Liten ledtråd, Ida var 23, AJ 36. Tror du di gick i samma klass och hängde på samma fritidsgård ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in