2013-08-17, 19:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizzla163
Jag bor i stan. Finns det något man kan göra för att hjälpa?
Ja, håll utkik och anmäl dig hos MPS så får du SMS när det är dags för skallgång. Håll utkik på MPS sida också, https://www.facebook.com/MPSweden.
Citera
2013-08-18, 20:47
Medlem
Enl. Ryktesvägen har han gjort samma tabbe som sin bror och blåst HA på pengar. Därför håller han sig medvetet undan. Synd att han inte bättrat sig sen han skaffat unge om så är fallet.
Citera
2013-08-18, 20:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casualfame
Enl. Ryktesvägen har han gjort samma tabbe som sin bror och blåst HA på pengar. Därför håller han sig medvetet undan. Synd att han inte bättrat sig sen han skaffat unge om så är fallet.
Vad hände brorsan?
Citera
2013-08-18, 20:54
Medlem
Han blåste HA för ett antal år sedan, hade helt plötsligt väldigt mycket pengar som han sa att han vunnit nätpoker, en ny bil köpte han bland annar och trodde han skulle slippa undan. Inte fått hela historien bekräftad men vet att det inträffat. Det är inga änglar vi pratar om, om vi säger som så. Umgicks en del med gabbe och hans umgängeskrets innan jag flyttade till Luleå.
Citera
2013-08-18, 20:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Han blåste HA för ett antal år sedan, lånade pengar till nätpoker och en ny bil och trodde han skulle slippa undan. Inte fått hela historien bekräftad men vet att det inträffat. Det är inga änglar vi pratar om, om vi säger som så. Umgicks en del med gabbe och hans umgängeskrets innan jag flyttade till Luleå.
Men vad hände med brorsan efter att HA hade uppdagat bedrägeriet?
Citera
2013-08-18, 20:59
Medlem
Ja mig veterligen fick han väl göra en del gentjänster och betala tillbaka allt. Är väl fortfarande inte kvitt skulden då det var hundratusentals kronor + HAs ränta på det.
Citera
2013-08-18, 23:23
Medlem
Citat:

Skulle vilja fråga vart dessa rykten kommer ifrån?
Kan det hända att du av misstag tager fel på en annan inom släkten och som heller inte är G´s bror?
Ifall det nu verkligen gäller Gabriel så skulle mer officiel information vara viktig då de nära letar ihjäl sig efter honom.

Och gällande vad G´s broder gjort så betalades skulden redan vid samma tillfälle då dem kom på besök, handlade inte om några gentjänster eller räntor utan snabbt och enkel återbetalning då brodern till G i fråga var 16 år gammal då. Det är 9 år sedan nu.
Citera
2013-08-18, 23:56
Medlem
vomitrons avatar
Gamla rykten som rör en annan individ hjälper väl knappast att hitta en försvunnen person, glappkäft...
Citera
2013-08-19, 07:18
Medlem
Zelogaths avatar
Jag vill återigen trycka på att det är mycket viktigt att få så mycket information som möjligt om situationen!
I nuläget så står det väldigt still då det inte finns någon detaljerad information om var han befann sig senast och tidpunkt för detta.

Anhöriga ska inte behöva leta ihjäl sig, vårt mål är att kunna samla in ordentligt med information så att vi har en tydlig SSP/PLS att utgå ifrån så att vi kan sätta igång med ett eftersök.

Vill man inte skriva ut det i tråden så vänligen kontakta mig via PM!
Citera
2013-08-19, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Jag vill återigen trycka på att det är mycket viktigt att få så mycket information som möjligt om situationen!
I nuläget så står det väldigt still då det inte finns någon detaljerad information om var han befann sig senast och tidpunkt för detta.

Anhöriga ska inte behöva leta ihjäl sig, vårt mål är att kunna samla in ordentligt med information så att vi har en tydlig SSP/PLS att utgå ifrån så att vi kan sätta igång med ett eftersök.

Vill man inte skriva ut det i tråden så vänligen kontakta mig via PM!

Var bodde jag?
Hos föräldrar, flickvän?
Arbetade han?
Fritidsintresse, finns det nån stans han kan vara som han trivs på?
Citera
2013-08-19, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaosihuset
Var bodde jag?
Hos föräldrar, flickvän?
Arbetade han?
Fritidsintresse, finns det nån stans han kan vara som han trivs på?

Gabriel bodde ifrån grund på behandling men väntade nu på överklagan och hadde då regulär kontakt med sin sons mamma i Lidköping. Då G föll tillbaka till de sämre kretsarna valde därav mamman att inte låta honom vara så mycket hemma hos henne vilket ledde till att han bodde hos vänner i Lidköping på Nonsensgatan ( tror ja den heter ) samt Stakegatan.
Han arbetade heller inte utan var lite "lösdriven".

Han uppgavs även burit svart tröja vid försvinnandet då han lånat ut den vita till en vän t honom , han bodde tillfället borta vid stakegatan mån till tis och därefter borta vid drömstan / hjärtbergs någonstans.

Det finns även information om att han skall mött en eller fler emellan LIDL och Netto i Lidköping, bland dungar och elverket där. Har ni sett något konstigt där?

All information vore tacksam, vet ej vad man ska gå på så allt är viktigt
Citera
2013-08-19, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vomitron
Gamla rykten som rör en annan individ hjälper väl knappast att hitta en försvunnen person, glappkäft...

Nu dök frågan upp i tråden, och helt jävla OT är det inte. Alla hans anhöriga är nog medvetna om vad han har gjort och varför han håller sig undan.

Svårt att hitta någon som gömmer sig, men jag hoppas verkligen både för hans egen- och för hans anhörigas skull att han återfinns välbehållen.
Senast redigerad av casualfame 2013-08-19 kl. 16:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in