2013-07-01, 23:25
Medlem
Senaste säsonger har varit för jävliga. Antingen var det säsong tre eller fyra som avslutades med att Hank körde med sin Porsche mot solnedgången. Det hade varit det bästa avslutet på en serie någonsin. Alla säsonger sedan den avslutningen har knappt varit värd att se. Har bara kollat för att jag är nyfiken på vad som händer. Ingen längtan efter nästa episod längre. Utan inte brytt mig att se episoden på måndagar utan väntat ungefär fem veckor och då sett fem avsnitt nån tråkig dag. Dock är det fortfarande en schyst serie att se bäng.
Citera
2013-07-01, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesper.Delgado
Senaste säsonger har varit för jävliga. Antingen var det säsong tre eller fyra som avslutades med att Hank körde med sin Porsche mot solnedgången. Det hade varit det bästa avslutet på en serie någonsin. Alla säsonger sedan den avslutningen har knappt varit värd att se. Har bara kollat för att jag är nyfiken på vad som händer. Ingen längtan efter nästa episod längre. Utan inte brytt mig att se episoden på måndagar utan väntat ungefär fem veckor och då sett fem avsnitt nån tråkig dag. Dock är det fortfarande en schyst serie att se bäng.

Håller med dig där ... hade det inte varit för Tim Minchin aka Atticus Fetch så hade jag inte kollat på säsong 6 alls.
Men går som sagt ett tag innan man kollar på avsnitten, Blir en sådan serie man ser när allt annat är slut.
Citera
2013-07-31, 02:10
Medlem
santacls avatar
EXCITING: ‪#‎Californication‬ will return for its seventh season in spring 2014! ‪#‎Showtime‬ ‪#‎TCA‬
Citera
2013-08-07, 03:17
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Alltså.. avslutade precis säsong 6 och är förvånad över era ord.

S1 och S2 var otroligt grymma, serien tappade dock mycket under S3-S5 men nu senaste säsongen var nästan ännu bättre än de första 2 i mitt tycke. Faith är otroligt snygg och emellanåt en väldigt bra karaktär. Blev ledsen/besviken att Hank valde Karen även fast det är förståeligt. Fetch är också grym och likaså Runkle (briljant som vanligt) som äntligen skippat Lizzie. Förvånansvärt att Stu fortfarande är där "and hanging around", undra hur det blir i s6? Briljant är han också åtminstone! Dessutom är Bates inte längre Karens fru, underbar karaktär men fan.. passade inte alls för Karen.

De enda jag störde mig på genom säsongen var Trudy (tur att man slapp se henne så mycket) och Ophelia. Gillade säsongen skarpt och även om jag redan nu känner att 7an kommer att floppa så ser jag fram emot den! Dock så hoppas jag innerligt att det blir den sista säsongen, ett fint avslut.

MVH

Edit: Är det inte dags för Mia att komma tillbaks förresten? Skulle även vilja se mer av både Faith och Bates. Kanske även slänga in något intressant med Abby? Fast det kanske det är det som är grejen med Californication? Att Hank väljer en ny karriärväg, och de karaktärer som kommit och gått under vägens gång kommer inte att komma tillbaks. Nostalgiskt och fint på ett sätt, speciellt Ashby, Fetch och Faith.
Senast redigerad av Cpt.Obvious 2013-08-07 kl. 03:45.
Citera
2013-08-17, 12:23
Medlem
EddieGeins avatar
Tittar nu på S01 igen och kan inte undvika att känna avsmak för många av de kvinnliga huvudkaraktärerna.
Dani: Jag känner faktiskt en handfull sympati för Charlie. Hon är så otroligt hal och vidrig.
Becca: Hennes röst, stenansikte och ständigt överdramatiska klagande över sin far. '' I know you're not trying to disappoint me, but you do. ''
Mia: Definitivt den värsta; en riktig snorunge. Jag finner fortfarande ingen logik i att hon utpressar Hank, som är en karaktär som faktiskt visar en viss värme åt henne.
Citera
2013-08-17, 14:22
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieGein
Tittar nu på S01 igen och kan inte undvika att känna avsmak för många av de kvinnliga huvudkaraktärerna.
Dani: Jag känner faktiskt en handfull sympati för Charlie. Hon är så otroligt hal och vidrig.
Becca: Hennes röst, stenansikte och ständigt överdramatiska klagande över sin far. '' I know you're not trying to disappoint me, but you do. ''
Mia: Definitivt den värsta; en riktig snorunge. Jag finner fortfarande ingen logik i att hon utpressar Hank, som är en karaktär som faktiskt visar en viss värme åt henne.

Jag tyckte att Beccas röst var lite söt når hon var i den åldern men nu i senare säsonger? Hade jag varit manusförfattarna så hade jag nog dödat av karaktären. Köper inte att hon ska föreställa en 21-22 åring eller va fan hon är nu. Ser fortfarande ut som 14.

Hon är tydligen 20 i verkligheten. Vilket är lite av en chock.
Citera
2013-08-17, 15:10
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Jag tyckte att Beccas röst var lite söt når hon var i den åldern men nu i senare säsonger? Hade jag varit manusförfattarna så hade jag nog dödat av karaktären. Köper inte att hon ska föreställa en 21-22 åring eller va fan hon är nu. Ser fortfarande ut som 14.

Hon är tydligen 20 i verkligheten. Vilket är lite av en chock.

Du börjar på college när du är cirka 17-18 vilket hon gjorde i s5. Vi får väl anta att hon gick ett år där och senare bestämde sig för att bli författare i s6, således ca 19 år.
Citera
2013-08-17, 15:26
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Du börjar på college när du är cirka 17-18 vilket hon gjorde i s5. Vi får väl anta att hon gick ett år där och senare bestämde sig för att bli författare i s6, således ca 19 år.
Fick för mig att hon hade fyllt 21 i serien?
Hon är väll ute och dricker i någon bar i senaste säsongen? Vilket man i USA behöver vara 21 för.
Citera
2013-08-17, 16:44
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Fick för mig att hon hade fyllt 21 i serien?
Hon är väll ute och dricker i någon bar i senaste säsongen? Vilket man i USA behöver vara 21 för.

Det är väl bara i Hanks drömmar? Är dock lite osäker, kan mycket väl vara som du säger!
Citera
2013-08-17, 18:04
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Det är väl bara i Hanks drömmar? Är dock lite osäker, kan mycket väl vara som du säger!

Jag kan också ha fel. Men jag har för mig att det var i mellan två säsonger när Hank åkte tillbaka till New york och kom tillbaka ett par år senare och då var hans dotter typ 21 eller något sådant. Men som sagt kan jag ha fel också. Var ett bra tag sedan jag såg igenom serien.
Citera
2013-08-17, 23:51
Awaiting Email Confirmation
Pondeyooos avatar
Citat:
Jag kan också ha fel. Men jag har för mig att det var i mellan två säsonger när Hank åkte tillbaka till New york och kom tillbaka ett par år senare och då var hans dotter typ 21 eller något sådant. Men som sagt kan jag ha fel också. Var ett bra tag sedan jag såg igenom serien.
Var väl 3 år emellan s4-s5 eftersom att han fick villkorlig dom på 3 år i slutet av s4 (tycker även det visas med klartext i s5e1).
Citera
2013-08-18, 18:00
Medlem
Tror ni jag kommer gilla den här serien om jag älskar Entourage?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in