2013-08-18, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Du har naturligtvis alldeles rätt. Inte SÖNER, det är bara fråga om EN grekisk son enligt min uppgiftslämnare.

Kan du bevisa att det inte var flera söner?
Citera
2013-08-18, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Nej, det är inte alls uppenbart att hon ljuger och det är obegripligt varför hon skulle ljuga. Vad som än hände i övrigt, så lyckades attentatet och mannen kom undan. Vad som än hände i övrigt så kunde hon bara ha sagt som det var: "en man kom fram och ...". Hon behövde ingen skada på ryggen för att undgå misstankar, därför att ingen (utom ni) skulle någonsin kunnat anklaga HENNE för att hennes man blev mördad. Alla är ju överens om att det var en man som sköt och det är onormalt att den mördades fru misstänkas. Inte någonstans på denna jord finns det någon som uttalar anklagelser mot Jacqueline Kennedy, för att nämna ett exempel. Ni är räddningslöst förlorade.

LP trodde inte att det rörde sig om en ensam galning utan associerade till kroater och andra. När hon tyckte sig känna igen CP från platsen, vare sig hon manipulerades till det eller inte, så höll hon naturligtvis fast vid det. (Men mig skulle det inte förvåna om han var där i något ärende).

För mig finns det också frågetecken vad det gäller skotten, men för att komma rätt måste man utgå från vad som verkligen är säkert och hålla sina fantasier i schack. Om man börjar ifrågasätta vittnen för att få ihop sin bild så kan man hamna var som helst: vittnen kan ha varit inblandade i konspirationen och med ett tjugotal vittnen finns det då c:a 2^20≈1 miljon möjliga konstellationer av falska vittnen.

Jag har aldrig nämnt så mycket om Lisbeths skada . Kan mycket väl tänka mig att första skottet även kan ha snuddat vid hennes rygg!
Citera
2013-08-18, 11:31
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Man kan säga att Sverige 82-85 störde med sin officiella politik en tyst överenskommelse, rubbade med sin politik balansen mellan Moskva och Washington. Både igenom tänkesättet från det gamla svenska historiespöket ”Mare Nostrum” och att hela tiden lyfta upp frågor som nedrustning och avspänning. Östersjön blev på så sätt ett konfliktområde för stormakterna, där Sverige balanserade på en egenhändigt uppspänd och allt slakare lina mellan Öst och Väst.
Den 26:e maj 1986 säger Reagan upp SALT II avtalet och senare samma år så överskrider USA gränsen för utplacering av antalet missiler som angavs i avtalet, bara ett halvår efter Genevemötet. Protesterna når inte samma retoriska framgångar som det gjorde under Olof Palme, omvärlden kritiserar men accepterar i stora drag den omsvängning från avspänning till anspänning. När sedan Ingvar Carlsson tillträde som Sveriges statsminister, fortsatte återställningen av de goda förbindelserna mellan Sverige och USA. Ordningen och balansen är alltså i stora väsentliga drag återställd.
Vad OP hävdade var de små staternas rätt (och kanske skyldighet) att lägga sig i stormakternas göranden, en inställning som EAP och andra crap-and-trash-organisationer (CIA) med framgång transformerade till landsförräderianklagelser. Idag när alla lägger sig platt inför den enda återstående supermakten har landsföräderitankar vissa förutsättningar att framföras som förnuftiga - idag finns absolut ingen som OP kvar i denna värld. De är dödade eller oskadliggjorda på annat sätt.

Ronald Reagan ska ha prenumererat på Executive Intelligence Review, EAPs eget organ för underrättelser.
Senast redigerad av iesho 2013-08-18 kl. 11:44.
Citera
2013-08-18, 11:32
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Jag har aldrig nämnt så mycket om Lisbeths skada . Kan mycket väl tänka mig att första skottet även kan ha snuddat vid hennes rygg!
Förklara istället VARFÖR hon skulle ljuga. Ge en förnuftig förklaring. Gissa!
Citera
2013-08-18, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baudolino
Ja, jag håller med. Desinformatör är man ju bara om man sprider felaktig
information avsiktligt och det gör ju inte ni.

Vet inte om du är ironisk eller ej men nej inte fan sitter man och hittar på diverse saker bara för att det är kul.. I en konspirationstråd har man all rätt i världen att lägga fram även osannolika teorier. Sen så är det ju inte helt taget ur luften direkt , tror vem som helst anar att något inte står rätt till angående LP, händelseförlopp m.m.
Citera
2013-08-18, 11:36
Medlem
Citat:
Förklara istället VARFÖR hon skulle ljuga. Ge en förnuftig förklaring. Gissa!

För att det är för känsligt , det som hände . Mördaren verkar ha stått Paret Palme nära säger magkänslan. Vad fanns det att prata med mördaren om innan skotten, vädret?
Citera
2013-08-18, 11:44
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Vad OP hävdade var de små staternas rätt (och kanske skyldighet) att lägga sig i stormakternas göranden, en inställning som EAP och andra crap-and-trash-organisationer (CIA) med framgång transformerade till landsförräderianklagelser. Idag när alla lägger sig platt inför den enda återstående supermakten har landsföräderitänket vissa förutsättningar att framföras som förnuftiga - idag finns absolut ingen som OP kvar i denna värld. De är dödade eller oskadliggjorda på annat sätt.

Ronald Reagan ska ha prenumererat på Executive Intelligence Review, EAPs eget organ för underrättelser.

Rätt många medborgare i Baltikum tycker och tyckte inte att Olof Palme var en förebild att hävda de små folken och nationernas rätt.
Citera
2013-08-18, 11:46
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
För att det är för känsligt , det som hände . Mördaren verkar ha stått Paret Palme nära säger magkänslan. Vad fanns det att prata med mördaren om innan skotten, vädret?
Folk kom ofta fram för att de ville prata med Olof Palme, på vilket sätt skulle detta ha varit något som hon måste dölja? Bara för att någon kom fram till OP behöver det inte ha varit en bekant.
Citera
2013-08-18, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baudolino
Det blev nog tvunget att ta ett hastigt beslut när det sket sig med patsy nr1, Wilhelm Kramm.
Även patsy nr2, Viktor Gunnarsson, visade sig vara svårhanterad.
Då fick man ta nåt som Kegö och Barrling redan hade på bordet som ersättning.

Nej det finns inget som tyder på VG som en patsy. Då hade utpekande varit tydligare och väl förberett.

Holmer tog ganska omgående det som K&B hade på bordet efter att bland annat Holmer rådgjort med Israelerna om deras villospår om Palmestinska terorister och RAFs sista generation som var substanslös avledningar snabbt sjösatta. För övrigt är patsys mest sådant man hittar i fiktionen. Avledningarna typ uppgifter kring Terrorister som Palestinska organisationer och RAF har till uppgift att ge det verkliga teamet en chans att sopa igen spåren och diskret upplösas. Inte att skapa bevis för en annan bakomliggande makt. T e Israelerna sprider standardmässigt denna typ av uppgifter när det slår till för att förvirra den inledande efterforskningen. Ändå fastnade de t ex efter lillehammerinsidenten och vid fler tillfällen.

VG var en hangaround hos både Anders och WACL och hos folket kring EAP. Det är mera troligt att han genom någon (t ex Engström) fick informationer om att något var på gång och därmed blev indragen i som han själv uttryckte det "periferin" av något större utan att ha insikt direkt i vad det handlade om. Därmed betedde han sig "misstänkt". Först senare via misstankarna mot AK och Engström insåg man att denne illustre figur kunde leda intresset åt oönskade håll. AK Engström och VG var därmed saker man ville ta strålkastarljuset från vilket skedde snabbt och bryskt (utredaren fick gå på semester och återkom aldrig). VG hade gått så långt att man fick vara lite smartare.

Tyvärr för VG:s del var han lite för lösmynt och bräkig efter att han påstått avförts till skillnad från Engström.

PKK var huvudspår tidigt (om än outtalat) men vanliga polisutredare hittade naturligtvis annat som t ex VG.

PKK hade dock sitt bäst före datum vilket varken Holmer eller Ebbe verkade förstå men drev ändå.

Man måste hitta något bättre men de som samlats i utredningen hade begränsad kunskapsvärld (Nässen mfl) därför hamnade det på CP till slut. Denna mörkläggning hade nog djup och bred förankring och man satte sitt hopp till den med en drivande förundersökningsledare som deltog direkt och inte drog sig för att styra vittnen.
Senast redigerad av boboslacke 2013-08-18 kl. 12:04.
Citera
2013-08-18, 11:55
Medlem
Citat:
Folk kom ofta fram för att de ville prata med Olof Palme, på vilket sätt skulle detta ha varit något som hon måste dölja? Bara för att någon kom fram till OP behöver det inte ha varit en bekant.

Men om den som pratar med dom sen helt plötsligt skjuter ? Björkman var mycket förvånad över att mannen som dom såg ut att ha trevligt och småpratade med helt plötsligt skjuter och går sedan lugnt in på Tunnelgatan. Vänd på det hela, Björkmans iakttagelser är korrekta , skulle då Lisbeth kunna prata om påsksmällare och att hon varken sett eller hört något?
Citera
2013-08-18, 11:58
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Javisst! De som förföljde och förtalade OP ansåg också att det gjorde det med all rätt. Du ingår med all säkerhet i en fortsättningskampanj. Ärolös som du är.

Om jag kunde begripa mig på dig, iesho .. Olof Palme blev mördad, det är faktiskt det enda vi med säkerhet vet i den här historien. Är det då inte rimligt att alla upptänkliga motiv att mörda en person, även Olof Palme, analyseras och diskuteras ? Ingår inte omständigheter i en mördad persons liv, även dennes sex- och privatliv, som ett icke ovanligt mordmotiv in din föreställningsvärld ? I vissa mördades kanske, men inte i Olof fallet Palmes ? Du förutsätter uppenbarligen att påståenden av visst slag måste vara illvilligt eftersom det går på tvärs med din personliga uppfattning om Olof Palme ? Kanske tycker du att din personliga uppfattning ska vara filtret som ska avgöra vem som kan tillåtas bli påkommen, och med vad ? T ex sexuella utsvävningar, och vems som bör hemlighållas med logiken att det som inte kommer till allmänhetens kännedom heller inte existerar, inte är sant. Det skulle jag säga är selektiv strutsmentalitet, direkt anpassad till din personliga uppfattning om objektet, dvs du har en självpåtagen censurfunktion i fråga om vilka uppgifter om makarna Palme som kan tillåtas bli föremål för diskussion, eller hur ? Varför har du det ? Och varför kallar du mig "ärolös" (i.e. ärelös) ? Varför inte respektlös på samma gång ?

Edit: Varför misstänker du "med all säkerhet" att jag ingår i en fortsättningskampanj som förföljer och förtalar Olof Palme ? Är du förryckt ? Paranoid ?
Citera
2013-08-18, 12:01
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Spännande att se mutationen Iheso som enligt sig själv "helt enligt reglerna" använt flera nic i tråden. Tillbaka har Iheso med frenesi hävdat bisarra ockulta konspirationsteorier med dolda budskap invävda i skyltar och tolkade ur stjärnbilder med t ex MBoudine som sin "Schaman" och har ryggdunkat troll och deras regelbrott där de angriper de som seriöst diskuterar där vilken tokig teori som helst inklusive figuranter och gevärsskyttar får plats.

Så plötsligt när den aktuella desinformationstrion blivit fullständigt avklädda och ingen längre bryr sig om deras monologer och lögner tar han skepnad av en av de kritiska bland motståndarna och håller igång "debatten" med dem. Vem går på sådant?[/url]
Jag sträcker på mig lite extra av att vara boboslakes huvudmotståndare i tråden. Han registrerade sitt konto dagarna efter att jag skickat ett e-mejl till kulturdepartementet där jag ifrågasatte kulturministerns statssekreterare och antydde att hon och hennes man kunde ha varit inblandade i mordet på Olof Palme. Om det var en tillfällighet eller inte vet jag inte, men tre dagar efter meddelande departementet att statssekreteraren skulle sluta.

Då och då kommer boboslake med små fredssträvare men så fort jag tar upp frågan om Ingr*d Kler*ng, O*d E*ken och CH-koderna utanför Od*s arbetsplats, så börjar boboslake att yla och skälla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in