Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
Du får gärna förklara varför scenariot är så viktigt. OP mördades och mördaren kom undan, vilka problem uppstod och varför var det så viktigt att snabbt hitta tre ohederliga obducenter o.s.v?
Jag vet inget vittne som blivit så ifrågasatt och misstänkliggjort som LP. Om någon började prata skit om andra vittnen så är det många som skulle reagera. Inget vittne har lägre rang än LP här i tråden. Det är väl bara jag och Grandioso som håller på att även LP och hennes vittnesmål ska respekteras.
Klart det är viktigt? Menar du på allvar att Björkman som går bakom sällskapet inbillar sig bara, han säger att dom går brevid varandra minst 5 meter innan det smäller, varför kan man inte bara köpa att han såg det han såg, finns absolut ingen här som kan avgöra att Morelius är ett trovärdigare vittne än personen som går straxt bakom sällskapet. Björkman såg också händelsen men var tillskillnad från Morelius straxt bakom paret Palme och GM, han kan inte ha sett fel omöjligt. Det var verkligen ingen GM som gick upp bakom och sköt 2 skott snabbt och sen försvann, den lögnen har fler och fler genomskådat nu.
Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur man kan bortse från vad Björkman såg, precis som om han inte fanns överhuvudtaget. Det finns ingen som helst anledning för honom att hitta på en berättelse, han har rätt, dom har promenerat brevid varandra i minst 5 meter innan GM tillslut skjuter.