2013-08-17, 22:54
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Oavsett vad du inbillar dig så blir du fortfarande beroende även fast du tar varannan dag.
Speciellt när du tar så mycket på samma gång med.
Sliter nog ganska bra på kroppen att göra så med. Men fungerar det bra för dig så är det bra naturligtvis. Men skulle inte råda någon att göra som du.

Angående krampanfallet är det lite roligt att du skyller på att du druckit dagen innan, och inte det faktum att du slängt i dig 1500mg direkt.

Jag tycker att koffein boostar lyrica rätt bra, alkohol med. Drack mycket kaffe när jag åt lyrica.

Du har helt rätt, du blir fortfarande beroende, bara att du inte märker det på samma sätt förrän du vart utan i några dagar. Så är det iaf för mig, jag har alltid väntat 1-2 dagar innan jag dosat igen, och då tog det ungefär 3 dagar innan jag mådde riktigt kasst. Men senaste halvåret har det blivit varje dag, och nu mår jag piss efter en dag utan, sen lugnar det ner sig lite andra dagen, så det känns mer som en vanlig AT första dagen för att sedan sätta igång på riktigt efter 3~ dagar utan.

Nej krampanfallet kan knappast skyllas på lyrican. Dricker du tillräckligt med alkohol kan du faktiskt trigga ett anfall dagen efter av enbart det, utan något annat inblandat. Nu var ju lyrican antagligen det som triggade anfallet, men det beror inte på enbart lyrican.
Citera
2013-08-18, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Oavsett vad du inbillar dig så blir du fortfarande beroende även fast du tar varannan dag.
Speciellt när du tar så mycket på samma gång med.
Sliter nog ganska bra på kroppen att göra så med. Men fungerar det bra för dig så är det bra naturligtvis. Men skulle inte råda någon att göra som du.

Angående krampanfallet är det lite roligt att du skyller på att du druckit dagen innan, och inte det faktum att du slängt i dig 1500mg direkt.

Jag tycker att koffein boostar lyrica rätt bra, alkohol med. Drack mycket kaffe när jag åt lyrica.

Men som jag skrev innan jag har uppehåll när medicinen är slut uppåt 7-10 dagar utan abstinens.

Jag har haft perioder där jag åt mycket benzo o tramadol. Dessa piller slaktade mina njurar, kunde gå veckovis med ont i organen. När jag nu överdoserar lyrica får jag aldrig ut i njurar etc. Jag tror att lyrica inte är så farliga för kroppen som andra mediciner. Det är jag glad över.

Dessutom vet jag att det hade med alkoholen att göra, ville inte tidigare nämna att jag snapsade en 70is dagen innan men så var det. sen tar jag aldrig 1500mg det ger mig ingen effekt, tyvärr.

Möjligtvis kan alkohol i små doser ge effekt på lyrica som några öl. Minns en gång i höstas att jag drack en eller två 7,5or på lyrican o jag kände mig smått dålig. Har aldrig blandat piller o sprit för det är farligt om inget annat.
Citera
2013-08-18, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Du har helt rätt, du blir fortfarande beroende, bara att du inte märker det på samma sätt förrän du vart utan i några dagar. Så är det iaf för mig, jag har alltid väntat 1-2 dagar innan jag dosat igen, och då tog det ungefär 3 dagar innan jag mådde riktigt kasst. Men senaste halvåret har det blivit varje dag, och nu mår jag piss efter en dag utan, sen lugnar det ner sig lite andra dagen, så det känns mer som en vanlig AT första dagen för att sedan sätta igång på riktigt efter 3~ dagar utan.

Nej krampanfallet kan knappast skyllas på lyrican. Dricker du tillräckligt med alkohol kan du faktiskt trigga ett anfall dagen efter av enbart det, utan något annat inblandat. Nu var ju lyrican antagligen det som triggade anfallet, men det beror inte på enbart lyrican.

Jag undrar hur avtändningen känns? Vissa beskriver det som en heroinavtändning är det så att man ligger o krampar?

Lustigt att ep medicin kan ge ep ändå!!
Senast redigerad av Suecicus 2013-08-18 kl. 09:08.
Citera
2013-08-18, 09:18
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecicus
Jag undrar hur avtändningen känns? Vissa beskriver det som en heroinavtändning är det så att man ligger o krampar?

Lustigt att ep medicin kan ge ep ändå!!

Risk för krampanfall finns säkerligen vid avtändningen.

Andra saker som är vanligt vid absinens är:

Svettningar
Frossa
Stark ångest
Kraftlöshet
Rastlöshet
Myrkrypningar
Huvudvärk
Apati
Hopplöshet
Panikattacker

Vissa beskriver att abstinensen liknar den vid opiat- och bensoavtändtning på samma gång.
Citera
2013-08-18, 10:00
Medlem
Sezlows avatar
Jag tröttnade på min Lyrica - som jag har utskriven för mina nervsmärtor i samband med MS - under förra sommaren. Jag känner mig lite mentalt kapad av Lyrica. Så… Jag lade av med medicineringen kring midsommar för att åter kunna bli lite normalare. I fyra dygn höll jag ut innan jag tvangs börja med Lyrican igen. Alla de symptom som nämns ovan drabbade mig med full styrka.

Så nu står jag åter på mina 2*150mg/dag. Jag har tagit Lyrica nu i ett och ett halvt år.

Jag har inga planer på att försöka sluta. Främst d.f.a. jag mår mycket sämre utan medicinen än utan.

Citera
2013-08-18, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sezlow
Jag tröttnade på min Lyrica - som jag har utskriven för mina nervsmärtor i samband med MS - under förra sommaren. Jag känner mig lite mentalt kapad av Lyrica. Så… Jag lade av med medicineringen kring midsommar för att åter kunna bli lite normalare. I fyra dygn höll jag ut innan jag tvangs börja med Lyrican igen. Alla de symptom som nämns ovan drabbade mig med full styrka.

Så nu står jag åter på mina 2*150mg/dag. Jag har tagit Lyrica nu i ett och ett halvt år.

Jag har inga planer på att försöka sluta. Främst d.f.a. jag mår mycket sämre utan medicinen än utan.

Har du provat trappa ned med 25mg / mån? Någon sa till mig att man måste trappa ned mycket långsamt. Kanske till och med 25mg / mån är för snabbt att plana ned med.

Jag själv har inga planer att trappa ner förrän jag påbörjat med mitt körkort. Sedan hade jag tänkt att mitt mål skulle vara 600 - 900mg, då min läkare snart kommer gå i pension. Ny läkare inget kul när man har dubbel dos.
Senast redigerad av Suecicus 2013-08-18 kl. 10:23.
Citera
2013-08-18, 15:38
Medlem
Lyrica är underbart, ångesten är som bortblåst efter ett par tabletter, mår så otroligt mycket bättre. Joinar denna fanclub ostress!
Citera
2013-08-18, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chooba
Lyrica är underbart, ångesten är som bortblåst efter ett par tabletter, mår så otroligt mycket bättre. Joinar denna fanclub ostress!

*2
Citera
2013-08-18, 17:15
Medlem
Får utskrivet lyrica atm av en läkare mot min ångest, kan få byta ut lyrican mot iktorivil istället.
Käkar 20mg stesolid om dagen och läkarn vill att jag trappar ner lite.(han vill inte ha både benso och lyrica)
Kan tillägga att jag gillar att flumma lite, rökt väldigt mycket förr men får bara mer ångest av det nuförtiden :/
Vilket tror ni kommer vara mest najs att köra på?
Älskar ju känslan i kroppen då man blir avslappnad (typ som tram) och att bli social på, är nämligen lite tillbaka dragen (halft social fobi typ, osäker/nervös av mig).
Vill ha nått som man är chill på helt enkelt och dämpar lite ångest så jag kan vara lite gladare när jag ska ut och göra saker samt jobba.
Hut snåbbt få man resiostans av dom?
Citera
2013-08-18, 17:16
Medlem
Underdarks avatar
Lyrica ger ett underbart rus det skulle jag aldrig kunna förneka men den är så förbaskat lömsk!
Har numera "trappat ner" lyrican(sanningen är att jag ville ha dem någon gång då och då men i lägre dos så man slipper den förjävliga abstinensen lyrican ger upphov till.
Har utskrivet 50mg/dag nu, hade tidigare 600mg. Äter dem dock inte varje dag utan knarkar upp dem när jag fått nytt recept och/eller bjuder några vänner eller byter mot något annat.

Problemet är väl bara att läkaren faktiskt tror att jag trappar ner den fast jag bara äter den några dagar/varannan månad för nöjesbruk. Jag vill inte ta bort medicinen helt, borde jag säga åt gubben att jag vill ha kvar den här svaga dosen då det fungerar bättre eller finns det något annat sätt?

Har varit inne i svängen länge så att manipulera läkare är inga problem, men nu är jag lite konfunderad faktiskt. Blir ingen hård smäll om jag måste släppa taget men lite trist iaf då ruset ändå är så skönt + att jag blir helt extremt kåt utan dess like

Kan tillägga att jag inte tänker köpa svart över internet eller liknande.
Citera
2013-08-18, 17:19
Bannlyst
Hur mycket lyrica bör jag ta om jag inte har någon tolerans? Testade för några veckor sen 400-600mg o kände inte så mkt jag hade velat.

Finns det några risker med att droppa 1000mg idag? Borde jag ta mer? mindre? motivera!

När jag läser gamla trådar som behandlar Lyrica, är det väldigt olika åsikter på hur mycket man borde ta och så vidare...

har 0 tolerans.

Tack i förhand!!!!
Citera
2013-08-18, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trippingballs
Hur mycket lyrica bör jag ta om jag inte har någon tolerans? Testade för några veckor sen 400-600mg o kände inte så mkt jag hade velat.

Finns det några risker med att droppa 1000mg idag? Borde jag ta mer? mindre? motivera!

När jag läser gamla trådar som behandlar Lyrica, är det väldigt olika åsikter på hur mycket man borde ta och så vidare...

har 0 tolerans.

Tack i förhand!!!!

Jag brukar bjuda nårra vänner på lyrica ibland, dem har heller ingen tolerans. Dem tar 900 - 1200mg och får ett underbart rus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in