2013-08-17, 19:50
Medlem
R.S.90s avatar
Jag personligen tror att denna demonstrationen kommer locka fler deltagare än den vi hade 1 maj. Att stödja våra blågula band är en paroll som de flesta "förstår" och förhoppningsvis även ställer sig bakom.

Alla de nationalister och svenskar som tänkt delta den 14 september i Stockholm skulle jag vilja uppmana, att ni alla pratar med de ni har i er bekantskapskrets som ni vet skulle kunna tänka sig delta på denna demonstrationen och stödja våra blågula band! Det är viktigt att vi visar att vi är den kraft att räkna med som vi faktiskt är!

/ Rebecka Wilfridsdotter
2013-08-17, 20:01
Medlem
M.Skillts avatar
Och som grädde på moset planerar Söderman att släppa en liten film innan demonstrationen, ett privat initiativ som jag tror kan uppskattas och säkert dra ett par extra gamla uvar. Hans upplägg lockade både skratt och förtjusning hos mig när han berättade, så håll tummarna för att det hinns slutföras.

/Micke
2013-08-17, 21:12
Medlem
CSundbecks avatar
I Jönköping var det ett antal personer med sverigevänliga åsikter som "gick" med tåget, fast vid sidan av. Dessa är kanske nu mogna att vara en del av demonstrationståget.

Jag tror att en del är tveksamma inför de våldsamheter som kan uppstå.
2013-08-17, 21:24
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSundbeck
I Jönköping var det ett antal personer med sverigevänliga åsikter som "gick" med tåget, fast vid sidan av. Dessa är kanske nu mogna att vara en del av demonstrationståget.

Jag tror vi har visat vid framförallt 1:a maj tidigare i år att vi kan genomföra större demonstrationer utan allt för mycket stök. Partiet- och nationella generellt har blivit mer professionella men polisen har även börjat ta sina kommenderingar på ett större allvar vilket gör att samarbetet vid demonstrationer flyter bättre. Jag vill även hävda att Svenskarnas parti tillsammans med Förbundet nationell ungdom har en funktionärsgrupp som är fenomenal på att hålla ordning, även om det givetvis finns utrymme för förbättring.

Till det här året så hoppas jag att ödmjukhet är ledordet för funktionärerna, då det stundom blev lite väl bryska ord till demonstrationsdeltagare som inte kunde foga sig.

/Micke
2013-08-17, 21:30
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:

Man får hoppas att det blir som i Jönköping där polisen skötte sitt jobb.

Nu har jag inte läst alla artiklar och så men ska ni gå en rutt eller så? Personligen skulle jag tycka att det skulle vara bra ballt att tåga genom centrala Stockholm. En rutt som jag skulle gilla: Uppsamling i Kungsträdgården, Gå över Strömbrom, gå förbi Riksdagen och sedan avsluta på Plattan. Men jag vet inte. Någon som vet mera?
2013-08-17, 22:29
Medlem
R.S.90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Man får hoppas att det blir som i Jönköping där polisen skötte sitt jobb.

Nu har jag inte läst alla artiklar och så men ska ni gå en rutt eller så? Personligen skulle jag tycka att det skulle vara bra ballt att tåga genom centrala Stockholm. En rutt som jag skulle gilla: Uppsamling i Kungsträdgården, Gå över Strömbrom, gå förbi Riksdagen och sedan avsluta på Plattan. Men jag vet inte. Någon som vet mera?

Vi kommer att marschera på Stockholms gator, mycket riktigt. Rutten "släpps" längre fram om den kommer vara offentlig innan demonstrationens start. Just nu är bara samlingsplatsen offentlig.

/ Rebecka Wilfridsdotter
2013-08-17, 22:35
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.S.90
Vi kommer att marschera på Stockholms gator, mycket riktigt. Rutten "släpps" längre fram om den kommer vara offentlig innan demonstrationens start. Just nu är bara samlingsplatsen offentlig.

/ Rebecka Wilfridsdotter
Och var är uppsamlingsplatsen då? Ursäkta att jag är dålig på att leta...

Tack för svaret
2013-08-17, 22:52
Medlem
R.S.90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Och var är uppsamlingsplatsen då? Ursäkta att jag är dålig på att leta...

Tack för svaret

Uppsamlingsplatsen kommer preliminärt vara på Humlegården i centrala Stockholm klockan 12.30.
På länken nedan kan du läsa mer om demonstrationen.
http://www.svenskarnasparti.se/2013/08/16/tusentals-ar-av-svenskhet-bryt-inte-vara-blagula-band/

Hoppas vi ses där!

/Rebecka Wilfridsdotter
2013-08-17, 22:56
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:

Man kommer väl ha en "skyddsgrupp" även denna demonstration? Dvs folk med skydd/sköldar som kan mota bort rödingar etc?
2013-08-17, 23:00
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Man kommer väl ha en "skyddsgrupp" även denna demonstration? Dvs folk med skydd/sköldar som kan mota bort rödingar etc?
Skulle bli mycket förvånad om man beslutade att ta bort den delen då det visade sig vara fullkomligt lysande vid 1:a maj demonstrationen i Jönköping. Man hade även en funktionärsutbildning vid nordisk vision så funktionärsgruppen är här för att stanna.

/Micke
2013-08-18, 00:19
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Måste man ha nåt passerkort eller medlemskort för att kunna vara med på demonstrationen och gå i tåget?

Nåt annat i skyddsväg man behöver tänka på, exempelvis hjälm, skyddskläder eller sköld alt. öronproppar?
2013-08-18, 00:26
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Måste man ha nåt passerkort eller medlemskort för att kunna vara med på demonstrationen och gå i tåget?

Nåt annat i skyddsväg man behöver tänka på, exempelvis hjälm, skyddskläder eller sköld alt. öronproppar?
Det är bara att dyka upp om du skriver under på budskapet som demonstrationen går under. Några speciella skydd ska du inte behöva för det innebär att både funktionärsgruppen och polisen har misslyckats med sina respektive uppdrag. Det enda jag skulle ta med mig är hörselproppar om det är någon motdemonstrant som lyckas hysta in en "banger" det kan tjuta lite och vara obehagligt om man inte är van vid det.

/Micke

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in