Citat:
Ursprungligen postat av
brotuck
ok och då är detta DIN tro, din religion.
Jag tror du missförstått betydelsen av ordet religion.
En ständigt föränderlig verklighetsuppfattning som omformulerar även sina grunder när nya fakta blir kända, är INTE synonymt med begreppet "religion". Möjligen med TRO då det man undersöker definieras av vad man är intresserad av varpå man då naturligtvis inte undersöker det man inte är intresserad av.. och rent psykologimässigt så skulle jag nog kunna definiera det som tro, i alla fall ur ett abstrakt förhållningssätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
brotuck
Du vill först se gud med dina ögon innan du tror på honom?
Jag har redan både sett och UPPLEVT det jag definierar vara Gud.
Det är en magnifik upplevelse att vara ett med det.
Jag ÄLSKAR min existens på grund av det.
När jag var barn däremot, så trodde jag på samma Gud som du, men efter åren har jag uppdaterat min uppfattning om vad detta fenomen egentligen torde vara. Gud finns, men jag kan nästan lova dig att han inte har den form som du tror att han har.
Citat:
Ursprungligen postat av
brotuck
Har du varit i Indien? om inte - tror du att Indien finns?
Jag har gjort affärer med Indien till och med. Bra priser. De är mästare på att kopiera farmaceutisk laboratorieutrustning nämligen.
Citat:
Ursprungligen postat av
brotuck
ja, det låter märkligt om han hotat dig till livet i tråden. Har du anmält mordhotet?
Att säga att man tycker bögar skall dö är inte mordhot i mina ögon. Att säga "nu kommer jag hem till dig och dödar dig" är det dock.. Men så säger ingen online.
Dessutom, de som hotar, mördar inte och de som mördar, hotar inte först. That would be incredibly stupid. Att lämna ett elektroniskt spår till brottet redan innan det begåtts liksom
Dock är det ett solklart regelbrott i forumet varpå jag nöjt mig med att RP'a det hela.
Citat:
Ursprungligen postat av
brotuck
utrotar du religion så utrotar du även dig själv.
I think not. Om alla till slut ersatte tro och dogmer med nyfikenhet och egen undersökning av saker och ting istället, så skulle det troligtvis INTE leda till att den mänskliga rasen dör ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
brotuck
Jag tror att du och de andra flesta religionskritiker sätter likhetstecken mellan religion och religionstolkare alá kyrkor,
Då TROR du fel, men du skall ha en eloge för att du presenterade din tes och på så vis nu får möjlighet att undersöka den.

Kyrkan som organisation och livsstil har väldigt lite gemensamt med de flesta kristna jag känner.
Kyrkan omplacerar sina pedopräster till andra stift.
De normalkristna omplacerar sina pedofiler till fängelser istället. Det anser jag vara mer sunt samt en RADIKAL skillnad mellan kyrklig intelligens och trosföljande intelligens.
Så nej, jag vet att kristna inte är i huvudet som Kyrkan ofta kan framstå vara.
Citat:
Ursprungligen postat av
brotuck
Alla troende kan ha sin egen tolkning och tro.
Frågan är om TS någonsin kommer att respektera Min?