2013-08-17, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Jag har käkat fläskfilé och jag tyckte verkligen inte om det. Det privilegiet får du gärna njuta av då jag inte känner att jag saknar nåt. Jag tycker varken om smaken. Vad öl beträffar har jag även varit en duktig öldrickare men på sistone strax före jag hittade hem (andligt) övergav jag ölen för att jag tyckte inte alls om smaken beskt och äckligt och särskilt 7% och 10&tare. Jag känner inte att jag försakar något alls. Men om du anser att njutning av livet består av fläskfilé och öldrickande då är ditt liv sannerligen innehållslöst. Vad kunskap beträffar uppmanar koranen mig att lära, och lära ut, att tillskansa sig kunskap är inte fel, olagligt eller omoraliskt. Jag tror inte att det finns någon här i den här tråden som jag läst så många böcker som jag har gjort inom alla områden.

Om du Islampeace, trots att du varit muslim, har levt så som du beskriver (fläsk och öl, och i en annan tråd har du berättat om tjejer som ville komma till dig) så förstår jag inte hur du kan vara så avigt inställd till andra på tråden. Du var muslim och följde inte islam, varför tror du då att ickemuslimerna ska följa islam?
Citera
2013-08-17, 13:57
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Jag har käkat fläskfilé och jag tyckte verkligen inte om det. Det privilegiet får du gärna njuta av då jag inte känner att jag saknar nåt. Jag tycker varken om smaken. Vad öl beträffar har jag även varit en duktig öldrickare men på sistone strax före jag hittade hem (andligt) övergav jag ölen för att jag tyckte inte alls om smaken beskt och äckligt och särskilt 7% och 10&tare. Jag känner inte att jag försakar något alls. Men om du anser att njutning av livet består av fläskfilé och öldrickande då är ditt liv sannerligen innehållslöst. Vad kunskap beträffar uppmanar koranen mig att lära, och lära ut, att tillskansa sig kunskap är inte fel, olagligt eller omoraliskt. Jag tror inte att det finns någon här i den här tråden som jag läst så många böcker som jag har gjort inom alla områden.
Okej, så du utövar "surt sa räven"-ställning till öl ocj fläslfilé. Moget och coolt.

Jag tror knappast att du läst fler böcker om t.ex valfritt vetenskapsfält, än många i tråden.

Om du tror att njutning av livet för mig endast består utav öl och fläskfilé, bör du vässa lite på läskunskaperna.
Citera
2013-08-17, 13:58
Medlem
brotucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Yep, men går man online på flashback och skriver i en tråd där man fanatiskt försöker pådyvla denna tro på andra samt förespråkar mord mm i dess namn så får man faktiskt räkna med att bli nedbruten och manglad i debatten.

Du kan ju inte gå online och skriva fanstyg och sedan beklaga dig över att du får mothugg?
Fast varje människa har en grund de baserar sina övertygelser på. Sen om den grunden stavas religion, vetenskap, demokrati eller nått tycker inte jag spelar nån roll. om du förlitar dig på vetenskapen så är det den som är din sorts tro, och du kommer argumentera för den i alla frågor på snarlika sätt som den religiöses.

Västvärldens hysteriska attacker mot allt som inte stämmer med deras demokratiska livsåskådning är mer av ondo än av godo. Låt muslimerna köra sitt race till de ev upptäcker själva att saker måste förändras. Påtvinga inga förändringar -det alstrar bara hat och blir kontraproduktivt.

Demokratin är det dessutom snart dags att skrota.
Citera
2013-08-17, 14:00
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gahlster
Är du bekant med analogin Russells tekanna? Om inte så uppmanar jag dig att läsa på om denna så du kan förstå vad dina meningsmotståndare menar. Om du är det, då får du gärna förklara för mig hur din tolkning av den är.
Jag har försökt förklara det för honom, men tydligen är gud och änglar annorlunda då man "inte kan se dem, då de är osynliga".
Citera
2013-08-17, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brotuck
Fast varje människa har en grund de baserar sina övertygelser på. Sen om den grunden stavas religion, vetenskap, demokrati eller nått tycker inte jag spelar nån roll. om du förlitar dig på vetenskapen så är det den som är din sorts tro, och du kommer argumentera för den i alla frågor på snarlika sätt som den religiöses.

Vilken tur då att jag som individ inte förlitar mig på något alls utan håller allt som "plausible" tills dess att jag själv sett huruvida tesen håller eller ej.

Citat:
Västvärldens hysteriska attacker mot allt som inte stämmer med deras demokratiska livsåskådning är mer av ondo än av godo.

Possibly, men det är ingenting som har med denna tråd att göra.

Citat:
Låt muslimerna köra sitt race till de ev upptäcker själva att saker måste förändras. Påtvinga inga förändringar -det alstrar bara hat och blir kontraproduktivt.

Om en mussla går online och säger att sådana som jag skall dö bara för att jag är den jag är så låter jag inte de orden stå oemotsagda. Vill musslorna vara ifred med den sjuka uppfattningen så bör de lämna mitt favoritforum helt och hållet och gå och vara på en plats där jag inte är.

Citat:

Yep, inom 20 år gör jag en militärkupp i Sverige och inför enväldig diktatur och därefter tänker jag instifta statliga program som promotar sekularitet för att en gång för alla förmå folket att frivilligt utrota allt vad religion heter.
Citera
2013-08-17, 14:18
Medlem
smidigasts avatar
Citat:

Västvärldens hysteriska attacker mot allt som inte stämmer med deras demokratiska livsåskådning är mer av ondo än av godo. Låt muslimerna köra sitt race till de ev upptäcker själva att saker måste förändras. Påtvinga inga förändringar -det alstrar bara hat och blir kontraproduktivt.

Jaha, så det spelar ingen roll om det vi tror på finns eller inte eller om vi skapar samhällen som inkluderar eller exkluderar utifrån vilka som är värdiga eller ovärdiga? För mig spelar detta en jävla stor roll. För de som drabbas av den här religiösa fascistsörjan spelar det också en stor roll.
Citera
2013-08-17, 14:37
Medlem
fnusks avatar
"Varför acceptera homosexualitet men inte mord, stöld och misshandel?"

Homosexualitet är kärlek mellan två människor - mord, stöld och misshandel är det inte.
Citera
2013-08-17, 16:04
Medlem
brotucks avatar
[quote=Ippskiff|44820151]
Citat:
Vilken tur då att jag som individ inte förlitar mig på något alls utan håller allt som "plausible" tills dess att jag själv sett huruvida tesen håller eller ej.
ok och då är detta DIN tro, din religion. Du vill först se gud med dina ögon innan du tror på honom? Har du varit i Indien? om inte - tror du att Indien finns?

Citat:
Om en mussla går online och säger att sådana som jag skall dö bara för att jag är den jag är så låter jag inte de orden stå oemotsagda. Vill musslorna vara ifred med den sjuka uppfattningen så bör de lämna mitt favoritforum helt och hållet och gå och vara på en plats där jag inte är.
ja, det låter märkligt om han hotat dig till livet i tråden. Har du anmält mordhotet?

Citat:
Yep, inom 20 år gör jag en militärkupp i Sverige och inför enväldig diktatur och därefter tänker jag instifta statliga program som promotar sekularitet för att en gång för alla förmå folket att frivilligt utrota allt vad religion heter.

utrotar du religion så utrotar du även dig själv.

Jag tror att du och de andra flesta religionskritiker sätter likhetstecken mellan religion och religionstolkare alá kyrkor, men detta är ju som du borde förstå en felaktig slutledning. Kyrkor/Moskeér har inte ensamrätt på religion. Alla troende kan ha sin egen tolkning och tro.
Citera
2013-08-17, 16:14
Medlem
brotucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smidigast
Jaha, så det spelar ingen roll om det vi tror på finns eller inte eller om vi skapar samhällen som inkluderar eller exkluderar utifrån vilka som är värdiga eller ovärdiga? För mig spelar detta en jävla stor roll. För de som drabbas av den här religiösa fascistsörjan spelar det också en stor roll.
Nej, det viktiga är själva tron. Tron kan förflytta berg som man säger. SjälvförTROende tycker även ateister om trots att det handar om just tro, tron på sig själv och vad man förmår.

Det lustiga med "tro" är att övertygelsen inte måste komma INNAN tron. Om man bara bestämmer sig för att "fr.o.m idag så ska jag börja tro!" så börjar det hända saker i livet, man får ett annat förhållningssätt. Tänker man dessutom att man kommer att återfödas/reinkarneras och att allt man gör i detta livet påverka det nästa så får man troligen också ett helt annat förhållningssätt och man tänker nog till två ggr innan man gör kanske etiskt/moraliskt tvivelaktiga saker.
Citera
2013-08-17, 17:24
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Nej, det viktiga är själva tron. Tron kan förflytta berg som man säger. SjälvförTROende tycker även ateister om trots att det handar om just tro, tron på sig själv och vad man förmår.

Det lustiga med "tro" är att övertygelsen inte måste komma INNAN tron. Om man bara bestämmer sig för att "fr.o.m idag så ska jag börja tro!" så börjar det hända saker i livet, man får ett annat förhållningssätt. Tänker man dessutom att man kommer att återfödas/reinkarneras och att allt man gör i detta livet påverka det nästa så får man troligen också ett helt annat förhållningssätt och man tänker nog till två ggr innan man gör kanske etiskt/moraliskt tvivelaktiga saker.
Jag kan ju tro att jag kan plocka ner månen och säga till andra att jag kan göra det. Troligen kommer någon säkert vilja se mig göra det för att tro mig. Eller så kan de bilda en religion kring mig och mina enorma egenskaper.

Så du kan göra vilka korkade uttalande som helst om men de blir inte verkliga förrän den dag du kan bevisa dem. Sen kan inte tron förflytta berg på riktigt... Tänkte det kunde vara bra att upplysa dig om det.

Vad gäller gudstro och självförtroende så är inte det riktigt samma sak. Det borde du känna till. Men visst kan även låtsaskompisar stärka bilden av sig själv. Det kan nog vara jättebra om man tror att gud den allsmäktige bryr sig om och älskar just mig. Men man kan intala sig i stort sett vad som helst här i livet.
Citera
2013-08-17, 17:28
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Har du varit i Indien? om inte - tror du att Indien finns?
Idiotiskt resonemang, det är ju busenkelt att själv kontrollera om Indien finns eller ej.

Conny
Citera
2013-08-17, 17:46
Bannlyst
Citat:
ok och då är detta DIN tro, din religion.

Jag tror du missförstått betydelsen av ordet religion.
En ständigt föränderlig verklighetsuppfattning som omformulerar även sina grunder när nya fakta blir kända, är INTE synonymt med begreppet "religion". Möjligen med TRO då det man undersöker definieras av vad man är intresserad av varpå man då naturligtvis inte undersöker det man inte är intresserad av.. och rent psykologimässigt så skulle jag nog kunna definiera det som tro, i alla fall ur ett abstrakt förhållningssätt.

Citat:
Du vill först se gud med dina ögon innan du tror på honom?

Jag har redan både sett och UPPLEVT det jag definierar vara Gud.
Det är en magnifik upplevelse att vara ett med det.
Jag ÄLSKAR min existens på grund av det.

När jag var barn däremot, så trodde jag på samma Gud som du, men efter åren har jag uppdaterat min uppfattning om vad detta fenomen egentligen torde vara. Gud finns, men jag kan nästan lova dig att han inte har den form som du tror att han har.

Citat:
Har du varit i Indien? om inte - tror du att Indien finns?

Jag har gjort affärer med Indien till och med. Bra priser. De är mästare på att kopiera farmaceutisk laboratorieutrustning nämligen.

Citat:
ja, det låter märkligt om han hotat dig till livet i tråden. Har du anmält mordhotet?

Att säga att man tycker bögar skall dö är inte mordhot i mina ögon. Att säga "nu kommer jag hem till dig och dödar dig" är det dock.. Men så säger ingen online.
Dessutom, de som hotar, mördar inte och de som mördar, hotar inte först. That would be incredibly stupid. Att lämna ett elektroniskt spår till brottet redan innan det begåtts liksom

Dock är det ett solklart regelbrott i forumet varpå jag nöjt mig med att RP'a det hela.

Citat:
utrotar du religion så utrotar du även dig själv.

I think not. Om alla till slut ersatte tro och dogmer med nyfikenhet och egen undersökning av saker och ting istället, så skulle det troligtvis INTE leda till att den mänskliga rasen dör ut.

Citat:
Jag tror att du och de andra flesta religionskritiker sätter likhetstecken mellan religion och religionstolkare alá kyrkor,

Då TROR du fel, men du skall ha en eloge för att du presenterade din tes och på så vis nu får möjlighet att undersöka den.
Kyrkan som organisation och livsstil har väldigt lite gemensamt med de flesta kristna jag känner.

Kyrkan omplacerar sina pedopräster till andra stift.
De normalkristna omplacerar sina pedofiler till fängelser istället. Det anser jag vara mer sunt samt en RADIKAL skillnad mellan kyrklig intelligens och trosföljande intelligens.

Så nej, jag vet att kristna inte är i huvudet som Kyrkan ofta kan framstå vara.

Citat:
Alla troende kan ha sin egen tolkning och tro.

Frågan är om TS någonsin kommer att respektera Min?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in