Citat:
Ursprungligen postat av
VonLidl
Återstår att se vilka förslag Nero lägger till våren. "Slumpen" har gjort att en utredning om invandring och integration blir klar våren 2014. Troligtvis lägger Nero ett par skarpa förslag för att försöka vinna tillbaka väljare från sd. Moderaternas svar på folkpartiets språktest. Jag tror inte moderaterna vågar gå in i en valrörelse med förhoppningen att invandringen inte blir en stor fråga. Man vill nog ha lite förslag som visar sina väljare att en röst på moderaterna kan vara en röst på reglerad invandring, samtidigt som man även vill behålla dem som är för en ökad invandring. Låter man Åkesson stå själv i en valrörelse och prata om ansvarsfull invandring så kan det bli en katastrof för alliansen.
Det blir katastrof oavsett! NeroNegerfeldt eller någon i sjuklövern kan inte lägga hårda skarpa förslag utan att PK media ylar i högan sky om att ställa sig på SD's sida!
Vidare måste Nero mfl tro på sin egen politik, någon annan orsak till den totala idiotin finns inte ?
Är uppe i Bergslagen och läste lite gnölande från en S ledamot i kommunfullmäktige i en mindre kommun. Han var bekymrad över att 300 familjer levde på soc i kommunen. Samtidigt driver hans kommunalråd på om att ta emot fler bidragsparasiter? Jag får inte ihop det med annat än att man går på myten om den lönsamma invandringen?
Moderaterna kommer inte kunna ändra kurs då C, fp och KD inte hår med på hårdare regler.
Däremot tror jag du kan ha rätt efter valet 2014 men före det kommer det bara sjungas massinvandringens lov!
Har tjatat om det förr, EU valet blir temp.mätaren, en rejäl framgång där kommer ge SD rejält med draghjälp, alla älskar en underdog och vinnare.