2013-08-17, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
ni börjar få många emot er

En hysterisk fjortis, en spammande sexualsadist och du? Undrar hur jag ska kunna leva med det
Citera
2013-08-17, 14:27
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Varför ovan sistnämnda inte är avstängd än övergår förövrigt mitt förstånd.
Fördelen och nackdelen med Flashback är att vem som helst får posta så länge de följer reglerna. Det är irriterande att det inte går att enas om det minsta. Någon har t.o.m gett uttryck för att OP aldrig mördades utan att han ville "försvinna" etc. Om jag inte minns fel.

Det positiva med tråden är att seriösa personer skriver i den och att man kan utvecklas genom att läsa och skriva. Det negativa med tråden är att vissa tycker att de ska dominera i den, genom elakheter eller genom spam. Kampen om tråden förstör mer än tramset och anledningen till kampen är att man inbillar sig att tråden har större betydelse än vad den har. Det är inte tusentals personer som läser i tråden, av tillgänglig statistik får jag det till att runt hundra personer i snitt läser ett inlägg.

Mindre begåvade men inte mindre härsklystna kan få för sig att de är på väg att "vinna" och känna sig mycket stimulerade av det. Kanske dumheterna skulle minska något om tråden hade en omröstning: där alla fick rösta på de tio postare som de tyckte var bäst och de tio de tyckte var sämst? Så att de som verkligen är populära får känna sig stimulerade och de minst populära också fick veta var de stod.
Citera
2013-08-17, 14:28
Medlem
EAP bildade 1984 organisationen "Defence now" som had 3 punkter på programet.

Källa regeringen och säpo om trotskisterna

U*f Sa*dmark, företrädare för EAP lär vara lik fantombilden. Har dock inte sett någon bild själv.
Citera
2013-08-17, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
En hysterisk fjortis, en spammande sexualsadist och du? Undrar hur jag ska kunna leva med det

Och så Jakeclawson , större skämt har man nog inte sett här inne, går inte ens att gå flera år tillbaks i tråden för att hitta någon.
Citera
2013-08-17, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Fördelen och nackdelen med Flashback är att vem som helst får posta så länge de följer reglerna. Det är irriterande att det inte går att enas om det minsta. Någon har t.o.m gett uttryck för att OP aldrig mördades utan att han ville "försvinna" etc. Om jag inte minns fel.

Det positiva med tråden är att seriösa personer skriver i den och att man kan utvecklas genom att läsa och skriva. Det negativa med tråden är att vissa tycker att de ska dominera i den, genom elakheter eller genom spam. Kampen om tråden förstör mer än tramset och anledningen till kampen är att man inbillar sig att tråden har större betydelse än vad den har. Det är inte tusentals personer som läser i tråden, av tillgänglig statistik får jag det till att runt hundra personer i snitt läser ett inlägg.

Mindre begåvade men inte mindre härsklystna kan få för sig att de är på väg att "vinna" och känna sig mycket stimulerade av det. Kanske dumheterna skulle minska något om tråden hade en omröstning: där alla fick rösta på de tio postare som de tyckte var bäst och de tio de tyckte var sämst? Så att de som verkligen är populära får känna sig stimulerade och de minst populära också fick veta var de stod.

Problemet med en omröstning är att det finns tillochmed så tragiska personer här inne som har flera trollkonton och svarar på sina egna inlägg för att hålla med, kan knappt bli mer patetiskt .
Citera
2013-08-17, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vad gör överhuvudtaget inlägg med diverse namn intressanta ? T ex Annette K, Per Häggström samt mängder av namngivna personer, t ex Piltz och Tell m. fl. ur boboslackes persongalleri vilka emellanåt av någon anledning dyker upp i inläggen. Ingen av dessa hade ju den skjutande funktionen utanför Dekorima denna fredagkväll, och ingen av dem var heller planläggare av attentatet mot Olof Palme. Dessa uppgifter är fullständigt ointressanta enligt min mening. Finns mordet filminspelat, och i någons ägo ? Nej, det är osannolikt. I så fall hade vi med all säkerhet hört talas om att filminspelningen av Palmemordet använts i utpressningssyfte. För länge sedan.

Vad är det för väska som mannen springer och försöker dra igen blixtlåset eller liknande på då?
Citera
2013-08-17, 15:28
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Jävligt intressant inlägg, inte skulle man bli förvånad om det finns bilder eller rentav mordet är inspelat . Det är högst troligt en kameraväska mannen fibblar med.
Ja, jävlar....nu börjar det likna något.
Mordet kan vara inspelat och det av mördaren själv. Precis som den där islamistiske
barnamördaren i Frankrike förra året på sin motorcykel; han hade någon kamera
fastgjord på en hjälm och spelade in sina dåd. Minns väl inte fel nu?

Ja, nu är ju VG död och hade han någon film så lär den bli svårhittad så här drygt 20 år
efter att han avrättades i ett skogsparti där borta i staterna.
Citera
2013-08-17, 15:41
Medlem
Är osäker på om detta har avhandlats tidigare i tråden. Hur som helst. Många samtal på larmcentralen under mordnatten väcker funderingar.

http://www.youtube.com/watch?v=JmMaXCaD5-Q&feature=related

14:44 in på detta klipp ringer en man till Birger Engström på larmcentralen och säger följande:

"man får väl gratulera till börja med", varpå Engström svarar: "jaa tack ska du ha...jaa här händer det saker."

Vem är mannen som gratulerar Engström, och vad är det som gratuleras? Även om Engström fyllde år eller dylikt verkar det märkligt att dra upp det DÅ? Är förresten Birger Engström den polis som hade bett om att få tjänstgöra på larmcentralen under mordnatten? Mannen som ringer har sydsvensk dialekt...

En annan sak jag noterar är att Engström säger: "dom har skjutit en stackare här hördu.." DOM, säger han instinktivt - vilket får en att undra om han vet ungefär vad som nyss har utspelat sig.
Citera
2013-08-17, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, jävlar....nu börjar det likna något.
Mordet kan vara inspelat och det av mördaren själv. Precis som den där islamistiske
barnamördaren i Frankrike förra året på sin motorcykel; han hade någon kamera
fastgjord på en hjälm och spelade in sina dåd. Minns väl inte fel nu?

Ja, nu är ju VG död och hade han någon film så lär den bli svårhittad så här drygt 20 år
efter att han avrättades i ett skogsparti där borta i staterna.

Haha, för att vara seriösa. Vad tror du det är för något mannen som observeras efter mordet sägs ha krånglat med någon liten väska, typ dra igen blixtlåset?
Citera
2013-08-17, 16:16
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vad gör överhuvudtaget inlägg med diverse namn intressanta ? T ex Annette K, Per Häggström samt mängder av namngivna personer, t ex Piltz och Tell m. fl. ur boboslackes persongalleri vilka emellanåt av någon anledning dyker upp i inläggen. Ingen av dessa hade ju den skjutande funktionen utanför Dekorima denna fredagkväll, och ingen av dem var heller planläggare av attentatet mot Olof Palme. Dessa uppgifter är fullständigt ointressanta enligt min mening. Finns mordet filminspelat, och i någons ägo ? Nej, det är osannolikt. I så fall hade vi med all säkerhet hört talas om att filminspelningen av Palmemordet använts i utpressningssyfte. För länge sedan.

Det är väl vad du kallar bevisivrande. Det ordet skulle George Orwell gillat.
Citera
2013-08-17, 16:17
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Haha, för att vara seriösa. Vad tror du det är för något mannen som observeras efter mordet sägs ha krånglat med någon liten väska, typ dra igen blixtlåset?
Vilket eller vilka vittnen är det som pratar just om observationer av någon väska av något slag?
Var nämns det först? Uppe på Malmskillnadsgatan eller?
Länge sedan jag läste om det där så jag har glömt bort biten med detta om en väska.

Tror dock knappast att vår mördare haft vapnet någon annanstans än i en jack- eller rockficka
när det inte togs i bruk stunden på Sveavägen.
Citera
2013-08-17, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Vilket eller vilka vittnen är det som pratar just om observationer av någon väska av något slag?
Var nämns det först? Uppe på Malmskillnadsgatan eller?
Länge sedan jag läste om det där så jag har glömt bort biten med detta om en väska.

Tror dock knappast att vår mördare haft vapnet någon annanstans än i en jack- eller rockficka
när det inte togs i bruk stunden på Sveavägen.

Här kan du läsa Grandioso!

http://www.leopoldreport.com/NIEMI.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in