2013-08-17, 12:51
Medlem
Tycker det är konstigt att F.H spelar så högt spel. Han tappar sin relation till en tjej han levt med i tre år om ryktet stämmer med brevet. Det måste väl kännas är de inte dags lätta sitt hjärta eller är han helt iskall? Jag tror är det någon som börjar prata om vad som hände den natten från de att de kom till platsen så är det F.H. Annars kommer aldrig sanningen fram om vad som hände den natten. Tyvärr.

Att D.B är lojal ja de är ju en annan sak då denna A.J fanns med när familjemedlemmar lämnade in. Där står nog D.B i tacksamhets skuld på något sätt för allt stöd under den svåra tiden. Det var säkert något A.J sa den natten till D.B med så han fick dåligt samvete om han någon gång tvekade på att backa undan från hela händelsen.
Senast redigerad av Honkies 2013-08-17 kl. 13:17.
Citera
2013-08-17, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lozex
Haha, men vadfan. Ja, det är väl lite i det olämpligaste laget.
Förvisso är hen som postat inte känd för att vara den skarpaste heller.
Lite så gick mina tankar också
Citera
2013-08-17, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honkies
Tycker det är konstigt att F.H spelar så högt spel. Han tappar sin relation till en tjej han levt med i tre år om ryktet stämmer med brevet. Det måste väl kännas är de inte dags lätta sitt hjärta eller är han helt iskall? Jag tror är det någon som börjar prata om vad som hände den natten från de att de kom till platsen så är det F.H. Annars kommer aldrig sanningen fram om vad som hände den natten. Tyvärr.

Att D.B är lojal ja de är ju en annan sak då denna A.J fanns med när familjemedlemmar föll åt sidan av naturliga anledningar. Där står nog D.B i tacksamhets skuld på något sätt för allt stöd under den svåra tiden. Det var säkert något A.J sa den natten till D.B med så han fick dåligt samvete om han någon gång tvekade på att backa undan från hela händelsen.
"""när familjemedlemmar föll åt sidan av naturliga anledningar.""" DB`s bror med ett stort hak-kors tattat i fejset hängde väl sig i häktet?? naturliga anledningar, jaa jävlar,så kam man också kalla det.
Citera
2013-08-17, 13:14
Avslutad
Citat:

Att D.B är lojal ja de är ju en annan sak då denna A.J fanns med när familjemedlemmar föll åt sidan av naturliga anledningar. Där står nog D.B i tacksamhets skuld på något sätt för allt stöd under den svåra tiden. Det var säkert något A.J sa den natten till D.B med så han fick dåligt samvete om han någon gång tvekade på att backa undan från hela händelsen.

FH kanske inte tror att tjejen kommer tillbaka bara för att han erkänner.
Citera
2013-08-17, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VildHemulen
"""när familjemedlemmar föll åt sidan av naturliga anledningar.""" DB`s bror med ett stort hak-kors tattat i fejset hängde väl sig i häktet?? naturliga anledningar, jaa jävlar,så kam man också kalla det.

Hade ju iofs kunnat förtydliga mig mer men båda tog ju inte livet av sig ...
Citera
2013-08-17, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
FH kanske inte tror att tjejen kommer tillbaka bara för att han erkänner.

Nej det kanske hon inte gör men kan ju förklara för många andra inklusive henne själv varför det blev som det blev. Sen kan alla anhöriga till bo få veta sanningen för kommer inte den fram så kommer de nog gnaga dem i huvudet resten av livet. Sen tror jag att det personligen lättar inombords på den som gjort handlingen istället för att hålla det inom sig.

Jag tror ju inte att ALLA tre är helt känslokalla. Men tror däremot att de finns en hotbild från den huvudmisstänkte att om de rappar han, kommer det tillbaka att ske när tillfälle att ges. Nu vet de ju vad han har för potential.. Dvs släcka en människas liv utan att känna ånger eller empati. De kanske inte vill vara nästa offer när han friges?
Citera
2013-08-17, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FTXn666
Lysande bidrag, Tack.

När man läser minifilen, är det inte utan att man sörjer DB:s val lite. Säger en hel del om hans person. Gissar att AJ utnyttjat DB:s lojalitet, behov av tillhörighet och känsligare sinne. AJ har ett starkare intellekt och vet att ta emot DB när han faller, särskilt under DB:s förluster under senare tid. Han bjuder honom på resa till Polen, sätter DB i tacksamhetsskuld, samtidigt som AJ själv får visa sin nobla sida, då han lägger ut allt på Facebook. DB känner trygghet i detta och AJ blir hans enda kvarvarande familj, bästa vän och "vapendragare". Blir inte förvånad om DB avslutar livet i häktet/ev. fängelset. Han dör nog hellre än sviker sin "Konung". DB kommer inte medvetet kvittra, men har heller inte mycket kvar. Man bör nog ha uppsikt över killen. Tror också att han mår mest dåligt av de tre , när han nu insett vad han deltagit i. Han hade aldrig kunnat neka AJ ändå, även om han velat. Den makt och falska trygghet AJ i DB:s ögon står för, kommer han inte vika inför. Detta tror jag kan röra sig i huvudet på DB:

1.Antingen blir livet inte värt att leva för att han är värdelös om han golar.
2.Blir han dömd och är deprimerad innan, ponera därpå att AJ får 14-livstid, så ser DB ingen mening i att fortsätta. Vem har han att ty sig till då i livet?
3.AJ säljer ut/skyller på honom och då har han ingen tro kvar på människan att leva för.

This!

Efter att ha läst minifilen och sedan bläddrat över til FB för att skriva ett inlägg, men ser detta...
Ska läsa igenom resten av vad som har skrivits efter detta. Men det är som man säger, det första intrycket...

Trots det som har hänt, så tror jag att det ligger mycker tragik bakom/under/efter detta i DB´s fall...
Så meningslöst, så tråkigt...

Det gäller att gå till botten med allt, och i DB´s fall får jag nån form av sympati, en nedstädmdhet. Inte för hans deltagande i detta, utan för hans personlighet och dess historia....
Citera
2013-08-17, 13:43
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hej Tråden. Ett lungskjutet rådjur förblöder på någon minut.
Om inte skadan orsakar en större blödning som leder till drunkning, så leder en punkterad lunga till lungkollaps, pneumothorax.
Luft läcker ut i bröstkorgen på utsidan lungan, vilket hindrar lungan från att vidgas, man kan alltså inte andas.
Citera
2013-08-17, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mizunotpz
This!

Efter att ha läst minifilen och sedan bläddrat över til FB för att skriva ett inlägg, men ser detta...
Ska läsa igenom resten av vad som har skrivits efter detta. Men det är som man säger, det första intrycket...

Trots det som har hänt, så tror jag att det ligger mycker tragik bakom/under/efter detta i DB´s fall...
Så meningslöst, så tråkigt...

Det gäller att gå till botten med allt, och i DB´s fall får jag nån form av sympati, en nedstädmdhet. Inte för hans deltagande i detta, utan för hans personlighet och dess historia....

Jo, det är väl lite så jag känner också. Har absolut ingen som helst avsikt att försvara hans eventuella deltagande i detta, det vill jag tydligt klargöra, men omständigheterna runt honom, gör det mer förståeligt att han satt sig i denna smutsiga soppa. Nog väldigt lätt för en kille som AJ att använda och spela ut DB.
Citera
2013-08-17, 13:51
Medlem
Citat:

Att D.B är lojal ja de är ju en annan sak då denna A.J fanns med när familjemedlemmar lämnade in. Där står nog D.B i tacksamhets skuld på något sätt för allt stöd under den svåra tiden. Det var säkert något A.J sa den natten till D.B med så han fick dåligt samvete om han någon gång tvekade på att backa undan från hela händelsen.

Det är möjligt att FH och DB har fått en daglig —och kanske även nattlig— dos av något ångestdämpande preparat, förskrivet av häktets läkare, även om detta motverkar syftet att häktningen ska leda till eftertankens kranka blekhet... Det råder ju ett visst motsättningsförhållande mellan straff och vård. Om så kan den inre dialogen på temat moral ha blivit tillfälligt "fryst."

Att inte förskriva ångestdämpande psykofarmaka skulle häktesläkaren mycket väl kunna betrakta som ett brott mot den Hypokritiska,,,öh,,, Hippokratiska läkareden.
Citera
2013-08-17, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Det är möjligt att FH och DB har fått en daglig —och kanske även nattlig— dos av något ångestdämpande preparat, förskrivet av häktets läkare, även om detta motverkar syftet att häktningen ska leda till eftertankens kranka blekhet... Det råder ju ett visst motsättningsförhållande mellan straff och vård. Om så kan den inre dialogen på temat moral ha blivit tillfälligt "fryst."

Att inte förskriva ångestdämpande psykofarmaka skulle häktesläkaren mycket väl kunna betrakta som ett brott mot den Hypokritiska,,,öh,,, Hippokratiska läkareden.

Får de verkligen det? En nära familjemedlem satt häktad 3 dgr (oskyldig om det nu spelar någon roll) och fick ingen medicin ö.h.t. vare sig den var livsviktig eller inte.
Citera
2013-08-17, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FTXn666
Får de verkligen det? En nära familjemedlem satt häktad 3 dgr (oskyldig om det nu spelar någon roll) och fick ingen medicin ö.h.t. vare sig den var livsviktig eller inte.

Praxis varierar naturligtvis från fall till fall. Det är upp till häktets läkare/psykiater. Om det finns någon...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in