2013-08-17, 08:19
Medlem
Jag tänkte jag skulle köpa mig en Samsung S4 på firman. Men jag vill inte köra abonnemanget på firman utan använda mitt privata. Jag jobbar lite med appar och undervisar i utveckling bl.a. för mobiler. Så jag borde kunna köpa den för den delen.

Vad tror ni, är det ok?
Citera
2013-08-17, 08:28
Medlem
Vad är problemet? Köp den på Dustin eller varsomhelst. Telefoner MED abonnemang är bara för "medelsvensson".
Citera
2013-08-17, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nodh
Vad är problemet? Köp den på Dustin eller varsomhelst. Telefoner MED abonnemang är bara för "medelsvensson".
Ja.. alltså. Det är ju det jag menar. Jag köper mobiltelefonen på firman. Men sedan använder jag mitt privata abonnemang i den. Alltså jag köper den utan abonnemang. Är det ok att dra av bara telefonen utan abonnemang på firman?
Citera
2013-08-17, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tophe
Ja.. alltså. Det är ju det jag menar. Jag köper mobiltelefonen på firman. Men sedan använder jag mitt privata abonnemang i den. Alltså jag köper den utan abonnemang. Är det ok att dra av bara telefonen utan abonnemang på firman?

ja, självklart!!
Citera
2013-08-17, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tmach
ja, självklart!!
Trots att jag även använder den för privata samtal? Eller är det ok så länge jag inte drar av själva samtalen på firman?
Citera
2013-08-17, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tophe
Trots att jag även använder den för privata samtal? Eller är det ok så länge jag inte drar av själva samtalen på firman?

själva telefonen tar du givetvis på företaget. skatteverket vet ju inte hur du använder telefonen dvs med vilket sim-kort...

om du har ett privat fastprisabonnemang så är det inga problem att dra av detta givet att du har EF ( egen firma dvs enskild näringsverksamhet ). om du däremot har ett AB går det inte.

om du har ett vanligt abonnemang ( och EF ) så kan du dra av de samtal som har med jobbet att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in