2013-08-16, 18:45
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Tackar.
Har du länk till FHs också ?
Jag blir inte klok på hur man får upp filen eller tar hem den.
Det jag får upp på PDF-länken är själva sidan i htm format?
Citera
2013-08-16, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tintinavecmilou
Det var Budapest, Ungern som bjudresan gick till. Annars håller jag med dig, tror även FH har svårt för att prata ut i förhören även om han inte har samma band till AJ. Han tar nog hellre ett tidsbegränsat straff än lever resten av sitt liv i fruktan om vad AJ ska ta sig till när han kommer ut, om han nu blir fälld. Dessutom har dom säkert många gemensamma vänner som ser FH som bränd om han pratar ut, oavsett hur vidrigt brottet är.
Sant, Budapest var det, men principen...
FH är nog rädd för att bli bränd som du säger. DB däremot är nog inte rädd för egen räkning, bara rädd att svika eller tappa sitt sista halmstrå i livet. Båda motiven/argumenten, gör nog att de kan hålla tand för tunga och därmed hänger bevisningen helt och hållet på åklagarsidan. "Piff & Puff" kommer troligen inte snacka.
Citera
2013-08-16, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag blir inte klok på hur man får upp filen eller tar hem den.
Det jag får upp på PDF-länken är själva sidan i htm format?

Högerklicka på "Ladda ner filen". Klicka sedan på "Spara mål som..." i rullgardinsmenyn.
Citera
2013-08-16, 19:04
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Har aldrig riktigt förstått när misstänkta säger att de är oskyldiga - men om de döms så accepterar de ett visst straff. Pajsaren:

http://minfil.org/Z3Lecab7bb/

Kanske någon som redan har postat de här personutredningarna tidigare? Annars finns det en till.

Det är tragiskt. Jag kan inte låta bli att tycka lite synd om DB. Synd att han inte har haft bättre kompis än AJ som drar ner honom i skiten. Självklart får man stå för sina handlingar men AJ har bara utnyttjat DB och FH för att städa efter sig.

Finns det en på AJ? Den är väl lite längre............?? ;-)
Citera
2013-08-16, 19:06
Avslutad
I Arboga-målet väcktes åtal efter 4 månader. Då var iofs mordoffren aldrig försvinna och gömda, å andra sidan fanns flera spår att utreda parallellt. Jag tippar på att åtal i Ida-fallet kommer under oktober månad.
Citera
2013-08-16, 19:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
I Arboga-målet väcktes åtal efter 4 månader. Då var iofs mordoffren aldrig försvinna och gömda, å andra sidan fanns flera spår att utreda parallellt. Jag tippar på att åtal i Ida-fallet kommer under oktober månad.
Det är väldigt vanskligt att jämföra olika mål. I marinamålet tog det, från att det viktigaste beviset, blodet, hittades åtta månader till åtal, och där åtalades bara en man.
Citera
2013-08-16, 19:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är väldigt vanskligt att jämföra olika mål. I marinamålet tog det, från att det viktigaste beviset, blodet, hittades åtta månader till åtal, och där åtalades bara en man.
I det fallet var det ett under att det alls gick till åtal, eftersom en kropp saknades. Åtta månader var i det fallet en kort tid.
Citera
2013-08-16, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08

Trodde som du innan, men efter man summerat omständigheterna, antal inblandade och ca. 500 vittnesmål (oavsett vad som hamnar i slasken, så ska det gås igenom), i kombination med AJ:s nya utsago efter hemkomst, är jag benägen att hålla med Quarrel. Kommer inte hända detta året.
Citera
2013-08-16, 19:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FTXn666
Trodde som du innan, men efter man summerat omständigheterna, antal inblandade och ca. 500 vittnesmål (oavsett vad som hamnar i slasken, så ska det gås igenom), i kombination med AJ:s nya utsago efter hemkomst, är jag benägen att hålla med Quarrel. Kommer inte hända detta året.
En hel del av detta är dock redan gjort. Polisen har redan haft 1,5 månader på sig att förhöra vittnen osv. Men vi får se.
Citera
2013-08-16, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Den han hälsade på i Polen är antagligen densamma som stödjer honom på hans fb-inlägg. Den personen är även vän med Pajjasen och Bubb*...nazzegris...

Och så frågar jag igen; HUR TAR FLICKVÄNNEN TILL FH DETTA? Stödjer hon honom eller har hon sagt Hej då? Någon borde ju veta och kunna berätta, tycker man...

Hade inte FH´s flickvän uppgett till polis? att FH vart hos henne hela natten när I*a mördades
Har även läst här på fb att FH och DB spenderade natten i DB`s hus efter mordet.
Citera
2013-08-16, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av existenten
Så är det ju så klart, men även om man har dörrknackat i området så har man ju inte regelrätt förhört varje person som öppnat.

Jaja, jag lär få vänta på FUP:en för att få veta vilka alla dessa människor är. Tycker bara det låter väldigt mycket med 500 pers när det handlar om ett brott med få (om några) regelrätta vittnen.

De har förhört alla som bor i vårt område, både vuxna och barn.. har inte alla varit hemma så har de återkommit. Det bor en del folk här på Bäckelyckan
Citera
2013-08-16, 19:32
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Har möjligen/tydligen gått mig förbi men har Mr prime suspect några barn? Frågan besvarad i PM, klart därmed.
Senast redigerad av Texaco-Darrel 2013-08-16 kl. 19:45. Anledning: frågan besvarad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in