Citat:
Ursprungligen postat av
Hagenbach
Jag hoppas det sunda förnuftet framträder mer och mer och till sist kommer råda i denna tråd framöver.
Vad är det för fel med att utgå ifrån att CdC mördats? Vad är det för fel med att utgå ifrån att hennes sista kund var GM tillika styckaren? Obducenten själv har ju sagt till en kollega att det är just prostituerade kvinnor som råkar ut för sådana här våldsbrott, när CdC ännu inte var identifierad. Och man ska inte glömma bort att Obducenten var en sexköpare. Man ska inte glömma bort att han "i tjänsten" skar av huvudet på ett kvinnolik och att den här kvinnan hade varit prostituerad. Han hade sedan kraniet från det här liket i en hylla i sitt tjänsterum, på rättsläkarstationen. Han hade kunnat röntga skallen utan att behöva skära av huvudet. Det har han själv medgivit. Varför gjorde han inte det, då? Varför hade han obduktionsutlåtandet liggande hemma hos sig? Varför hade han inte noterat huvudavtagningen? Han var känd för att vara noggrann och pedantisk i sitt arbete. Skulle han då plötsligt varit slarvig i detta fall? Varför hade han bilder hemma på ett sargat lik? Han påstod att de var för "snaskiga" för att kunna användas som undervisningsmaterial, något en kollega till honom inte höll med om. De var fullt "relevanta" för det, tyckte denne. Mot denna bakgrund, inte minst, är jag övertygad om att styckbilderna som fotohandlarparet sagt sig ha sett faktiskt existerat. Det figurerar mycket med foton i detta fall. Det är något man kan lugnt konstatera. Makabra foton som Obducenten tagit med sin egen kamera (något han själv sagt i förhör att han gjort) och haft dessa hemma hos sig. Foton som hans hustru ska ha tagit (var det hon som tog fotona, för det första?). Styckfoton som ett fotohandlarpar vittnat om. Att fotodokumentera något makabert och morbidt verkar varit viktigt för Obducenten. Han ska ha sagt till sin ex-svärmor att "döden är det enda intressanta, inte hur någon dött; det är av sekundär betydelse".
Fredagsunderhållningen börjar tidigt.
Först vädjar du och hoppas att det sunda förnuftet ska råda i tråden, för att sedan med hjälp av det "sunda förnuftet" komma fram till att Teet Härm gjort sig skyldig till ett sexualsadistiskt styckmord. Du förnekar dig minsann inte.
Vari ligger det sunda förnuftet förresten i att ifrågasätta varför någon skulle med sig sin dotter till en rättsläkarstation och låta henne bevittna när man utför ett sexualsadistiskt styckmord? Jag har tre (3) frågor till dig, jag hoppas att du kan använda ditt sunda förnuft när du besvarar dem.
Karin var vid tidpunkten ca 80 cm lång men obduktionsbord ligger på åtminstone en meters höjd. Hur gjorde man för att låta henne se allting (1)? Bar man henne (2)? Notera i så fall svårigheten i att både Thomas och Teet turades om att ha sex med och stycka kroppen liksom fotografera det hela. De hade så att säga händerna fulla. Om inte, hur fick de Karin att sitta/ligga still (3)?