2013-08-16, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av existenten
500 personer i förhör i en utredning av den här typen av mord måste vara extremt mycket? Jag förstår att det blir en hel del släktingar och kompisar som hörs, men 500 pers!

Även om man tar de 25 närmaste släktingarna och vännerna till de fyra huvudpersonerna i utredningen har man bara hört 100 pers. Vittnen ska ju knappt finnas några, men om vi ändå tar vittnen, människor som gjort fynd av olika slag och grannar kring fyndplatser och förmodade transportvägar blir det kanske 100 pers till? Och då är vi fortfarande inte halvvägs.

Vilka är alla dessa människor som hörts?

Många av di förhörda är tipsare.
Citera
2013-08-16, 15:11
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
500 personer i förhör i en utredning av den här typen av mord måste vara extremt mycket? Jag förstår att det blir en hel del släktingar och kompisar som hörs, men 500 pers!

Även om man tar de 25 närmaste släktingarna och vännerna till de fyra huvudpersonerna i utredningen har man bara hört 100 pers. Vittnen ska ju knappt finnas några, men om vi ändå tar vittnen, människor som gjort fynd av olika slag och grannar kring fyndplatser och förmodade transportvägar blir det kanske 100 pers till? Och då är vi fortfarande inte halvvägs.

Vilka är alla dessa människor som hörts?
Jag är t.ex en. De ringde mig ang. ett tips, och det förs säkert ner som "att jag har hörts"?
Citera
2013-08-16, 15:21
Medlem
existentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Många av di förhörda är tipsare.
Ja, men knappast 300 pers. Eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag är t.ex en. De ringde mig ang. ett tips, och det förs säkert ner som "att jag har hörts"?
Du ingår så klart i siffran, absolut. Var det ett tips utifrån tråden eller något du upptäckt/vetat mer konkret och fysiskt?
Citera
2013-08-16, 15:27
Medlem
Citat:

Du ingår så klart i siffran, absolut. Var det ett tips utifrån tråden eller något du upptäckt/vetat mer konkret och fysiskt?
Lägg till alla som bor i området...
Citera
2013-08-16, 15:29
Medlem
Tomatos avatar
Citat:

Nu har jag tipsat 3 ggr. Ett tips var en idé, och det var den de ringde om.
Ett annat var jag "bulvan" till RDY och det tredje gällde MC,n.
Citera
2013-08-16, 15:32
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:

I den siffran ingår säkert också grannar inte bara i hennes trappuppgång utan säkert i alla hus som har uppsikt över BP. Sen kan det bo fler i en lägenhet och då ökas antalet hörda på.
Citera
2013-08-16, 15:41
Medlem
existentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
I den siffran ingår säkert också grannar inte bara i hennes trappuppgång utan säkert i alla hus som har uppsikt över BP. Sen kan det bo fler i en lägenhet och då ökas antalet hörda på.
Så är det ju så klart, men även om man har dörrknackat i området så har man ju inte regelrätt förhört varje person som öppnat.

Jaja, jag lär få vänta på FUP:en för att få veta vilka alla dessa människor är. Tycker bara det låter väldigt mycket med 500 pers när det handlar om ett brott med få (om några) regelrätta vittnen.
Citera
2013-08-16, 15:46
Bannlyst
Citat:
Så är det ju så klart, men även om man har dörrknackat i området så har man ju inte regelrätt förhört varje person som öppnat.

Jaja, jag lär få vänta på FUP:en för att få veta vilka alla dessa människor är. Tycker bara det låter väldigt mycket med 500 pers när det handlar om ett brott med få (om några) regelrätta vittnen.

I FUPen kommer di förhör åklagaren tycker skall vara med för att styrka åtalet.
Di andre förhören läggs i något som heter slask, och kommer bara di åtalade och deras advokater tillgodo, där di kan ta ut sådant material som talar för den åtalade.
Den kommer aldrig till allmänhetens kännedom, mer än di delar advokater åberopar av slasken i rättegången.
Citera
2013-08-16, 15:46
Medlem
Quarrels avatar
En fågel som bevistade den offentliga delen av häktningsförhandlingen idag viskade att TB också var där, och var väldigt frågvis till de som var närvarande utanför rättssalen.
Citera
2013-08-16, 15:47
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Väldigt mycket Ot men inga svar fick jag? Konstigt tycker jag.
Vill gärna se svar istället för Ot.
Ni kallar mig saker, men när jag gör detsamma så blir jag varnad och avstängd?
Mycket konstigt.
Men ge gärna svar.

Jag tror helt klart att moroten kommer bli dömd för mord. Alternativt dråp.
De två andra blir medhjälp till maxstraff.
Jag misstänker att "Moroten" kommer få 14 alt livstidsstraff Dpb kommer få 3-4år och Fh samma som dpb. Men frågan är om dom kommer hamna på samma anstalt eller olika anstalter för att hålla dom isär.
Citera
2013-08-16, 15:48
Medlem
existentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
I FUPen kommer di förhör åklagaren tycker skall vara med för att styrka åtalet.
Di andre förhören läggs i något som heter slask, och kommer bara di åtalade och deras advokater tillgodo, där di kan ta ut sådant material som talar för den åtalade.
Den kommer aldrig till allmänhetens kännedom, mer än di delar advokater åberopar av slasken i rättegången.
Sant, tänkte inte på det. Jag får väl sväva i ovisshet då, helt enkelt.
Citera
2013-08-16, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En fågel som bevistade den offentliga delen av häktningsförhandlingen idag viskade att TB också var där, och var väldigt frågvis till de som var närvarande utanför rättssalen.
Så ödlan närmar sig "övergrepp i rättssak" ?!? Det var intressant om det stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in