2013-08-16, 09:02
Medlem
Quarrels avatar
TTELA: JUST NU:
Häktningsförhandling inleds strax

Citat:
TTELA är på plats. [Mer information följer]
Citera
2013-08-16, 09:18
Medlem
http://ttela.se/nyheter/regionalt/1.2294070-namndeman-poserar-med-den-mordmisstankte

Står att hon (Re*mers) är inplanerad som nämndeman i September.

Kan man som då åtalad i ett fall begära att få en person utbytt i nämndemanna gruppen? Det hade ju känts lite hånfullt ha en sådan person som skall sitta och bedöma ens egna gärningar när hon själv inte är ett dugg rumsren..
Citera
2013-08-16, 09:20
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkies
http://ttela.se/nyheter/regionalt/1.2294070-namndeman-poserar-med-den-mordmisstankte

Står att hon (Re*mers) är inplanerad som nämndeman i September.

Kan man som då åtalad i ett fall begära att få en person utbytt i nämndemanna gruppen? Det hade ju känts lite hånfullt ha en sådan person som skall sitta och bedöma ens egna gärningar när hon själv inte är ett dugg rumsren..

Tror inte vi behöver oroa oss för att Re*mers hamnar som nämndeman i detta ärende.
Citera
2013-08-16, 09:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Men naturligtvis får dom inte läsa nyheter. Det säger ju sig självt eftersom då kan få information som kan göra att dom kan försvåra utredningen.

Är det 16 gratiskanaler? Vilka är det om jag får fråga? Jag hade då inte 16 kanaler när jag bodde i Sverige som var gratis. Det var till att skaffa dekoder för att se fler kanaler än 1,2,4, kunskapskanalen och sen tror jag faktiskt inte att jag hade fler?
Det är Ot vilka kanaler. Pma så svarar jag på det så gott jag kan.

Det finns olika grader av restriktioner.
Dom har restriktioner av den enkla anledningen att de inte ska snacka ihop sig.
Vad dom ser på nyheterna hjälper inte dessa löss.
Så jo, nyheter och tidningar, som polisen Thord har sagt.
Hyr skulle dom kunna försvåra utredningen menar du?
Citera
2013-08-16, 09:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Esmilee
Fullt möjligt att det är så, vet att set gått till så med häktade i min egen bekantskapskrets. Och jo, häktespersonalen "orkar" visst klippa i tidningar.
Då man har fulla restriktioner så får man inte läsa tidningar med nyheter.
Men man får läsa motortidningar och fisketidningar bland annat, som är 10 år gamla.
Men nej, personalen skulle aldrig sätta sig och klippa i en tidning.
Jag har suttit häktad, fler än en gång.
Sluta hitta på nu.
Sluta ljuga.
Citera
2013-08-16, 09:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 123komose
Jadu, kanel-kalle, jag vet och du tror, så är det. I min utbildning så var internationell rätt en del, så jag kan lite om Kinas rättssystem. Fatta nu en gång för alla att de har rätt att ta del av allt som läggs till deras last vid en förhandling. Möjligheten att du är så dum att du inte fattar det har föresvävat mig ett antal gånger. Jag arbetar med dessa frågor dagligen på en större byrå i GBG. Och anledningen till att omhäktning krävs är att bevisläget kan ändras, annars blir ju den detaljen som en ny förhandling onödig, fattar du? Och en advokat som inte upplyser sin klient om dagsläget oavsett restriktioner eller yppandeförbud, som inte gäller förhållandet mellan adv. och klieny by the way är en mycket dålig advokat, sådana finns nog bara i Qvick fallet. Så om du har några frågor av juridisk karaktär tycker jag du ska ta reda på fakta och fråga någon som vet i stället för att haspla ur dig den ena felaktigheten efter den andra. Jag försöker en gång till, varje ny häktningsförhandling är en NY häktningsförhandling!
Den enda byrån du kan jobba är för en med handikappade. På ett dagis.
Det bevisar du nu.
En häktesförhsndling behöver Inte betyda nya bevisning fullkomlige idiot.
Du vet inte ett skit, så dig blockerar jag nu. Kan inte läsa ditt skit i fortsättningen.
Du hittar på och för de andra bakom ljuset i denna tråden med dina lögner.

Varje ny häktesförhandling är en ny, men bevisen måste inte vara nya, det fattar du väl själv.
Då måste man komma på nya bevis hela tiden, varannan vecka, tänk dig dom som suttit häktade 4-5 månader. Är du helt dum i huvudet?
Citera
2013-08-16, 09:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
I samtliga häktningar, inklusive AJs häktn.framställan, i detta mål har åklagaren av tingsrätten fått rätt att ålägga de häktade restriktioner. Att åklagaren inte skulle göra det tror jag inte på för fem öre.

Frågan är väl om just AJ på annan väg fick kännedom om att IFs kropp har hittats, innan dagens förhör. Polska polis har enbart avhandlat det juridiska kring arresteringsordern och utlämningen, men någon svensk "plit" i samband med resan till Sverige kan för all del ha viskat att han är rökt el dyl.

Kan du eller någon annan ge ett exempel på hur det skulle kunna påverka utredningen om aj vet att liket hittats?
Ska han aldrig få veta det?
Ibland undrar man vilka tomtar det finns.
Citera
2013-08-16, 09:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Ja det är väl knappast som så att de har tv i cellen eller? Tänkte om de ser på tv i något annat rum/gemensamt utrymme så kan man ju kontrollera vad de kollar på men svårare i cellen.
Man har tv i cellen.
De får inte vara i gemensamma utrymmen.
Citera
2013-08-16, 09:52
Medlem
BMC64s avatar
Kanyl Kalle har faktiskt rätt där, behövs inte alls nya bevis, vid ny häktningsförhandlig
Citera
2013-08-16, 09:52
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Man har tv i cellen.

Även i häktet?
Citera
2013-08-16, 09:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Man har tv i cellen.
Vid styckmordet i Örebro begick den misstänkte mannen självmord i ett gym i häktet. Har häktade med restriktioner varsitt gym?
Citera
2013-08-16, 09:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Även i häktet?
Japp.
Jag satt med restriktioner, häktad 2,5 månad.
Hade tv radio och toalett.
Man får gymma ensam max en timme om dagen.
Spela pingis får man göra, med sig själv. (seriöst)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in