2013-08-15, 19:23
Avslutad
Får advokaten i sina enskilda överläggningar med sin klient berätta sådant om utredningen som klienten inte känner till? Tänker specifikt på om AJs advokat får berätta för honom att kroppen är funnen, trots att han inte konfronterats med den uppgiften i förhör.
Citera
2013-08-15, 19:30
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jo men eftersom det är en omhäktningsförhandling imorgon så har ju polisen/åklagaren lite tidspress. De måste ju få fram uppgifter som håller för att hålla honom fortsatt i förvar. Om de gamla uppgifterna håller för en ny häktning beror ju på vad AJ har svarat.

Såklart finns det en strategi för att lägga fram ny bevisning och skäliga misstankar ang mord på I*a som håller för fortsatt omhäktning. Så länge man har provsvar att invänta från SKL, obduktion, rättsmedicin, så ligger ju det till grund för fortsatta förhör och skäl till omhäktning om styrkan i dem pekar mot åtal. Man har sagt att läget har stärkts, inget annat pekar åt något annat håll.
De går stegvis fram och presenterar troligtvis punkterna i den ordning som värdemässigt täcker in en ny omhäktning. De har sannolikt dna från brandplatsen, fingrar/ fotspår/ fynd från FP, osv som kommer upp på bordet imorgon.
Det jag oroar mig mest för är att man inte kommer ha tillräcklig koll i häktet på AJ:s beteende / reaktionen efter presentationerna av ex kroppsfynd och ev erkännanden från de två båsen för att förhindra att AJ skall undkomma rättvisan genom att välja suicid före straff.
Citera
2013-08-15, 19:30
Medlem
storbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Polis och åklagaren jobbar ihop. Det var åk som sa det. Vad spelar det för roll?

Nä, jag bara undrade eftersom jag inte har läst det någonstans. Jag läser ett av tio inlägg som Trams-Kalle skriver och hälften har jag svårt att ta på allvar ibland, så därför var jag nyfiken var han har läst det.
Citera
2013-08-15, 19:37
Medlem
silbersky007s avatar
tycker att polisen verkar fortfarande ha svagt underlag. polisen förhör han nekar .
om det fortsätter så här så är risken stor att tingsrätten friar igen AJ .
Citera
2013-08-15, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Säkert, men de har ju ändå offentligt kommenterat att de brända kläderna har samband med mordet och det verkar de inte ha konfronterat AJ med.

Vi vet väl inte vad dem konfronterat honom med eller har förhörsledarna gått ut i media och sagt vad dem lagt fram för GM? I så fall har jag missat något.
Citera
2013-08-15, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hjarnkoll
Vi vet väl inte vad dem konfronterat honom med eller har förhörsledarna gått ut i media och sagt vad dem lagt fram för GM? I så fall har jag missat något.

Advokaten har gått ut i media, hur han nu får det:
Citat:
Från polisens sida har det hela tiden framskymtat att det har gjorts nya fynd och kommit fram nya bevisning. Men det finns ingenting. Vi har inte delgivits någonting nytt. Och nu är han ju på plats, så nu förändras ju rollspelet genom att han kan svara på de frågor som lämnades obesvarade förra gången, säger små-små-pyttelille-Tommy.
http://www.gp.se/nyheter/vastergotland/1.1917262-36-aringen-fornekar-mord
Citera
2013-08-15, 19:56
Medlem
Racooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
tycker att polisen verkar fortfarande ha svagt underlag. polisen förhör han nekar .
om det fortsätter så här så är risken stor att tingsrätten friar igen AJ .

Så om man nekar blir man friad?
Tack för tipset.
Citera
2013-08-15, 19:58
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap

Varför skulle inte advokaten få uttala sig, det har ju inte ens varit någon häktningsförhandling än?
Citera
2013-08-15, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Varför skulle inte advokaten få uttala sig, det har ju inte ens varit någon häktningsförhandling än?

Han uttalar sig från vad som är sagt i dagens förhör. Yppandeförbud betyder just förbud mot yppande.
Småsmå-Tommy är den klassiska snickesnackaren, med större mun än öron, och öronen är större än hjärnan.
Citera
2013-08-15, 20:04
Medlem
Citat:

Kan det inte ha hänt att även en advokat har blivit överaskad när dem väl sitter i en häktningsförhandling?
Citera
2013-08-15, 20:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hjarnkoll
Advokaten har sagt att polisen inte lagt fam något nyare än de uppgifter han häktades för i sin frånvaro den 24 juli. De brända kläderna hittades efter den 24:e, ergo AJ har inte konfronterats med detta än.
Citera
2013-08-15, 20:05
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Han uttalar sig från vad som är sagt i dagens förhör. Yppandeförbud betyder just förbud mot yppande.
Småsmå-Tommy är den klassiska snickesnackaren, med större mun än öron, och öronen är större än hjärnan.
TN går även ut på TW.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in