Citat:
Ursprungligen postat av
mrphonk
Precis, det sköts centralt.
Vi kommer så klart dela ut så många valsedlar vi bara kan, vi tror dock att det allra bästa är att få ned dem i folks brevlådar för att slippa den sociala pressen att ta emot något på stan. Men det ena utesluter inte det andra.
Jag hoppas att ni väljer att koncentrera dessa massutdelningar till platser som är kända för att vara invandringskritiska. Det är bara att kolla valet 2010 och se var SD fick bäst resultat. I vissa delar av landet fick de väldigt många röster och de lär få ännu fler röster i detta val. Därför tycker jag att ni borde koncentrera massutdelningar till dessa områden tillsammans med tydliga informationsbrev som beskriver SvP och varför man bör välja det istället för SD.
Nu är jag säker på att ni redan har tänkt i dessa banor, tycker dock att sådant här är väldigt viktigt för er del. Även om man vill skicka ut valsedlar till alla hushåll är det omöjligt i praktiken (för er iaf), och här handlar det om att prioritera rätt. Att massutdela i Umeå eller något annat politiskt korrekt fäste, känns inte som något speciellt bra val.