Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-08-14, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Vad jobbar ledningen inom SvP med? Stefan är betongarbetare har jag hört. Resten är?

Bygg, lastbilschaufför, sjöman, datornörd.
Citera
2013-08-14, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 819Xras819
Bygg, lastbilschaufför, sjöman, datornörd.
Vem passar in på vad?
Citera
2013-08-14, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAwesomeboy1993
Om man kollar på den där kartan från Wikipedia ser det ut som att de i Småland är mer ariska än de i resten av Sverige! Kan det stämma?

Vet ej men det lär fortfarande finnas vissa mätbara och märkbara skillnader mellan olika regioner och grupper inom det svenska folket.
Citera
2013-08-14, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Vad jobbar ledningen inom SvP med? Stefan är betongarbetare har jag hört. Resten är?

Stefan Jacobsson: Betonghåltagare
Anders Ärleskog: ?
Daniel Höglund: Studerar till molekylärbiolog
Jonas Andersson: ?
Dan Eriksson: Kontorsarbetare av något slag
Daniel Spansk: Lastbilschaufför
Rickard Pekkarinen: Sjöbefäl

Citera
2013-08-14, 18:04
Medlem
Craids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Maila mig på dan.eriksson@svenskarnasparti.se så ser jag till att det ändras av rätt person.

Tack för ett snabbt svar!
Citera
2013-08-14, 21:16
Medlem
JedemDerSeines avatar
Det är snart ett år kvar till valet och eftersom jag avser att lägga min röst på SvP så undrar jag hur det blir med valsedlar? Jag vet att man kan skriva på en tom valsedel men föredrar ändå en tryckt sådan och jag misstänker att andra resonerar likadant. Det bästa vore förstås om man kunde betala valmyndigheten att lägga ut valsedlar men det kanske blir för dyrt? Är det någon som vet vad det kostar?
Skulle det saknas pengar så föreslår jag att alla, som har möjlighet, att skänka ett ekonomiskt bidrag till ett sådant viktigt ändamål, verkligen gör det; jag är för egen del beredd att dra mitt strå till stacken. Av döma av allt stöd som partiet har på detta forum, så behöver det inte bli så stor uppoffring om alla gör likadant.
Citera
2013-08-14, 21:19
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Det är snart ett år kvar till valet och eftersom jag avser att lägga min röst på SvP så undrar jag hur det blir med valsedlar? Jag vet att man kan skriva på en tom valsedel men föredrar ändå en tryckt sådan och jag misstänker att andra resonerar likadant. Det bästa vore förstås om man kunde betala valmyndigheten att lägga ut valsedlar men det kanske blir för dyrt? Är det någon som vet vad det kostar?
Skulle det saknas pengar så föreslår jag att alla, som har möjlighet, att skänka ett ekonomiskt bidrag till ett sådant viktigt ändamål, verkligen gör det; jag är för egen del beredd att dra mitt strå till stacken. Av döma av allt stöd som partiet har på detta forum, så behöver det inte bli så stor uppoffring om alla gör likadant.
Jag har för för Dan Eriksson nämnt att man ska kunna beställa en tryckt valsedel gratis via deras hemsida så småningom...
Citera
2013-08-14, 21:30
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag har för för Dan Eriksson nämnt att man ska kunna beställa en tryckt valsedel gratis via deras hemsida så småningom...

Jag tror tyvärr att man förlorar många röster om detta vore det enda sättet. Några kanske tycker det är omständligt, andra kanske bestämmer sig i vallokalen.
Citera
2013-08-14, 21:50
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NasiBooi
Så kan man resonera.

Jag fann för övrigt visst underhållningsvärde i länkar i din signatur:

Redan 1985-1989 uppgav BRÅ 1996:2 att uppskattningsvis 38% av de anmälda våldtäkterna hade begåtts av invandrare, 13% av invandrarnas barn, och 10% av icke folkbokförda (illegala immigranter etc se sidan 74). " Vad gäller s.k, överfallsvåldtäkter utomhus är invandrarnas andel ännu högre, 47 procent. "(sidan 34). För den som är nyfiken att läsa mer finns mängder med information här http://sv.metapedia.org/wiki/Invandring_och_brottslighet

Tack för ett bra inlägg. On topic är att jag tror detta är något man ska mata enormt mycket till folket, repitition då fasnar det till slut. När folk hör eller ser invandrare så ska man direkt tänka våldtäkter och pedofili. Blattarna är även överrepresenterade när det kommer till dessa brott mot svenska barn.

BRÅ vill inte längre räkna på invandring och våldtäkter siffrorna lär var så extrema att det inte går att släppa till medborgarna. Det har de själva meddelat via mail till mig, det verkar som man slutade räkna runt år 2000 (efter det har nära 1 miljon araber och afrikaner invandrat). Researchgruppen kan man inte heller lita på, tror man kan hitta på FB vilka de är sammankopplade med.

Citat:
När statistiken inskränks till särskilt utsatta invandrargrupper så som folk från Mellanöstern och Afrika, är överrepresentationen upp till 23 gånger mer gentemot svenskar, enligt BRÅ 1996:2 . Största överrepresentation har invandrare från Irak, Iran, Turkiet, Kurdistan och Somalia.

Redan 1989 begicks något över majoriteten av alla anmälda våldtäkter av personer med utländsk bakgrund enligt BRÅ 1996:2 – en siffra som sedan ökat successivt med massinvandringen. Åren innan millennieskiftet begicks 57 procent av alla våldtäkter med en misstänkt person av personer med utländsk bakgrund, enligt BRÅ 2005:17.
Senast redigerad av White Christmas 2013-08-14 kl. 21:53.
Citera
2013-08-14, 22:55
Medlem
Irenicuss avatar
Citat:
Frågan är om dessa valsedlar hade fått ligga kvar... Jag är skeptisk och kan se det framför mig hur vänstersabotörer kommer gå runt och plocka väck dem.
Citera
2013-08-14, 23:01
Medlem
Landsfaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Stefan Jacobsson: Betonghåltagare
Anders Ärleskog: ?
Daniel Höglund: Studerar till molekylärbiolog
Jonas Andersson: ?
Dan Eriksson: Kontorsarbetare av något slag
Daniel Spansk: Lastbilschaufför
Rickard Pekkarinen: Sjöbefäl

Jonas är väl snickare om jag inte missminner mig..?
Citera
2013-08-14, 23:40
Medlem
mrphonks avatar
Citat:

Det går inte att betala valmyndigheten för att göra detta. Istället måste vi ha aktivister ute vid de tusentals vallokaler som finns. Vi måste åka runt och lägga ut valsedlar och sedan även vakta dem, då vi utsätts för sabotage av folk som hatar yttrandefriheten. Jag minns att ND en gång tog en vallokalsarbetare på bar gärning som slängde deras valsedlar också.

Demokratin är byggd för att konservera makt. I Sverige har man tagit detta till absurda nivåer med vårt valsedelssystem istället för en "lista" som i de flesta andra länder. Detta betyder att om man inte har 1% i valet tidigare måste man själv bekosta sina valsedlar och även sörja för att de finns i vallokaler över hela landet.

Ett helt absurt system så klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in