2013-08-15, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjarnkoll
Håller med. Skrev förut i ett tidigare inlägg att jag tror man har en taktik man håller sig till. Vissa GM måste överbevisas, och det med fullkraft och vid rätt tillfälle.

Jfr Peter Mangs som aldrig erkände något i rätten men nu senare har erkänt ett mord via massmedia. Han förklarar nu sitt tidigare nekande med att beskriva sig som en dissident som inte ville erkänna ”rättens auktoritet”. Han ansåg sig stå ovanför eller utanför lagen. Kanske vi kommer att få uppleva något liknande även i detta brottmålet.
Citera
2013-08-15, 17:50
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiritual_Chaos
Förhörsledarna gör väl sitt arbete?

De lägger fram det på bästa sätt och i det tempo de anser gynnar dem, så den misstänkte GM får tillräckligt mycket att tala osanning om och slingra sig fast i?

T.ex. är det väl inte ens säkert att den misstänkte idag vet om att kroppen hittats. Han kanske satsar på eller tror att den inte hittats och svarar utifrån det.

Och då väntar väl förhörsledaren med de uppgifterna tills det passar sig att lägga fram dem.

(säkert bara pseudo-GW-strunt det jag skrivit ovan, de kanske lagligt måste lägga fram bevisen "up front" eller dylikt... vad vet jag)

Exakt! Tror detsamma, och hoppas att så är fallet då jag antar att det är det mest gynnsamma upplägget när man har med en psykopat i AJ kaliber att göra. Tog upp det här i inlägget för en vecka sen:
https://www.flashback.org/p44700336#p44700336

Skäll inte på GW. Han är sjukt bra på gärningsmannapsykologi, synd han inte uttalat sig mer!
Håller tummarna att Åklagarteamet trimmat sin slipsten och drar skäret med jämna tag ner mot psykfallets botten.BOM, där satt pajsarlåset.
Citera
2013-08-15, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storbonden
När sa han det? I vilken artikel?
Polis och åklagaren jobbar ihop. Det var åk som sa det. Vad spelar det för roll?
Citera
2013-08-15, 17:53
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Jfr Peter Mangs som aldrig erkände något i rätten men nu senare har erkänt ett mord via massmedia. Han förklarar nu sitt tidigare nekande med att beskriva sig som en dissident som inte ville erkänna ”rättens auktoritet”. Han ansåg sig stå ovanför eller utanför lagen. Kanske vi kommer att få uppleva något liknande även i detta brottmålet.

Är AJ tillräckligt mycket psykopat så kommer han försöka köra samma race, japp.
Får man se hur länge det håller.....
Citera
2013-08-15, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Är AJ tillräckligt mycket psykopat så kommer han försöka köra samma race, japp.
Får man se hur länge det håller.....

Skönt att I*a blev hittad. Erkänna tror jag inte finns i AJs värld, han ser nog det som en svaghet. Förhoppningsvis har polisen nu så mycket bevis att AJ kan fortsätta förneka tills skägget fastnar i brevlådan, han får ändå sitta sina år i fängelse.
Citera
2013-08-15, 18:11
Bannlyst
Förvänta mig mer av det första förhöret, ajaj lovade ju att rätta till några små små missförstånd. Det enda han gjort är förnekande av mord,,, men vart tom de små missförstånden vägen då. Kanske han får slänga ett getöga på Polisens hittegodsavd ifall han tappa dessa små små.
Citera
2013-08-15, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det var jag som ställde frågan om var Bu*bas bottennapp var inspelad. Jag tänkte på GWs teori om var den genomsnittlige GM gömmer kroppen.

1. Inom en radie av 30 km från Brottsplatsen.
2. På en plats som GM känner väl.
3. C:a 25- 50 meter in i vegetationen.

Du har kanske aldrig haft en kropp att dumpa.

På tal om GW... Läste detta i ett tidigt skede i tråden då kroppen inte hittats än och nästan alla spekulationer handlade om sjöar. Tre punkter att lägga på minnet för oss amatörer kanske.
Citera
2013-08-15, 18:15
Medlem
Det märks tydligt att lokalblaskan ttela.se bevakar och hämtar mycket artikelmaterial från Flashback.
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2292195-mordmisstankte-fortsatter-neka
Citera
2013-08-15, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spiritual_Chaos
Förhörsledarna gör väl sitt arbete?

De lägger fram det på bästa sätt och i det tempo de anser gynnar dem, så den misstänkte GM får tillräckligt mycket att tala osanning om och slingra sig fast i?

T.ex. är det väl inte ens säkert att den misstänkte idag vet om att kroppen hittats. Han kanske satsar på eller tror att den inte hittats och svarar utifrån det.

Och då väntar väl förhörsledaren med de uppgifterna tills det passar sig att lägga fram dem.

(säkert bara pseudo-GW-strunt det jag skrivit ovan, de kanske lagligt måste lägga fram bevisen "up front" eller dylikt... vad vet jag)

Tror att du har rätt. Det är inget åtal där bevisen måste redovisas innan. Åklagaren ska "bara" visa att det krävs en häktning för att lösa brottet. Med andra ord...Åklagaren ska visa att AJ inte kan springa fritt då han misstänks förstöra bevismaterial, vittnen etc.
Citera
2013-08-15, 18:26
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Det märks tydligt att lokalblaskan ttela.se bevakar och hämtar mycket artikelmaterial från Flashback.
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2292195-mordmisstankte-fortsatter-neka
Vad ser du i artikeln som skulle vara hämtat från denna tråd?

Jag kan iaf inte se något.
Tråden hämtar ju en del information från tidningarna.
Citera
2013-08-15, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Tror att du har rätt. Det är inget åtal där bevisen måste redovisas innan. Åklagaren ska "bara" visa att det krävs en häktning för att lösa brottet. Med andra ord...Åklagaren ska visa att AJ inte kan springa fritt då han misstänks förstöra bevismaterial, vittnen etc.

Sannolikt så väntar dem in obduktionen och lägger då fram eventuella resultat som kan peka emot AJ.
Citera
2013-08-15, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere

Det jag inte förstår dock är varför man som misstänkt Gärningsman ens skulle svara i förhören öht (om man var skyldig).

Se på t.ex. förhören med militärligan där en av dem svarade "Tom Cruise" på alla frågor, påverkade det hans utgång öht i tingsrätten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in