Citat:
Ursprungligen postat av
kolugn
Om man inte är beredd som man att kunna ta hand om ett barn praktiskt och emotionellt så tja då ska man nog faktiskt inte skaffa några barn.
Där kan jag hålla med dig. Och det är ju därför feminismen är så farlig. Den arbetar för ett mål som gör att vi skaffar alldeles för få barn.
Citat:
Ursprungligen postat av
kolugn
Fast mer lik än vad man tänker ibland. Antar att du inte springer omkring och dras till manliga vänner som är totalt olik dig själv? Ofta så trivs man bäst med folk som är ganska lik en själv och det gäller faktiskt även ofta partnerskap.
Mina manliga vänner är ganska lika mig, både i värderingar och intressen. Men jag tror den där kompletterande aspekten är viktigare för attraktionen. Du behöver inte attraheras till din bäste vän. Det är en fördel om du inte gör det.
Citat:
Ursprungligen postat av
kolugn
nej du tycker bara man ska hålla strikta åtskillningsregler på vad man får göra och inte får göra beroende på hur man är funtad mellan benen. Och alla som gillar nånting på andra sidan..är "onaturliga".
Kan du sluta kalla det funtad mellan benen? Det är sjukt oärlig argumentering. Du vet lika väl som jag att det är bra mycket mer och vet du inte det så är jag ledsen men då kan vi lika gärna debattera varför röd färg inte är samma sak som grön färg.
Citat:
Ursprungligen postat av
kolugn
jaha och nu är det plötsligt ovidkommande? det var ju onaturligt nyss? Hur ska du ha det? var ska dessa barriärer mellan naturligt och onaturligt gå enligt dig? dammsugning?
Du hänger upp dig på detaljer. Det onaturliga ligger i att göra pappan till ersättare för mamman. Inte vid dammsugning, matlagning eller nå annat. De flesta stjärnkockar är ju också män. Men eftersom att ta hand om barnen är något som sker i hemmet blir således ytterligare arbetsuppgifter det som finns i hemmet.
Citat:
Ursprungligen postat av
kolugn
Du menar att det inte finns några kvinnor som är bättre på något än män? Måste man vara bäst för att få lov göra något? Det duger inte om kvinnor är precis lika bra advokater de måste vara bättre för att få lov utöva yrket? Vad med män som är dåliga advokater då?
Vi talar i generella termer här kolugn, inte att det inte finns undantag. Men om de är precis lika bra advokater som män, då är det bättre om de generellt gör det som män inte kan göra. Nämligen vara bra mödrar till många barn. Jag skulle ju gärna se att kvinnor föder minst 3 barn, vilket de ligger en bra bit under nu. Om en annan man kan ersätta dem lätt som advokat, då använder inte kvinnorna sin komparativa fördel. Ingen kan däremot ersätta en som mamma för ens barn.
Citat:
Ursprungligen postat av
kolugn
Nej jag anser att man ska få lov göra bägge och ta ansvar för sin egen skit inte per automatik lägga detta på nån annan som ska göra det obetalt dessutom.
Obetalt? De flesta familjer tycks ha mer eller mindre delad ekonomi så tjaffset om "obetalt" går lite ut genom fönstret där. Delad ekonomi är en förutsättning om en av partnerna inte arbetar heltid, och kanske t.o.m då pga löneskillnader. Man arbetar som ett lag och man har en del saker som måste göras. Så enkelt är det. Man måste för den skullen inte göra EXAKT samma saker. Det blir liksom barnsligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
kolugn
Säkerligen mång akvinnor som kunde tänka sig detta..men utan lön? utan pension? utan säkerhet?
Det ska ha allt detta genom delad ekonomi. Se svaret ovan.
Citat:
Ursprungligen postat av
kolugn
bevisligen är vi betydligt mer lika än vad vi är olika. Finns ytterligt små skillnader som inte befogar nån slags förbud för vissa sysslor. Du vet att båda könen har båda hormonerna? Och att östrogen och testosteron är extremt lika i sin kemiska uppbyggnad?
Och om du tittar runt i Sverige idag, tycker du att det är
din värld som syns mest eller
min värld?

Det är klart vi är mer olika än vad vi är lika. Vi tillhör ju samma art. Det är inte förbud, det är rekommendationer. Det är vad som är naturligt. Det är vad som är bra i majoriteten av fall. Det är att inte vända sig bort från det naturliga. Ja, jag vet att båda könen har båda hormoner. Men uppenbarligen spelar det stor roll eftersom exempelvis flickor som fått en stor dos testosteron under graviditeten blir mer "manliga" än de som inte fått det. Vi har uppenbarligen utvecklat muskler och läggning för vissa saker genom dessa skillnader. Det är liksom ingen slump att världen ser ut som den gör hur mycket du än vill det.
Det sista var en bra fråga. Jag skulle nog säga din värld och det är därför jag avskyr vad Sverige har blivit. Men du skall veta att det omöjligt kan fortsätta förevigt då det är uppenbart självdestruktivt på så många nivåer. Sverige håller ju på att utplåna sig självt just nu genom att svenskarna blir färre och färre och de utomeuropeiska invandrarna fler och fler. Kanske är svenskarna i minoritet i Sverige 2050 om allt fortsätter som nu. Det blir som indianerna i Nordamerika. Vi blir tillslut en liten minoritet i vårt eget land som behöver reservat för att hävda oss. Det är ingen särskilt ljus framtid i mina ögon. Det enda som är bra är att de flesta av dessa invandrare inte heller är så förtjusta i feministtrams. Det är det enda jag har att se fram emot. Feministernas reaktion på sin egen skapelse. Men det känns lite för destruktivt att gå o vänta på det.