Citat:
Ursprungligen postat av
Lantarbetaren
Det kommer gå i Egypten som i Syrien, eller som i Irak. De enda muslimska länder som det är någon ordning i är Saudiarabien och några få smärre emirat och det på grund av oljeinkomsterna och ett auktoritärt styre, annars är det nattsvart överallt i den muslimska världen eller på väg dit. Även ett icke-arabiskt land men muslimskt som Iran, går en dyster framtid till mötes.
Och vad beror detta på? Naturligtvis den galna läran islam. Om denna är frukten av ett folk som har mycket kvar att lära eller om läran gör folket galet, har i alla fall jag en uppfattning om, men den håller jag tyst med för att inte framstå som rasist.
Ja, ungefär så kan jag hålla med om. Nu är jag ofta kritisk till muslimerna i Sverige. Men jag blir så ledsen när militären i Egypten inte bara gör en massaker på de troende i MB utan dessutom eldar upp dem levande. Mursi var ju en demokratiskt vald president vad jag har fattat.
Folket i Egypten förefaller att vara mycket fattiga och okunniga människor som lever för sin tro på islam. Det finns ingen ursäkt till att mörda dessa människor som militären nu har gjort, mellan 500 och 2000 beroende på vem man frågar. De fattiga egyptierna följer bara sina religiösa ledare utan att fråga varför. Att döda dem kan bara vara fel och så dumt.